- Waardering
- 1
Jongens ik heb een nieuw schema inelkaar gezet, waarbij ik de vrijdag heb gereserveerd voor de borst omdat ik op die dag mijn trainingsmaatje een plezier wil doen om zijn borst prioriteit te geven. Hij traint twee dagen in de week mee en standaard op vrijdag en meestal ook op woensdag. Armen vind ik eenmaal het fijnste om die samen te trainen, mede met t oog op overtraining.
Enig nadeel is dat ik mijn schouders prioriteit wil geven en dan met name de zijkant. Vandaar heb ik gekozen om de side lateral bij de benen te betrekken, gevolgd door een rustdag.
De reden dat ik die bij benen heb ingelast is omdat ik het idee heb dat je door te squatten de afgifte van anabole hormonen stimuleert geeft die voordelig uit kan pakken voor de schouders. miischien beetje vergezocht maar goed, daar hoop ik dus jullie mening over te horen. Oefeningen kunnen overigens per week verschillen, maar dit is globaal gezien mijn nieuwe schema.
buik pak ik maandagochtend als ik wakker word en woensdag en vrijdag met mn maatje samen.
Zo: Rug & schouders achter
barbellrow of T-bar row
chin-up
deadlift
one arm dumbbellrow
rear bend lateral
shrug
ma: benen + schouders zijkant
squat
leg ext
leg press
standing calf raise,
lateral raise dumbel
cable lateral raise
wo:armen
barbell curl
dumbbell curl
preacher curl of conc.curl
small benchpress
lying ezbar extension of dip
overhead dumbbell of overhead cable extension
vr: borst + schouders voor
benchpress incline (afgewisseld per week met dumbbells)
dumbbell press (afgewisseld per week met benchpress)
fly's incline of cable crossover
military Press
dumbbell press
Altijd lastig die keuzes maken ivm prioriteit. Zoals gezegd vind ik biceps en triceps gewoon lekker om op een dag te pakken. daarentegen vind ik mijn schouders achterlopen tov de rest...
Ik hoop op een paar goede kritieken en suggesties.
bvd Daniel
Enig nadeel is dat ik mijn schouders prioriteit wil geven en dan met name de zijkant. Vandaar heb ik gekozen om de side lateral bij de benen te betrekken, gevolgd door een rustdag.
De reden dat ik die bij benen heb ingelast is omdat ik het idee heb dat je door te squatten de afgifte van anabole hormonen stimuleert geeft die voordelig uit kan pakken voor de schouders. miischien beetje vergezocht maar goed, daar hoop ik dus jullie mening over te horen. Oefeningen kunnen overigens per week verschillen, maar dit is globaal gezien mijn nieuwe schema.
buik pak ik maandagochtend als ik wakker word en woensdag en vrijdag met mn maatje samen.
Zo: Rug & schouders achter
barbellrow of T-bar row
chin-up
deadlift
one arm dumbbellrow
rear bend lateral
shrug
ma: benen + schouders zijkant
squat
leg ext
leg press
standing calf raise,
lateral raise dumbel
cable lateral raise
wo:armen
barbell curl
dumbbell curl
preacher curl of conc.curl
small benchpress
lying ezbar extension of dip
overhead dumbbell of overhead cable extension
vr: borst + schouders voor
benchpress incline (afgewisseld per week met dumbbells)
dumbbell press (afgewisseld per week met benchpress)
fly's incline of cable crossover
military Press
dumbbell press
Altijd lastig die keuzes maken ivm prioriteit. Zoals gezegd vind ik biceps en triceps gewoon lekker om op een dag te pakken. daarentegen vind ik mijn schouders achterlopen tov de rest...
Ik hoop op een paar goede kritieken en suggesties.
bvd Daniel