MuscleMeat

Mijn Progressie topic- adviezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisssj2

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
57
Waardering
1
Ik ben een man van 27 jaar oud, ben door redenen die ik niet bespreek werkloos, nu ben ik vanuit een periode van +- 6 jaar op bed liggen en letterlijk NIKS doen, weer gaan wezen sporten oa door verschillende gezondheidsklachten. (volgens mij had ik een vorm van spierdegeneratie ik wankelde en bibberde met vrij veel als ik iets tilde of pakte.) En had ernstige klachten van RSI(muisarm) aan mijn rechterarm. Nu kan ik zeggen dat ik sinds deze maand bijna klachtloos ben, en ik niet de verzuurdheid voel in mijn rechterarm(dit voelde ik zeker wanneer ik de oefeningen deed. Maar nu dus niet meer! en ik ben ZOO blij!! Maar ik blijf oplettend! wil het nooit meer zover laat komen.

Nu heb ik besloten toch te gaan sporten dit is inmiddels bijna 9 maanden geleden. Ik heb veel progressie gemaakt natuurlijk vanuit zo'n punt, mijn algemene houding is verbeterd en minder rugklachten als ik een stuk moet lopen. (heb een kromme rug zal misschien wel te maken hebben met slechte houding en mijn rug met het vele computeren)

Ik hou er absoluut niet van om schema's te wissellen en om te gooieen dat voelt niet chill voor mijn hoofd. Nu snap ik zeker wel dat dit het beste is. Nu wil ik stapgewijs toch wat verandering erin doen, om betere resultaten te kunnen krijgen. Ik vind veel oefeningen ook echt als de pest om te doen, ik vind een oefening moet ook leuk zijn om te doen. Daar zullen veel mensen hier waarschijnlijk onzin vinden en dat ik gewoon die oefeningen moet doen, is misschien zo, weetje, maar zo houd ik het beter uit, trust me.

Ik heb eigenlijk altijd zo getraint, max wat ik aankan en dan 3x 12 reps. en soms de laatste red ik 11 of 10 x.
Ik ben tevreden over mijn biceps kracht en chest kracht. De bovenkant armen is een beetje so so... Vind dat niet echt een chille oefening ook. Dat vertaald dus ook weer in de kracht biceps en chest vind ik veel leuker. Triceps kan ook wel wat sterker heb ik het idee.

Vroeger trainde ik ook altijd zo, en dan opgeven moment raakte ik niet meer sterker.(heb vroeger 5 jaar gesport 3-4-5x in week) Nu lijk ik dat oude niveau weer te bereiken.
Ik train nu meestal 2x in de week minimaal soms een 3de x. En dan doe ik Fullbody. Het moet voor mij uit te houden zijn en als ik 2x ga moet ik toch goed in vorm kunnen blijven.
Soms heb ik wel periodes dat ik meer zin heb dan ga ik 4x maar dat gebeurd een enkele keer en dan pak ik meestal spiergroepen waar ik denk dat ik meer aandacht aan kan besteden.

Dus ik lees overal dat minder herhalingen beter kan zijn dan meer herhalingen?

Op watvoor fitness niveau zit ik ongv.(naar mijn idee is het al "fit" omdat ik weet waar ik van kom.. dat verschil is enorm) Nu vraag ik niet om een echte bodybuilding maatstaaf, maar een algehele sporters maatstaaf van iedereen die sport serieus en minder serieus in hoeverre dat jullie kunnen beoordelen.

De gewichten die ik noem zijn het gewicht wat er op de stang staat aangegeven
Benchpress doe ik 3x 50kg 12 reps
Biceps curl met losse stang 1x 30kg 12x, 2x 25kg 12x
Biceps 2 waar je met zo'n touw/stang van onderen naar boven moet trekken.
1x 45kg 12x, 2x 40 kg 12x
Triceps - ik zit op een bankje en heb een dumbbell achter me hoofd met me arm omhoog. Die ik dan van achter me hoofd omhoog trek. 3x 6kg 12x, of soms doe ik 1x of 2x 8kg ipv 6kg ene x lukt dat beter dan de andere x.
Triceps 2, Zelfde apparaat als biceps 2 waar je met een touw/stang gewicht drukt alleen ipv beneden helemaal boven en hem niet te ver omhoog laat komen. 3x 14kg 12x of 3x 18kg 12x verschilt..
Rugspieren waar je hem van boven naar beneden trekt beetje schuin met een lange stang. 1x 50kg 12x, 2x 45kg 12x.

Nu zijn er nog veel meer oefeningen natuurlijk maar ik focus nu op het bovenlichaam omdat oa mijn rsi en toch belangrijker vind. Benen doe ik ook erbij maar 2 apparaten dus niet echt veel. Heb gewoon niet de tijd/energie om alles evengoed te trainen zoals ik zou willen

Het beste wat ik voor mijn training kan doen denk is zowiezo 3x gaan, want ik fitness di en do, en na het weekend merk ik altijd dat di de iets lastige dag is, en do ben ik lekker bezig. Hier denk ik nog steeds over.
Want ik doe ook yoga erbij 2x per week, en dat word me gewoon teveel. Nu zit ik te denken 1x yoga minder te doen, en misschien 1x fitness erbij. of misschien helemaal geen yoga.

Mijn doel is gewoon gezond fit zijn. Natuurlijk als ik er meer gespierd uit kan zijn zou dat ook prima zijn, maar ik wil niet tever hier in gaan, tenminste voor dit moment.

Ik volg een eetwijze van de zandloper sinds 2 maanden dus geen tarwe brood rijst pasta geraffineerde suikers.
Mijn buik is minder aan het worden merk ik. Ik drink geen melk dat vind ik troep. Het doet je idd groeien maar op langetermijn zeg ik toch nee.
Drink alleen water. Sochtends begin ik met omega vetzuur tablet en magnesium en citroen water.
Daarna begin ik met havermout, bosbessen walnoot en kiwi. Smiddags champignons of havermoutbanaanpannekoekje met aarbeien of/en een losse banaan het wisselt.
En savonds eet ik nu vaak Chili sin carne (gooi ik ook champignons door) een eigen gemaakte pizza van kikkererwt meel, champignons, ruccolasla,mozzarella. 2 dagen groentenmix, tuinbonen, italiaanse groentemix waar van alles in zit. en sperziebonen. en een dag salade met van alles erdoorheen.
ben vegetarisch. Eet met enige regelmaat eieren.(maar je mag eig ook niet meer 4 eieren per week als je vega bent) Veel fruit ook, en elke dag een aantal kaasblokjes/snoeptomaten of zelfgemaakte falafel tussendoor.

Heb mijzelf gewogen sinds 7 jaar ofzo, en weeg nu tussen de 76 en 78kg, en ben 1.83/1.84. Verpercentage had ik ook laten meten 10.5% maar nu hoor ik van een vriend dat ik dat beter voor de training kan laten meten dus ik weet het niet.

Dus dat is een beetje mijn verhaal voor nu. Ik ben al enorm trots opmezelf hoe ver ik ben gekeken gezien waar ik vandaan kwam, maar daarom juist ben ik een beetje benieuwd hoe ik het nu eigenlijk doe in het bredere plaatje.
 
Waarom mag je niet meer dan 4 eieren per week als je Vega bent ?
 
Back
Naar boven