MuscleMeat

Mijn magische ontdekking: FRONT SQUAT

Bezoekers in dit topic

Geoffke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
1.217
Waardering
0
Ik heb altijd al problemen gehad met regular squats. Als ik door mijn benen buig heb ik de neiging om achterover te vallen. Ook zonder barbell! Dus heb ik een hele tijd met een balkje onder mijn hielen gesquat. Maar ik voelde me er niet goed bij, en kon niet veel gewicht hanteren. Ik dacht dat oefening de oplossing zou bieden, maar na 2 jaar voel ik me er nog steeds niet goed bij. Na het bekijken van de doc. met Ronnie Coleman, besloot ik om te squaten zoals hij die uitvoerde. Front squat. Ik dacht: dat ziet er niet comfortabel uit. Is nog slechter dan reg. squats. Maar vanaf ik mijn eerste rep maakte, wist ik dat ik vanaf vandaag altijd zou front-squat. Ik heb geen enkele moeite met me recht te houden, en ik heb nu het gevoel dat het gewicht mijn spieren belast. Nu kan ik me eindelijk concentreren om het gewicht omhoog te krijgen i.p.v. om de de beweging goed uit te voeren....
Echt toppie, front squat RULES.............:D :D :D
 
front squats zijn zalig :D

zeker boven de 100kg dan worden ze zwaarder dan je denkt :D
 
En werken front squats op exact dezelfde spieren?
 
dezelfde spieren worden gesolliciteerd, maar anders. je buikspieren en obliques en zo (in't engels, the core) krijgen een iets betere beurt dan met de gewone squat. en doordat het gewicht op een andere positie wordt de nadruk wat meer op andere spieren gezet.
 
Ik vind hem persoonlijk nogal k*t, omdat ik die stang nooit lekker kwijt kan :(
 
Ik geef ook de voorkeur aan normale squats.
Ik krijg bij front squats altijd last van mijn schouders.
 
Back
Naar boven