MuscleMeat

mijn nieuwe schouderschema, graag kritiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gauthier

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
48
Waardering
0
hallo mensen,

graag kritiek op onderstaand schema , waar de nadruk op schouders ligt.

reps is altijd tussen 6 en 10.

ma: schouders en trapezius

-schouders: 4x neckpress, 4x military press, 4xside raises, 2x bent over raises

traps: 4x dumbbell shrugs

di: bovenbenen en kuiten

-bovenbenen: 4x squats, 3x leg press, 3x leg extensions, 4x leg curl
-kuiten: 4x standing calf raises, 3x seated calf raises

woe: rust

do: rug biceps

-rug:5x barbell rows, 4x cable rows, 4x neck pulldown, 3x front pulldown
-biceps: 3x dumbbell curl, 3x concentration curl

vr: borst triceps

-borst: 3x benchpress, 3x incline benchpress, 3x flys, 2 x cable crossover
-triceps: 3x dips, 3x extensions

alvast bedankt,
gauthier
 
Vind het wel een goed schema. Ik weet niet hoe je achterste schouderkop ontwikkeld is. Anders zou ik die mischien wat meer aandacht geven (je hebt nu 8 sets voor de voorkant, en 2 sets voor de achterkant)
 
Weg met die neckpress. Die is te blessuregevoelig, en de kans dat je je rotator cuff hiermee verkloot is te groot aanwezig.
Verder zou ik zowel db lateral raise als cable lateral raise doen...en iets meer bentover laterals.
Wellicht is het wijs om je rug direct na schouder te trainen. Je gebruikt daarmee immers je trapz gigantisch. Hierdoor pak je alles toch weer wat beter...
 
Military en de neck press zijn niet aleen voor de voorkant, maar meer voor de gehele schouder ontwikkeling (algehele massa oefening).
Ben het er wel mee eens dat je de achterkant niet moet verwaarlozen. (bijv. bent over lateral raises met dumbbells of staand tussen de hoge pulley en dan je de grepen tegenovergesteld vastpakken (dus linkerhand aan de rechterpulley en andersom) en dan je armen gestrekt uit elkaar trekken).

Vind net als Robin dat behind the neck erg blessure gevoelig is.

Zou het bij 1 druk oefening laten.
 
Originally posted by RichardV

staand tussen de hoge pulley en dan je de grepen tegenovergesteld vastpakken (dus linkerhand aan de rechterpulley en andersom) en dan je armen gestrekt uit elkaar trekken).

[/B]

???
 
Originally posted by KaLe


???

:) Was al bang dat het een beetje vaag over zou komen.

Cable croosovers voor de borst ken je wel.
Doe deze eens rechtopstaand en laat je handen op oog hoogte bij elkaar komen.
Dan verwissel je de handvaten (of vatten) en trek je het gewicht met vrijwel gestrekte armen uit elkaar totdat ze in een rechte lijn met je lichaam op schouderhoogte zijn, en dan laat je ze weer bij elkaar komen.
 
Die oefening doe ik sinds kort,kan hem zwaarder pakken als cable lat raises :S

links--> rechts rechts--> links, armen gestrekt voor je en dan jezus na doen :P
Misschien ff een stapje naar achteren en tis nice :D
 
Ja, Richard...weet je wat je dan eens moet doen.... Eerst bentover dumbbell laterals en daarna die cables. Dan ga je pas kapot (zeker de dagen erna :D).
 
Bij bent over DB laterals kreeg ik me armen amper gestrekt naast me...ben niet zo lenig blijkbaar :P
 
Probeer ipv de staande vorm van rear-delt cross-over, eens de liggende.

Gewoon een bankje tussen de CO, en op je rug gaan liggen
 
das ook een goei...maar het moet niet te exotisch worden he ;)
 
vandaag gedaan... heerlijke oefening!!
 
Originally posted by Robin
Weg met die neckpress. Die is te blessuregevoelig, en de kans dat je je rotator cuff hiermee verkloot is te groot aanwezig.

train je zo zwaar en ongecontroleerd of train ik al zolang niet goed?
 
IK denk dat het gewoon van persoon tot persoon verschilt.

Ik doe hem zelf al vanaf de eerste week dat ik begon, gebruik flink gewicht en zelf af&toe een nagatieve tussendoor, maar heb zelf nog nooit last van deze oefening gehad.
Daarintegen ken ik mensen die met minimale gewichten binnen een half jaar hun schouders in de soep draaiden.
Ik denk dat het een hoop te maken heeft met de "lenigheid" in je schoudergordel. Ik zit zelf vrij rechtop met m'n hoofd, maar zie sommigen echt helemaal met hun nek nar vooren draaien (dit zijn trouwens meestal de mensen die last krijgen)
En ik denk dat een hoop gewoon te snel naar grote gewichten grijpen zonder eerst de juiste voorm onder de knie te hebben.

Ik zou zelf niemand de oefening echt afraden, maar wel aanraden er voorzichtig mee te zijn


BTW zelfde verhaal gaat op voor pull-down achter
 
Back
Naar boven