AndroidHealthClinic

Mijn o-zo fijne knie...

Bezoekers in dit topic

erca

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
1
Ok.
Ik heb dus soms last van mijn knieen, en dit verhinderde me om te squatten, degelijk te deadliften en te cleanen enzo.
Ik heb eens bijna niets van beentraining gedaan voor enkele maanden om mn knie eens volledig te laten herstellen.
Heb dus vorige week vrijdag nog eens gesquat. Merk als ik helemaal ass to the grass ga m'n knieen 'klakken', doet niet echt pijn maar klinkt niet echt aangenaam. Maargoed, ik dus wat trainen. Ben nergens onder parallell geweest voor de zekerheid. Lichte irritatie in mn knie maar viel al bij al mee. Maar de daarop volgende dagen speelde mn knie weer op en was hij heel gevoelig en pijnlijk. Nu weet ik echt niet meer vanwaar het komt...

- Zou het eventueel helpen om eens enkele maanden de beweging te oefenen met een lege stang of 20 kilo ofzo? puur voor de beweging?
- Is het beter om full te squatten voor de knieen of niet?
- Ik denk ook dat ik vrij korte hamstrings heb, ik kan ruim NIET aan de grond met mn benen gestrekt, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

alvast bedankt
-erca

erg lastig als je zwakke knieen hebt, heb je er wel eens naar laten kijken door een arts, mri evt? Ik denk dat je met gezonde knieen wel moet kunnen fullsquatten. Gevaar is denk ik dat als je met slechte knieen alleen gaat parallel squatten je een hogere belasting neemt en de druk nog hoger wordt.

Ben je echt 15? Persoonlijk vind ik dat nog wat jong om al (zwaar) te fullsquaten/deadliften etc. Ga eerst naar de dokter om het te laten checken voordat je echte schade aanricht aan je knieën.

ga maar gerust naar de doktor had ook al maanden last van een knie
maar die was ook wel dik(vocht)blijkt dat ik een slijmbeursontsteking
in mijn knie heb(wist niet dat dat kon) heb nu medicijnen maar die hebben
geen effect dus zal weer eens terug moeten zal dan wel een spuit worden:eek:

kan aan alles liggen, vastus medialis obliquus die te klein is, misvormde patella, iets met je ligamenten... => orthopedist! Dan kan je mss eindelijk je prob eens oplossen.

Ben je echt 15? Persoonlijk vind ik dat nog wat jong om al (zwaar) te fullsquaten/deadliften etc. Ga eerst naar de dokter om het te laten checken voordat je echte schade aanricht aan je knieën.
ik heb nog nooit zwaarder dan 40 gesquat en nooit zwaarder dan 58 gedeadlift juist daarom.

kan aan alles liggen, vastus medialis obliquus die te klein is, misvormde patella, iets met je ligamenten... => orthopedist! Dan kan je mss eindelijk je prob eens oplossen.
Ben al eens tijdje terug geweest voor mn knieen, toen hebben ze me steunzolen aangesmeerd, gaat wel wat beter met lopen enzo, maar soms nog steeds last ervan...

heb je er met gewoon lopen ook al soms last van? of niet?
Bij normaal joggen enzo geen problemen, soms wel eens als ik wat vlugger loop en de impact groter is, maar valt nog goed mee.
Vandaag nog een loopcross meegedaan, en mn knieband zakte af door de bewegingen van mn knie tot op mn onderbeen, maar had geen last van mn knie.
(oja ben trouwens 7de geworden)

waarom heb je steunzolen nodig?
Heb een slechte stand van de voeten, komt erop neer dat mn enkels zowat redelijk erg naar binnen stonden 'geknakt', waardoor ook mn knieen en heup uit balans waren. Heb ook een lichte vorm van o-benen.

Laatst bewerkt:
ZAAAALIG, heb vandaag vrijwel pijnloos ass to the grass kunnen squatten, voor de eerste keer... ooit eigenlijk :D

Wat ik zelf handig vind voor de knieën zijn knee sleeves, tip van Robertson (t-nation). M'n knieën zeuren wel eens, maar met knee sleeves heb ik er veel minder last van. Je houdt ze gewoon op temperatuur, wat anders nogal kan tegenvallen als je wat pauzeert tussen je lifts. Zelf haalde ik ze gewoon in de supermarkt, die standaard Hansaplast rotzooi doet het best goed.

Ik heb hetzelfde probleem, begon na een skie vakantie bij mij.
Volgens de fysio en daarna de orthopeed hebben mijn knieen chronisch ontstoken kraakbeen.
Gevolg van mezelf groot willen houden en niet bij elke lullig pijntje de dokter lastig vallen, maar gewoon doorlopen een paar jaar (ook luiheid!).

Niets aan te doen, soms geneest het, soms niet.
De experts die ik gesproken heb weten hoe het heet, maar niet hoe het genezen kan worden.

Idd squaten is helaas voor mij uit den boze en alle andere been oefeningen doe ik heel licht. Massa builden is er dus niet bij, hooguit wat versterken als ik geluk heb.

Succes en hopelijk beterschap.

spaar je knieen maar jong.; die squats zijn het echt niet waard om al op 25 rond te lopen met knakkende knieen..

Een zeer goed product ( zelf ervaren ) is flector..
Patches ( lokale behandeling dus ) die je 24 uur op de plek aanbrengt.
Na een week zelfs enkele dagen merk je echt het resultaat.

Bij ons in de familie zijn slechte knieen gratis op te halen...ik heb er zelf minder last van maar mijn broer is er uit eindelijk op afgekeurd na jaren Luchtmobiel. Heel veel pijn aan gehad tot hij een kleurentherapie heeft gedaan. We waren allebei veel te nuchter om te geloven dat dit imo soort van alternatieve/bijgelovige medicatie zou werken....maar jawel, hij heeft er totaal geen last meer van.

Weet verder niet hoe het helemaal in elkaar steekt en wat hij precies heeft gedaan, maar mocht je meer info willen kan ik het altijd voor je navragen.

jij moet naar de Fysiotherapeut...

;)

@Erca: Steunzolen zijn echt zulke onzin, zeker als je jong bent. Met training is zo'n platvoetstand nog heel goed te verhelpen als ook DAT niet helpt kan je eens over steunzolen nadenken. Maar ja de handel is steunzolen is zo goed... :rolleyes:

;)

@Erca: Steunzolen zijn echt zulke onzin, zeker als je jong bent. Met training is zo'n platvoetstand nog heel goed te verhelpen als ook DAT niet helpt kan je eens over steunzolen nadenken. Maar ja de handel is steunzolen is zo goed... :rolleyes:

Is een platvoet niet voor een groot deel bepaald door combinatie van botstructuur en vooral ligamenten ?

Back
Naar boven