XXL Nutrition

Mijn nieuwe Rugschema: goed?

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Ik wil ff mijn rugschema omgooien: is dit zo goed? Ik wil vooral mn lats wat verbeteren...

Deadlift 3x8
Barbell Bent-over row 3x8
Front Pulldown 3x8
Shrugs 3x8

Is dit wel genoeg? Moet ik er anders nog ff chins bij doen? En die moeten dan ook 3x8???

Alvast bedankt!
 
Iets waar ik mij in vergis..en nu ook iets aan moet gaan doen..

niet te veel doen....

denk dat 4 oefeningen toch wel meer als genoeg is...
 
dit schema komt me heel bekend voor! ik doe em zelf namelijk ook :D
ik vind persoonlijk de bb-bentover-row niet zo´n fjine oef, voel er niet veel bij. zal nog ff aan de uitvoering werken, maar als-ie niet bevalt vervang ik em door dbrow.
Maar wat sehn zegt, volume lijkt me prima zo :thumbs:
 
misschien T-Bar rows ter vervanging van shruggs vind shruggs persoonlijk meer iets voor bij schouder training

veel succes :thumbs: :thumbs:
 
goed schema!
 
Bedankt allemaal! :thumbs:

fouad zei:
misschien T-Bar rows ter vervanging van shruggs vind shruggs persoonlijk meer iets voor bij schouder training

veel succes :thumbs: :thumbs:

Shrugs is toch een oefening voor de monnikapsspier (de trapezius). En deze spier is weer een onderdeel van de rug ofnie? Volgens mij hoort ie bij mijn rugworkout, of heb ik dat verkeerd?
 
Ik zou de front puldown vervangen voor chins 3x8 en de shrugs vervangen voor seating cable row 3x8(die is goed voor je lats, vooral de onderkant)
 
fouad zei:
misschien T-Bar rows ter vervanging van shruggs vind shruggs persoonlijk meer iets voor bij schouder training

veel succes :thumbs: :thumbs:

idd als het kan t-bar rows
shrugs toch bij schoudertraining nemen
voor de rest :thumbs:
 
boogie zei:
Ik wil ff mijn rugschema omgooien: is dit zo goed? Ik wil vooral mn lats wat verbeteren...

Deadlift 3x8
Barbell Bent-over row 3x8
Front Pulldown 3x8
Shrugs 3x8

Is dit wel genoeg? Moet ik er anders nog ff chins bij doen? En die moeten dan ook 3x8???

Alvast bedankt!


Vervang shrugs idd met cablerow, of chins. Of zet de chins bij front pulldown.
Maak dan bij deadliften een shrug beweging.
 
Johny zei:
Ik zou de front puldown vervangen voor chins 3x8 en de shrugs vervangen voor seating cable row 3x8(die is goed voor je lats, vooral de onderkant)

Is goed, ik ga dan Chins doen. Seating Cable Row heb ik al de afgelopen weken gedaan, dus nu maar wat variatie.

Mijn schema wordt nu als volgt:

Chins 3x8 (Gewoon wide grip onderhands? Of moet ik beginnen op zo'n machine?)
Deadlift met shrug beweging 3x8
Barbell Bent-over row 3x8
Front Pulldown 3x8
T-bar rows 3x8

Kan dit een beetje door de beugel?
Ik wil namelijk een rug waar men 'U' tegen zegt :eyebrow:
 
Had ook net hetzelfde schema, dus ook voor mij best handige tips :).
 
boogie zei:
Is goed, ik ga dan Chins doen. Seating Cable Row heb ik al de afgelopen weken gedaan, dus nu maar wat variatie.

