Fitness Seller

mijn niuewe schema volgens schema:) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Ok mensen, nav een eerdere topic van mij hier mijn nieuwe schema..Nu loop ik de sportschool binnen en gooi dan af en toe mn schema door de war. Zo pak ik een andere oefening dan ik in mn planning had staan..en ja, wel voor dezelfde spiergroep:)
Maar goed, ik hou van de afwisseling.
Dit schema moet er voor zorgen dat ik me dus aan mn schema hou..en uiteraard dan te hopen dat ik bijv. dinsdag gelijk kan beginnen met de squat..wil wel eens bezet zijn:sad:

Ikzelf heb t idee dat mn armen zwaar achterliggen tov de rest van mn lichaam, vooral ivm met mn borst. Dit hoor ik erg vaak en ga er zelf ook vanuit alhowel mn schouders ook nog achter liggen..
mn armen pak ik nu ook met minder sets aan..kijken hoe dat werkt.
dat is mn grondgedachte voor dit schema.

Mijn fotos worden hopelijk morgen geschoten en dsu eerdaags hier ook geplaatst waardoor ik ook jullie kritieken mee kan nemen in dit schema. vooralsnog wou ik t schema al plaatsten. dit schema ga ik trouwens vanaf medio augustus beginnen dus geen haast bij:D
ga 1st 2 weken op vakantie om vervolges goed te vlammen

Dit schema gaat tevens gepaard met mn eerste bulkperiode dus ik hoop de nodige resultaten ermee te krijgen.

ma: armen en zijkant schouders
incline db curl 3 sets (om en om als set (dus met de rust) met:)
skull crusher 3
zijwaartse staande spider db-curl 3
pressdown (ben nog niet uit of dit staande cable rope extension of gewone pressdown wordt..suggesties??)
zittende laterals 4


di: benen
squat 4
zittende leg curl 3
leg extension 3
staand calve raise 4
donkey raise 3 (helaas geen zittende, is de leg press op de horizontale legpress/slede dan een optie?)


do: borst & voorkant schouders
incline dumb press 4
incline flye 4
dumbbell pullover 3
zittend dumb press 3


vr:rug en achter schouders
bent over barbrow 4
deadlift 4
pulldown smal grip 3
staand rear lateral raise 3
dumb shrug 3[/i]


en dan de week daarop

ma: armen en zijkant schouders
staande lateral raise 4
staand db curl 3
conc curl 2
smal db drukken 4
one arm db extension 3


di: benen
leg press 4
st legged deadlift 4
leg extension 3
donkey raise 4
one leg dumb calve raise 3


do: borst & voorkant schouders
staand mil press 4
incline bench press4
flat flye 3
cross over lage pulley 3


vr:rug en achter schouders
chins 4
one arm db-row 3
db shrug 4
sitting dumbbell row 3
hyperextensions 2 [/i]


buik ben ik van plan om zondagmorgen aan te pakken en op donderdag na mn training

ben benieuwd naar de responses

bij voorbaat dank,:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dandyman zei:
ma: armen en zijkant schouders
incline db curl 3 sets (om en om als set (dus met de rust) met:)
skull crusher 3
zijwaartse staande spider db-curl 3
pressdown (ben nog niet uit of dit staande cable rope extension of gewone pressdown wordt..suggesties??)
zittende laterals 4


QUOTE]

je armen doe je dus staggered..ik had het een tijdje gedaan zonder rust ertussen, is veel zwaarder vind ik.

maar ziet er toppie uit!
 
Vinny zei:
dandyman zei:
ma: armen en zijkant schouders
incline db curl 3 sets (om en om als set (dus met de rust) met:)
skull crusher 3
zijwaartse staande spider db-curl 3
pressdown (ben nog niet uit of dit staande cable rope extension of gewone pressdown wordt..suggesties??)
zittende laterals 4


QUOTE]

je armen doe je dus staggered..ik had het een tijdje gedaan zonder rust ertussen, is veel zwaarder vind ik.

maar ziet er toppie uit!


Ik vind het zelf beter om de gewone pressdown te doen, maar dat komt omdat IK het goed vind aanvoelen, probeer ze anders is ff allebei en kijk welke je lekker vind.
 
qua pomp de standing cable over the head rope extension (wat een naam kan je m geven he:D) maar ja, pomp zegt ook niet veel he. deze is volgens mij met meer nadruk op de mediale kop (hoefijzer, of is dat de laterale kop???) toch en de normale press down (met verticale stang of ez-stangetje) meer voor de lange kop toch?

skull crusher is niet zozeer gericht op 1 speicifiek gedeelte vd triceps toch dus vandaar mn vraag..klinkt minimaal natuurlijk en zal niet al te veel verscil maken maar toch

bedankt voor je replies..t zal Vinny eens niet zijn:thumb:

en idd staggered sets maar met rust. anders is t gewoon een superset. kan dat natuurlijk enes in de zoveel weken wel als superset aanpakken. toch weer de afwisseling he:)
 
Laatst bewerkt:
dandyman zei:
qua pomp de standing cable over the head rope extension (wat een naam kan je m geven he:D) maar ja, pomp zegt ook niet veel he. deze is volgens mij met meer nadruk op de mediale kop (hoefijzer, of is dat de laterale kop???) toch en de normale press down (met verticale stang of ez-stangetje) meer voor de lange kop toch?

skull crusher is niet zozeer gericht op 1 speicifiek gedeelte vd triceps toch dus vandaar mn vraag..klinkt minimaal natuurlijk en zal niet al te veel verscil maken maar toch

bedankt voor je replies..t zal Vinny eens niet zijn:thumb:

en idd staggered sets maar met rust. anders is t gewoon een superset. kan dat natuurlijk enes in de zoveel weken wel als superset aanpakken. toch weer de afwisseling he:)

was het niet dat pressdown nadruk legte op de hoefijzer? welke kop is de hoefijzer btw, welke oef zijn daar goed voor?
 
Barbell curls; massabouwer voor de biceps. Ik zou de concentration curl weg doen. Zou voor biceps bb curls, preacher ez-bar en alternate dumbbell curls doen.
 
vind de bbcurl niet fijn, he met db curls meer t idee dat ik meer doe voor mn bceps..misschien dat ik dan de 1e week barbcurl ipv staand dbcurl doe en de ander keer dan incline db curl. en de concurl vervangen voor zittend alternate curls. kan ook niet te zwaar gaan met bb-curl zonder te smokkelen...en dan met mn shcouders en rug...:sad:

helaas geen preacherbankje voor preacherstyle met exbar..balen natuurlijk ja. heb t ook al paar keer aangekaart maar tot op heden ...helaas
 
Ga naar de kerk en vraag de priester om zo'n bankje (geintje). Hebben wij ook niet. Doe nu met schuine bank met 1 arm en db.
 
btw ik vind het een goed schema/split. Kale heeft ook zo'n soort split schema.
 
Goeie split :)

@Vinny: Laterale kop, oefeningen met een neutrale grip
 
nou jongens bedankt..doet me goed om te horen.

maarre betreft biceps, wat denken jullie welke oefeningen dan?

conccurl skippen en vervangen voor bb curl zoals ecto aangeeft, en dan een zittende alt curl erbij

ma: armen en zijkant schouders
staande lateral raise 4
staand db curl 3
conc curl 2

smal db drukken 4
one arm db extension 3

wordt?

ma: armen en zijkant schouders
staande lateral raise 4
barbell curl 3
zittende alt dumb curl 2

smal db drukken 4
one arm db extension 3

of kan ik de zittende dumb curl dan betr op die 1e maandag zetten en de incline hier als 2e oefening..zal minimaal verschil zijn of niet?

ik hoop dat ik de babrell curl wel erin hou...vind m op zich niet fijn maar heb m al een tijd niet gedaan dus hij mag er wel weer in..blijft van origine naturlijk DE oefening voor de biceps he
 
3XL zei:
Goeie split :)

@Vinny: Laterale kop, oefeningen met een neutrale grip

thx.


Biceps vind ik er goed uitzien.
 
dandyman zei:
zoals die eerst al was..dus met conc. curl?


d8 dat conc curl goed werkte bij jou, ken een aantal mensen waarop hun biceps goed reageren op conc curl. ( rob12345 is er 1 :P )

maar ik hou me ook altijd bij de algemene massa bouwers. dus uh biceps schema 2 is goed :P
 
maar ik d8 dat jij toch die spider curls lekker vond?
en goed aanvoelen, dan zou ik die doen ipv bb curls.
 
Ik zou eens voor meer als 2 weken bij dezelfde oefeningen blijven :)
 
Moen zei:
Ik zou eens voor meer als 2 weken bij dezelfde oefeningen blijven :)

ja, weet t maar dit is een begin naar een schema waarbij ik dus wel elke week t zelfde schema aanhou..ik ka me eige gewoon niet inhouden om vooral bij biceps en triceps dezelfde oefeningen te doen..weet ook niet welke nu t beste aanvoelen. hoop daar zodoende ook enigszisn achter te komen...kan ik na 2 maanden altijd nog overgaan op ander schema.

de schouders, benen, rug is vrijwel altijd zelfde.

borst en armen wil wel eens verschillen qua oefeningen.

voor biceps heb ik een aantal oefeingen die ik erg lekker vind om te doen, zijwaartse spidercurl, incline db curl en sitting alt curl. dus die houd ik er zowiezo in.

denk ook dat na dit schema de 1e twee er ook wel inblijven..een voor massa en een vmeer geisoleerde oefening.


voor triceps heb ik nu de jm-press en de smal dumnbel drukken ingevoerd ipv smal bankdruken en lying extension die gewoon niet goed gingen bij mij..hopen dat die verandering resultaten met zich meebrengt
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven