XXL Nutrition

Mijn nieuwe eetschema, feedback plz :)

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Ben al weer een tijdje aan het bulken maar doe het eerlijk gezegd niet echt volgens een schema maar gewoon meer op gevoel. Maar heb nu toch wel een beetje idee dat het daarom toch niet helemaal optimaal is. Heb nu effe niks te doen op me werk en toch effe een schema in elkaar gezet:

6:30 Ontbijt:
Havermout met magere melk en een beetje kaneel
Lijnzaadolie
multivitamine pil

550 kcals

9:30
Magere kwark
2 bruine meergranen broodjes met pindakaas
2 eieren

550 kcals

12:30 Lunch:
Gebraden kipfilet (150-250 gram)
Bruine zilvervliestrijst of volkoren pasta

600 kcals

15:30
2 broodjes pindakaas
broodje kalkoenfilet
broodje kipfilet
broodje ei

500 kcals

18:30 Avondeten:
Vitamine C pil
Verschilt per avond maar meestal
Aardappelen, vlees of vis met wat groente

600 kcals

21:30 Vlak voor het slapen:
wheyshake met magere melk
lijnzaadolie
tonijn met wat mayo

350 kcals

Op trainingsdagen eet ik het avondeten wat later (uurtje na het trainen) en schuift alles dus wat op en na het trainen een shake met dextrose (60 gram) en whey (30 gram)

Totaal kcals:3200-3500

Doel:bulken
Stats:zie sig :)

Wat zou je anders doen, eruit halen, erbij zetten?

:)

Laatst bewerkt:
Ik heb er 'nog' niet zo veel verstand van maar denk dat je s'morgens in ieder geval wel wat meet mag eten ?

ik mis 's morgens eiwitten, pak hier wat kwark.

avondeten probeer ook vis te eten dit is ook heel gezond en veel eiwitjes.

tonijn met mayo, pak hier geen mayo is zo vet. ik zelf pak tonijn met wat ketchup (is niet zo vet)

die wheyshake voor het slapen zou ik ook niet doen. nee hier tonijn, kwark oid. flinke berg eiwitten, maar liever niet van die snelle. iet er voor de rest goed uit. Misschien ff de eiwitjes uitrekenen maar zit wel knorr geloof ik

Ik ben altijd al heel zuinig met die mayo maar het maakt de tonijn toch wel heel wat lekkerder. Maar misschien is het inderdaad wel beter om het wat vaker te laten.

Bij me ontbijt mis ik inderdaad nog wat eiwitten (alhoewel, 350 ml melk met 80gr havermout heeft toch ook redelijk wat eiwitten), ik kan er wel een eitje bij doen evt.

Wat die whey shake betreft, ik dacht juist dat dit voor een langzame eiwit afgifte (o.a door de lijnzaad in combinatie met whey) zorgde tijdens je slaap?

Met avondeten ben ik vooral afhankelijk van wat me moeder klaarmaakt maar de vette troep laat ik sowieso altijd staan (gebakken aardappeltjes in boter, jus e.d). En ik zorg ook altijd wel voor dat ik een bron van eiwitten heb, vaak eet ik dan ook wel iets zoals koolvis erbij ofzo.

Als ge wilt bulken zou'k stoppen met zilvervliestrijst, volkoren pasta e.d. Is allemaal meer aangeraden bij cut diet dan bij bulk (langzame koolhydraten <-> snelle). Ge wilt bijkomen, dus ge wilt dat uw eten rap verteerd m.a.w. da ge rap weer honger hebt... Idem met da bruin brood

tonijn + shake + melk voor slapen gaan, is da ni een beetje te veel ewitten in totaal voor te gaan slapen (een goei 80gr ewit?) Ik zou er daar juist ewa meer koolhydraten bijrammen en dienen shake van tussen laten.

Als je die whey schake die je eigenlijk voor het slapen wil nemen smorgens vroeg neemt heeft het meer zin. En dan een half uurtje later je 1e maaltijd. Savonds voor het slapen kwark of/en tonijn met lijnzaadolie.

Waarom zou je snelle eiwitten nemen met lijnzaadolie om de opnamesnelheid weer te verlagen...?

M4yD4y zei:
Als ge wilt bulken zou'k stoppen met zilvervliestrijst, volkoren pasta e.d. Is allemaal meer aangeraden bij cut diet dan bij bulk (langzame koolhydraten <-> snelle). Ge wilt bijkomen, dus ge wilt dat uw eten rap verteerd m.a.w. da ge rap weer honger hebt... Idem met da bruin brood

Sneller honger hebben is denk ik voor mij niet echt nodig, ik kan moeiteloos per dag 5000 kcals eten en nog honger hebben, ik heb dus echt een enorme eetlust. Ik at ook gewoon zilvervlies en volkoren pasta omdat ik het idee had dat dit 'schoner" bulkvoedsel was? Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit of ik bruin of wit brood, volkoren of gewoon pasta etc eet.

M4yD4y zei:
tonijn + shake + melk voor slapen gaan, is da ni een beetje te veel ewitten in totaal voor te gaan slapen (een goei 80gr ewit?) Ik zou er daar juist ewa meer koolhydraten bijrammen en dienen shake van tussen laten.

Ik dacht dat je naarmate de avond/nachtrust naderde je beter steeds minder KH kon gaan eten? En juist beter is om dan vetten+eiwitten te nuttigen? Je heb wel gelijk dat de shake/melk/whey combi overkill is, ik zal de shake naar s'morgens verplaatsen bij de havermout.

Rob G zei:
Als je die whey schake die je eigenlijk voor het slapen wil nemen smorgens vroeg neemt heeft het meer zin. En dan een half uurtje later je 1e maaltijd. Savonds voor het slapen kwark of/en tonijn met lijnzaadolie.

Waarom zou je snelle eiwitten nemen met lijnzaadolie om de opnamesnelheid weer te verlagen...?

Goed idee, heb je helemaal gelijk in, ik was effe in de war en dacht dat whey langzame eiwitten waren, maar dat is caseine, toch? heh
Ik zal idd de shake naar s'morgens verplaatsen zoals ik al zei en voor het slapen een combi tonijn of kwark met lijnzaad nemen.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven