XXL Nutrition

mijn log voor vechtsporten

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
Hallo,

aangezien we nu een log sectie hebben voor vechtsporters heb ik maar meteen besloten mee te doen :)

ik ben sinds ongeveer mijn 11e bezig met vechtsport. op een recreatieve en regionaal wedstrijd niveau. met af een toe eens een wedstrijdje in het buitenland gedaan. helaas nooit super succesvol geweest op wedstrijden maar wel altijd veel plezier mee gehad. en zo nu en dan wel eens met een prijs thuis gekomen.
Mijn 3 hoofdsporten zijn Shotokan Karate, Taekwondo WTF en Judo. daarnaast nog wat recreatief boksen en MMA gedaan. en ik doe zo nu en dan een training no gi grappeling mee.

vechtsport stats op dit moment:
-3e kyu Shotokan Karate (Tijdelijk) gestopt
-3e dan Taekwondo WTF en gediplomeerd trainer niveau 3
-2e kyu judo

de meeste focus ligt voor mij op dit moment op judo. hier ben ik 2,5 jaar geleden mee in aanraking gekomen. en vind het een geweldige sport. train nu 3-4 keer per week en ook hier een aantal wedstrijden in gedaan. en nogsteeds van plan om een aantal wedstrijden te doen. alleen helaas krijg ik binnenkort een kijk operatie aan mijn schouder. dus zal er ff een tijdje uit liggen:(

gewicht is tussen de 78 en 80 kg.
als ondersteuning voor mijn vechtsport train ik in mijn homegym. voornamelijk met een barbell. dumbells komen er nog bij en ook mijn pull up bar met vervangen worden.

erg veel zin om hier te gaan loggen en andere logjes te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn mooie vechtsport statts!!
Is er ook een reden dat je in de ring/mat niet heel erg succesvol was?
 
Dat gaat lekker! Succes!:thumbs:
 
Dat zijn mooie vechtsport statts!!
Is er ook een reden dat je in de ring/mat niet heel erg succesvol was?

thnx man!
in de ring heb ik sowieso nooit gestaan haha. en op de mat kon ik er nooit echt uithalen wat ik op een training we kan. ik schoot altijd in mijn hoofd en kon vaak niet ontspannen op gevoel vechten. ook heb ik zelf niet echt een knokkers mentaliteit op dat gebied. ik vind een potje sparren zeker leuk. maar ben niet het type dat iemand echt bewust knock out slaat voor een beker ofzo:o

---------- Post added 5 September 2013 at 12:31 ----------

Dat gaat lekker! Succes!:thumbs:
dankje man!
 

dankje!

wedstrijdtraining Judo:

opwarmen
-Rondjes lopen
-EBI: 2x voorwaarts 2x achterwaarts 2 keer zijwaarts L+R
-Tijgeren: 2x met benen 2x zonder benen 2x achterwaarts
-Rekken

uchi komi
-Technisch alleen balands verstoren
10x
10x
10x
- 1 minuut lang op snelheid ippen seoi nage
50x
52x
54x (maar iemand anders telde 57)

Randori Ne Waza
3 rondjes

cooling down
-2 rondjes wandelen.
op de grond liggen na praten over de training.

Heellijke training. flink zweten met dit weer, lekker moe. maar wel voldaan:D
 
Laatst bewerkt:
Mooi vechtsport cv'tje. Succes en ik volg
 
Krachttraining: LB+ UB PULL
BW: 78kg

BACK SQUAT
5X20
5X40
5X60
5X80
3X90
3X100
3X120 (zwaar, maar volgens mij geen PR)
3x100

SUMO DEADLIFT (1e keer serieus)
3X70
3X90
3X110
1X130+FAAL (wel PR haha)
3X110

BARBELL ROW
5X60
5X60
5X60

WRIST CURL
20X20
20X20
20X20 branden:D

daarna nog een beetje rustig op mijn bokspop getrapt en wat gerekt.
ik deed eigenlijk 5x5. maar omdat ik nu over 2,5 weken geopereert word wil ik ff met (sub) maximaal gewicht aan de gang. want daarna moet lig ik er toch een tijdje uit. dus dan kan ik goed herstellen

als ik vanavond geen Taekwondotraining hoef te geven ga ik nog een technische Judo training doen:)
morgen UB push in de sportschool.
 
