Fitness Seller

Mijn refeeddag

Bezoekers in dit topic

wazzup zei:
Frequentie is afhankelijk van je vetpercentage. Denk aan een verdeling als:

20+ eens per 2 weken
15-20 eens per 10 dagen
10-15 eens per week
10- 2 keer per week (of bijvoorbeeld 3 keer 5 uur maar dan minder uiteraard)

Bij een refeed van 1 dag moet je denken aan 8 - 12 gram KH per kilo LBM. 700 zal wel in die range liggen, maar dit is uiteraard ook afhankelijk van hoe laag je de overige dagen in je KH zat en je training. (een low-carb dieet zal tot meer depletion leiden dan een zone-dieet en een high rep training zal ook meer bijdragen aan depletion dan een low-rep training)

Het is een kwestie van uitproberen. Als je de dag na de refeed er voller uit ziet heb je het goed gedaan, zie je er bloated uit dan heb je wellicht te veel gehad.

Als KH keuze zou ik voor de training beginnen met KH, eventueel tijdens de training indien nodig (om bloedsuikerdips te voorkomen). Na de training begin je met dextrose (met whey uiteraard). en wellicht de maaltijd daarna ook. De maaltijden daarna kun je de GI langzaam afbouwen. Doe eerst nog maar een maaltijd met snelle KH (bijvoorbeeld nog een vloeibare maaltijd een uurtje na de training), wellicht de maaltijd daarna pasta (gewoon wit) of witbrood, en pas veel later de "tragere" KH-vormen zoals volkoren- en roggebrood. De lage GI en de vezels zorgen dat je eten langzamer wordt opgenomen, en dat wil je nu juist niet in het begin van je refeed (komt bij dat sommige mensen last krijgen van hun darmen bij al te veel vezels). In totaal komt het er dus op neer op 100 - 150 gram KH per maaltijd. Je lichaam kan maar een beperkt aantal KH opslaan als glycogeen per uur, dus neem niet 500 gram in 1 keer want dan moet je lichaam het wel als vet opslaan.

Verder uiteraad veel water drinken (kh + water = glycogeen).
Wees niet bang voor een beetje fructose fo suiker (sterker nog dat kan de refeed zelfs beter maken, 50 gram fructose of 100 gram sucrose verdeeld over de refeed).
Neem weinig vet (max 50 gram over de gehele refeed).
Insuline-verbeteraars zoals ALA zouden bevorderlijk kunnen zijn.
En ik heb wel eens gehoord dat ook azijn (klein beetje bij iedere maaltijd) zou kunnen leiden tot een verbeterde glycogeen-repletie. (ja zelfs fenugriek zou helpen)

Je kunt de refeed ook verdelen over 2 dagen als je bijvoorbeeld 's avonds traint. Begn dan na de training, en drink er veel bij, zodat je halverwege de nacht nog een keer (of twee) wakker wordt en meteen nog een maaltijd kunt nemen. Je kunt dan de refeed de volgende ochtend eventueel voortzetten en dan langzaam afbouwen.

De snelle KH zullen zorgenvoor bloedsuikerschommelingen en dat zal je honger verklaren. Afbouwen naar laag-gi zorgt dat ook je bloedsuikers stabieler worden en dat de honger ook minder zal worden.


Dank je man!!

Ik had gisteren een vet% van 17. Ik ben inmiddels 10 kg afgevallen (van 83 naar 73) bij een lengte van 1.79 m.

Ik snap alleen niet dat ik een vetpercentage van 17% heb. Ik zie de bovenste 4 abs hardstikke goed. Ik heb alleen achter op mijn onderrug en mijn lovehandles flink wat vet zitten.
Ik ben afgevallen alleen door BFFM toe te passen (zonder cardio). Ik ben nu sinds 7 weken ook 6x per week aan het cardioën en ±300 kcal onder mijn onderhoud aan het eten. Ik zie alleen nergens vooruitgang, niet in de spiegel en ook niet in mijn gewicht. Vandaar dat ik dacht dat het feit dat ik al maanden rond of onder mijn onderhoud zit wel eens het probleem kan zijn en ik een periode meer moet gaan eten of moet gaan refeeden.

Of komt het omdat ik mijn setpoint bereikt heb?

