MuscleMeat

Mijn poging tot Ub/Lb schema..

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength zei:
Dat je van failure af moet blijven wil niet zeggen dat je licht moet trainen hé, je mag best last hebben met de laatste rep ;)

Ja dat begrijp ik wel..
Maar hoe zit dat nou precies, niet tot failure trainen..

Kan je dat in normale Nederlandse woorden uitleggen.:D
 
Wel tot failure gaan wil bv zeggen dat je een setje doet met een gewicht dat je 5x kan .... maar je denkt nog een 6de te halen maar die faal je ergens middenin. Dan heb je tot failure getraind. Veel bodybuilding schema's werken met dit principe. Dit is extreem belastend voor het centraal zenuwstelsel, vandaar dat je het bij een UB/LB split best vermijd, omdat je zoiezo al 2x per week dezelfde spieren traint. Maar je moet er ook geen schrik voor hebben, het kan af en toe wel es voorkomen, anders train je natuurlijk niet genoeg tegen je grenzen. Wat we willen zeggen is eigenlijk gewoon dat failure geen doel mag zijn van je training.
 
MonsterStrength zei:
Wel tot failure gaan wil bv zeggen dat je een setje doet met een gewicht dat je 5x kan .... maar je denkt nog een 6de te halen maar die faal je ergens middenin. Dan heb je tot failure getraind. Veel bodybuilding schema's werken met dit principe. Dit is extreem belastend voor het centraal zenuwstelsel, vandaar dat je het bij een UB/LB split best vermijd, omdat je zoiezo al 2x per week dezelfde spieren traint. Maar je moet er ook geen schrik voor hebben, het kan af en toe wel es voorkomen, anders train je natuurlijk niet genoeg tegen je grenzen. Wat we willen zeggen is eigenlijk gewoon dat failure geen doel mag zijn van je training.

Thanx dat is een duidelijke uitleg..
Zo heb ik eigenlijk bijna nooit getraind..

Ik heb vroeger wel alles 2 keer in de week getraint, maar dan was ik dus 6 dagen per week in de gym..

En ja ik ging hier heel hard op..
Nou wie weet wat Ub/Lb met mij doet..:D
 
stel j ebegint met OH prees en dan later bench dat kan toch niet? moet je niet eerst de grote spier pakken (borst) en dan de kleinere (schouder)
 
dareal zei:
stel j ebegint met OH prees en dan later bench dat kan toch niet? moet je niet eerst de grote spier pakken (borst) en dan de kleinere (schouder)

Overhead press is geen "schouder" oefening, net zoals bench-press geen "borst oefening" is. Met beiden train je veel spieren van je upper body, waarschijnlijk met overhead press nog meer dan met bench.
 
en hoeveelrust neem je tussen de sets? en de oefeningen?
 
Zo veel als je zin in hebt / nodig hebt ;)
 
Back
Naar boven