XXL Nutrition

Mijn menu hoog&laag, mening?

Bezoekers in dit topic

papa.pablo

Cool Novice
Lid geworden
30 jan 2021
Berichten
80
Waardering
49
Tips? aanpassingen? Hulp is welkom!
Extra supplementen toepassen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, omdat ik een redelijk hoog vetpercentage heb.
Zou ik graag mijn vetpercentage omlaag brengen. Ik heb besloten om een paar honderden kcal onder mijn dagelijkse behoefte te gaan.
Heb er ook voor gekozen om te werken met 1 dag Hoog en 1 dag Laag.
Momenteel ziet mijn schema er als volgt uit:

Maaltijd 1 (ontbijt)
80g havermout
30g whey
30g amandelen
Maaltijd 2 (na training)
100g rijst ongekookt
150g kip ongekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 3
150g kip ongekookt
50g rijst ongekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 4
150g kip ongekookt
50g rijst ongekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 5
150g kip ongekookt
250g groenten gekookt
Maaltijd 6 (voor slapen)
40g whey

237,70g Eiwit, 219,1g Koolh, 75,9g Vet 2520,5KCAL (HOOG)

Maaltijd 1 (ontbijt)

60g havermout
30g whey
30g amandelen
Maaltijd 2 (na training)
50g rijst ongekookt
150g kip ongekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 3
150g kip ongekookt
50g rijst ongekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 4
150g kip ongekookt
250g groenten gekookt
1 eetlepel olijfolie
Maaltijd 5
150g kip ongekookt
250g groenten gekookt
Maaltijd 6 (voor slapen)
40g whey
233,6g Eiwit, 133,7g Koolh, 73,9g Vet 2142,5KCAL (LAAG)

Tips? aanpassingen? Hulp is welkom!
Extra supplementen toepassen?
valt weinig tot niks op te zeggen als we je onderhoud en activiteit niet weten.
 
Je wil dus gewoon afvallen. Dan zal je niet alleen vet afvallen maar in zijn geheel afvallen.

Hoeveel val je af op op de ca. 2300 die je nu eet?

Je zal door high carb/low carb niet zozeer afvallen. Afvallen doe je door minder eten dan je onderhoud.
Variëren in carbs heeft vaak meer invloed op je vochtgehalte naar ik weet.
 
Voornamelijk vet verliezen is de bedoeling.

Verlies niet meer dan een kilo per week. Wil mij ook niet echt focussen op het gewicht, wil het vet gewoon zien verdwijnen. Ik weeg mij eenmaal per week.
Ik heb natuurlijk nog cardio als extraatje achter de hand.

Ik verander maaltijd rijst na training door pasta af en toe.
Maar kip en rijst gaat gewoon zo makkelijk binnen.
 
Een kilo per week is erg snel. Dan zal je ook veel spier inleveren. Dat is zonde. Richt je op max 0,5 kg per werk afvallen.
Je gaat niet meer vet afvallen door high low carb.
Blijvend en gezond Afvallen is wat anders dan zo snel mogelijk afvallen.

Pasta of rijst maakt niet veel uit. Totaal kcal per 100 gr is nagenoeg gelijk. Pasta zit wat meer eiwit in, rijst is lichter verteerbaar. T is net wat je voorkeur is.
 
Een kilo per week is erg snel. Dan zal je ook veel spier inleveren. Dat is zonde. Richt je op max 0,5 kg per werk afvallen.
Je gaat niet meer vet afvallen door high low carb.
Blijvend en gezond Afvallen is wat anders dan zo snel mogelijk afvallen.

Pasta of rijst maakt niet veel uit. Totaal kcal per 100 gr is nagenoeg gelijk. Pasta zit wat meer eiwit in, rijst is lichter verteerbaar. T is net wat je voorkeur is.
Ok bedankt!
Wat is jou persoonlijke mening over aardappelen en/of zoete aardappel?
Tijdens het cutten
 
Ok bedankt!
Wat is jou persoonlijke mening over aardappelen en/of zoete aardappel?
Tijdens het cutten
Kan prima.
Ook met brood en zo nu en dan een (airfryer) frietje kan je afvallen.
Het gaat om je totale schema.
Als je je (minimale) eiwitten en vetten haalt kan je eigenlijk alles wel eten. Hou t dan wel een beetje gezond met Voldoende groente en fruit en wat vette vis of noten en dergelijke.

Voordeel van aardappel tov rijst is het volume. 50 gram rijst (ongekookt gewogen) vult minder dan 200-250 gr aardappel en hebt wel ongeveer gelijke kcal.
 
Zag dat Andrei Deiu vaak tilapia vis eet beter dan kabeljauw, tonijn of andere soorten vis?
 
Zag dat Andrei Deiu vaak tilapia vis eet beter dan kabeljauw, tonijn of andere soorten vis?
Goedkoper, maar imo minder gezond en zeker minder smakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Zag dat Andrei Deiu vaak tilapia vis eet beter dan kabeljauw, tonijn of andere soorten vis?
maakt allemaal geen reet uit al eet je elke dag pizza.. zolang je maar onder onderhoud eet val je af
 
oke maar zijn vraag heeft niets met cutten te maken :p
mensen maken het tegenwoordig wel moeilijk imo hoog en lage dagen gebruik ik pas als het laatste vet eraf moet
 
mensen maken het tegenwoordig wel moeilijk imo hoog en lage dagen gebruik ik pas als het laatste vet eraf moet

Carb cycling is inderdaad meer iets voor een doorgewinterde bodybuilder. Ik betwijfel of een average joe die gewoon wat te dik is en weinig spiermassa heeft er wat aan heeft. Imo onnodig moeilijk doen.

Oja trouwens elke maaltijd kip met rijst gaat snel vervelen. Ik zou af en toe ook eens wat mager rundvlees doen of idd vis wat hierboven al is gezegd. Alleen persoonlijk houd ik niet zo van witte vis.
 
Carb cycling is inderdaad meer iets voor een doorgewinterde bodybuilder. Ik betwijfel of een average joe die gewoon wat te dik is en weinig spiermassa heeft er wat aan heeft. Imo onnodig moeilijk doen.

Oja trouwens elke maaltijd kip met rijst gaat snel vervelen. Ik zou af en toe ook eens wat mager rundvlees doen of idd vis wat hierboven al is gezegd. Alleen persoonlijk houd ik niet zo van witte vis.
Ja is gewoon een basis, wissel de koolhydraten af met oats, sweet patato, rijst, pasta, rijstwafels. En Proteins wissel ik met vis, kip, magere runds, kalkoen, ei,... Jou opinie is dus gewoon niet cyclen. Vind je cardio een noodzaak tijdens cut? Of zie je het als een extra tool?
 
Back
Naar boven