Mijn schema wordt nu als volgt:

Chins 3x8 (Gewoon wide grip onderhands? Of moet ik beginnen op zo'n machine?)
Deadlift met shrug beweging 3x8
Barbell Bent-over row 3x8
Front Pulldown 3x8
T-bar rows 3x8

Kan dit een beetje door de beugel?
Ik wil namelijk een rug waar men 'U' tegen zegt :eyebrow:
hey zo ziet het er goed uit. doe je dan de shrug bij je schoudertraining? De T-bar row ken ik helemaal niet :S zomaar ff opzoeken.
Hiermee kom je er wel, krijg je een rug waar men ´V´ tegen zegt :nana:
 
shrugs is niet voor je schouders maar voor je rug (upper-trapezius)
opzich maakt het geen reet uit wanneer je die doet,
maar als je toch al met rug bezig bent...tja
 
ik doe em persoonlijk ook liever bij de rug. maar hij wordt bij de schoudertraining ook behoorlijk betrokken dus veel uitmaken zal het niet. en anders krijgt hij het erg druk op zn rugdag en op zn schouderdag dan weer niet dus kan zo als hij dat zo wil....
 
Ik heb schouders uitgesplitst over mn trainingsdagen. Op biceps/triceps dag doe ik de zijkant, op borst/buik dag de voorkant en op rugdag de achterkant (en dus mn traps, een rugspier dus). Ik vind het zo wel prettig...
 
Jay Impel zei:
shrugs is niet voor je schouders maar voor je rug (upper-trapezius)
opzich maakt het geen reet uit wanneer je die doet,
maar als je toch al met rug bezig bent...tja

Ik vind dat hij bij je rug hoort omdat het gewoon een trapezius is.

Maar het maakt idd weinig uit of je het bij je schouders of rug doet.
Je kan bij deadliften een shrug beweging maken, en dan op schouder dag ff die traps op pompen ( hoge reps ) voor een betere doorbloeding.
 
Maareh nog ff over die Chins; moet ik die op zo'n machine doen of gewoon aan zo'n stang. En welke uitvoering (wide grip, onderhands ofso?)
En gewoon 3x8 reps toch?
Alvast bedankt!!!

Edit: nog een vraagje: kan ik die Front pulldown ook vervangen door de omgekeerde (reverse) peck deck? Die vind ik wel prettig namelijk...
 
Laatst bewerkt:
Niet zo onzeker zijn en gewoon ook es wat uitproberen.

Leer je meer van ;)

Totslot moet je ook naar je lijf luisteren of die nog wel zin hebben in die extra's ;)
 
boogie zei:
Maareh nog ff over die Chins; moet ik die op zo'n machine doen of gewoon aan zo'n stang. En welke uitvoering (wide grip, onderhands ofso?)
En gewoon 3x8 reps toch?
Alvast bedankt!!!

Edit: nog een vraagje: kan ik die Front pulldown ook vervangen door de omgekeerde (reverse) peck deck? Die vind ik wel prettig namelijk...

Ik zou chins gewoon aan een stang doen. Zelf ga ik altijd aan de stang vd smith machine hangen. Ik pak em breed (wide grip) met mijn handpalmen van me af. Hoe je em pakt maakt niet zoveel uit, gewoon om de zoveel weken afwisselen.

Omgekeerde (reverse peck deck) zou ik niet door front pull daon vervangen omdat deze oefeningen allebei de rug op een andere manier belasten. Omgekeerede peck deck is meer voor achterkant schouders en bovenkant traps. Front pulldown legt meer nadruk op je lats.

Ik zou er gewoon voor zorgen dat je met vier oefeningen je hele rug aanpakt.
 
Sehn zei:
Niet zo onzeker zijn en gewoon ook es wat uitproberen.

Leer je meer van ;)

Totslot moet je ook naar je lijf luisteren of die nog wel zin hebben in die extra's ;)

Das idd goed dat je dat zegt. Ik heb vandaag mn rug gettraind en moest eerlijk zeggen dat het wat teveel was...

Ik maak er gewoon dit van:
Chins 3x8
Deadlift met shrug beweging 3x8
Barbell Bent-over row 3x8
Front Pulldown 3x8

T-Bar komt bij volgende schema wel
Tnx bro's! :thumbs:
 
Back
Naar boven