judo training:

warming up
-rondjes lopen
-EBI (last van onderrug)
-de ander bij de enkel pakken en jezelf naarvoren trekken

Technieken ashi waza:
-de ashi barai (in loop vorm)
-de ashi barai(zijwaarts schuifpas)
-okuri ashi-barai( zijwaarts schuifpas)
-okuri ashi-bara combinatie osoto otoshi.

Technieken Ne waze.
-armklemmen

randori Ne waza
3 partijen met allemaal bruine banders.

lekkere training! wel heel erg moe!!
 
vandaag 2 uur Taekwondotraining gegeven aan jeugd en lage banden.

daarna krachttraining UB push gedaan (voor zover dat ging)
INCLINE BENCH PRESS
pijn aan schouder :( meteen gestopt

DUMBELL OVERHEAD PRESS
10X12
10X14
10X16

LYING TRICEP EXTENTION
10X18
4X23 (weer pijn aan schouder)

BARBELL TWIST
10X20 L+R
10X30 L+R
10X30 L+R

wel raar dat overhead bewegingen wel gaan, maar bench of incline bench niet.
hopen dat die operatie iets uithaalt. want dit schiet echt niet meer op!
 
k*t man. Succes met je operatie.
 
vandaag wel 2 uur mee judo training gegeven aan de jeugt. mijn eigen training overgeslagen. voelde me nogal moe vanavond. dus ff rust gepakt
 
vandaag ook mijn krachttraining en taekwondo training laten schieten. alleen ff wat aandacht besteed rekken en foamrollen. wel 3 uur jeugd les gegeven vandaag
 
Succes! Ik volg!
 
Succes! Ik volg!

thanx man!

de komende tijd zal niet heel spectaculair worden met het oog op de operatie,
maar ga toch zoveel mogelijk bijhouden en hopen dat ik snel weer 100% genezen ben
 
ik heb besloten om waarschijnlijk even geen judo, taekwondo en grappeling meer te trainen tot aan mijn operatie. denk dat even rust voor de operatie geen kwaat kan. zal waarschijnlijk nog wel een beetje kracht en/of looptrainingen doen. op een rustig tempo.
 
hmmm...laat ons weten wat de fysio voorstelt en welke specifieke herstel oefeningen hij adviseert. Altijd wel interessant....beterschap in ieder geval
 
hmmm...laat ons weten wat de fysio voorstelt en welke specifieke herstel oefeningen hij adviseert. Altijd wel interessant....beterschap in ieder geval

dankje!

ik weet zelf ook nog niet wat er allemaal gaat gebeuren. ze weten namelijk zelf ook nog niet pressies wat ze met mijn schouder gaan doen. ze gaan er inkijken en als ze daar iets tegen komen dan maken ze het meteen. dus afhankelijk van dat zal de operatie zal mijn herstel traject bepaald worden. maar ik zal wel zoveel mogelijk blijven loggen
 
Krachttraining:

Box squat (45 centimeter)
5X40
5X60
3X70
3X90
3X110

one arm dumbbell row
10X23 L+R
10X23 L+R
10X23 L+R

GOODMORNING
5X40
5X40
5X50

dat was mijn 1e keer box squat. lekkere oefening. 45 cm zet me echt net iets boven 90 graden. dus voor een full box squat zou ik een iets lagere box nodig hebben. maar ik heb op dit moment niks anders als mijn bankje. maar ook de iets hogere box squat voelt lekker aan en ga ik er ook zeker inhouden voor de afwilsseling.
plyo boxen ga ik nog aanschaffen.

over het algemeen niet ze hele zware gewichten gebruikt. maar ik wou ook gewoon alleen maar ff lekker bewegen. en niet echt maximaal gaan.
 
Back
Naar boven