Fitness Seller

Mijn onderhoud berekend, - even de laatste checks

Bezoekers in dit topic

Luukzorika

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
171
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Dag,

Ik ben bezig met mijn voedingsschema en heb hierbij mijn onderhoud berekend, nu weet ik niet zeker of dit wel of niet klopt, dus ik vraag het hier even voor de zekerheid.

Leeftijd: 27
Gewicht 76
Lengte 1.78m

Ik sport 6 dagen in de week, 6 oefeningen per dag waarvan 4 setjes. 2 van de 6 dagen train ik alléén buikspieren + 30 minuten cardio, ook hier 6 oefeningen waarvan 4 setjes.

Nu heb ik 2 vragen:

#1
Mijn BMI heb ik uitgerekend, dit kwam uit op 1820 kcal
Mijn onderhoud met 6 keer trainen per week kwam uit op 3130 kcal. Aangezien mijn doel bulken is komt dit totaal uit op 3630 kcal. Denken jullie dat dit een logisch aantal kcal is voor mijn stats en activiteit?

#2
Daarnaast denk ik dat ik meer kcal verbrand met de 2 dagen buikspieren + cardio dan de dagen dat ik borst, schouders, armen, benen of rug train. Hier doe ik wél elke dag 10 minuten cardio als warming up voor.

Aangezien de formule voor het berekenen voor je onderhoud geen onderscheid maakt in hoéveel kcal je daadwerkelijk verbrand elke training, weet ik niet of dit invloed zal gaan hebben op mijn onderhoud. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je voor werk? Dat telt ook mee
verder is het ook gewoon proberen en aanpassen wanneer nodig.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Kijk eens wat je nu eet en wat je gewicht nu doet (stabiel/aankomen/afvallen). Formules geven een indicatie. Je daadwerkelijke onderhoud kan best wat afwijken.
 
Wat doe je voor werk? Dat telt ook mee
verder is het ook gewoon proberen en aanpassen wanneer nodig.
Op dit moment vrijwilligerswerk 2 a 3 uur per dag, zittend werk. Ik denk niet dat dit veel invloed zal hebben, denk je wel?
Ik heb in de formule ingevuld: Zware training/sport 6-7 dagen per week. 7é dag wil ik nog wel eens voor alléén cardio gaan.

Ik ga het gewoon uitproberen. Me om de paar dagen wegen om te kijken of de kcal inname meer of minder moet worden.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Kijk eens wat je nu eet en wat je gewicht nu doet (stabiel/aankomen/afvallen). Formules geven een indicatie. Je daadwerkelijke onderhoud kan best wat afwijken.
Op dit moment pas ik geen voedingsschema toe. Op het oog lijkt het dat ik spiermassa aankom. Maar wellicht dat dit met een voedingsschema nog meer gaat toenemen. Ik heb namelijk geen idee hoeveel kcal ik dagelijks binnen krijg. Wél eet ik erg veel.

Maar mijn onderhoud ziet er voor de rest wel logisch uit mbt de stats en activiteit die ik heb? Dan houd ik deze kcal inname gewoon aan en kijk ik om de paar dagen of ik gewicht aankom of niet.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Elke dag op het zelfde moment wegen en dan een weekgemiddelde nemen :)
 
Mijn tip; doe niet zo moeilijk. Het is ook totaal achterhaald om te denken dat je een paar honderd kcal boven onderhoud te moeten zitten om spier te kunnen bouwen. En dat je daarom alles wat je vreet moet bijhouden en uit moet rekenen. Eet voldoende eitwitten, eet gezond en word een sterke jongen in de gym. That's all.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Mijn tip; doe niet zo moeilijk. Het is ook totaal achterhaald om te denken dat je een paar honderd kcal boven onderhoud te moeten zitten om spier te kunnen bouwen. En dat je daarom alles wat je vreet moet bijhouden en uit moet rekenen. Eet voldoende eitwitten, eet gezond en word een sterke jongen in de gym. That's all.
Eindelijk iemand die het zegt :grinny: .
 
Staar je niet blind op die getallen, je verbrand niet elke dag hetzelfde. Als je echt 100% juist wilt zitten zou dat betekenen dat je elke dag een nieuw voedingschema moet maken. Je kan nooit met alle factoren rekening houden.
 
Back
Naar boven