Ik begin te twijfelen of 10% wel voor mij weggelegd is en dat terwijl ik al 8 maanden vastberaden bezig ben. Klote is het gewoon!
 
spell68 zei:
Ik snap alleen niet dat ik een vetpercentage van 17% heb. Ik zie de bovenste 4 abs hardstikke goed.

Volgens mij klopt je meet-methode van geen kant (zo'n stuurtje wellicht ?)
 
Overigens is een refeed niet echt voldioende na een lange periode van afvallen... doe gerust een refeed van een week (als in een refeed, gevolgd door een week eten op onderhoud alvorens je weer verder gaat)
 
Inderdaad na een week of 6-8 is een weekje "normaal" eten top en knal je er weer harder in
 
wazzup zei:
Volgens mij klopt je meet-methode van geen kant (zo'n stuurtje wellicht ?)

Ja, ik heb het niet gemeten, iemand van de sportschool.

ik had bicep 4 mm, tricep 6 mm, supraillac 12 mm en subscapulair 9 mm

da's 31 mm en dat valt in de categorie 31-40 jaar = 17%. Ik vind het ook raar, maar ja.

Als ik nu een weekje gewoon ga eten. zeg maar KEV 50/30/20 en dan 500 kcal boven onderhoud. dan een weekje op onderhoud met 40/40/20 en dan weer 300 kcal onder onderhoud met 34/40/25. Wel gewoon 5x per week blijven cardioën (45 minuten), zou dat de boel weer op gang helpen??
 
Wat is een stuurtje eigenlijk??
 
spell68 zei:
Wat is een stuurtje eigenlijk??

Zo'n ding dat je moet vasthouden dat er uitziet als een stuurtje en dat je dan een vetgehalte geeft.

Let op de nuance "een" vetgehalte. Niet "je".
 
spell68 zei:
Als ik nu een weekje gewoon ga eten. zeg maar KEV 50/30/20 en dan 500 kcal boven onderhoud. dan een weekje op onderhoud met 40/40/20 en dan weer 300 kcal onder onderhoud met 34/40/25. Wel gewoon 5x per week blijven cardioën (45 minuten), zou dat de boel weer op gang helpen??

Denk dat dit wat te veel zal zijn.

Een weekje op onderhoud 30/50/20 is denk ik voldoende, hangt beetje af van je natuur. Ik zou niet boven je onderhoud gaan zitten. Onderhoud voor een cut is niet je onderhoud na 6-8 weken low carb cut...
 
Nope, gewoon met een huidplooimeter.


Wat is nou weer het verschil tussen gewoon cutten en low carb cutten?? ik zit nu op 37% Kh, dacht dat dat ook laag was.
 
spell68 zei:
Nope, gewoon met een huidplooimeter.


Wat is nou weer het verschil tussen gewoon cutten en low carb cutten?? ik zit nu op 37% Kh, dacht dat dat ook laag was.

Hehe, neen, onder 25% is laag imo.
Wat jij noemt is gemiddeld (in een cut).

(Moderate in een 3-voudige carbcycle)
 
4-punts meting komt bij mij het dichtste overeen met wat mijn Omron (het stuurtje) zegt. Alle andere metingen geven me een % dat soms wel 15% lager ligt (de 3-pts meting bijv). Het gaat er bij mij niet in dat de Omron erg onbetrouwbaar is.. huidplooimetingen meten bijv geen visceraal vet en dat wordt wel gemeten met de Omron (denk ik).
Sowieso zakt en stijgt het onderhuidse vet bij mij razendsnel als ik opnieuw ga trainen na 1-2 weken niet getraind te hebben. Omhoog dus als ik stop met trainen en megasnel omlaag als ik wel ga trainen. Komt omdat je vet dan naar de spieren toegaat om daar gebruikt te worden.. dat is dan intramusculair vet. Ook dát vet wordt niet gemeten met een huidplooimeting.

Kortom: je DENKT dat huidplooimetingen nauwkeurig zijn en dat zijn ze dus niet.

Qua refeeds.. hebben voor mij nooit echt goed gewerkt, zijn wel erg fijn. TKDs zijn wat dat betreft effectiever, minder leuk maar wel effectief evenals strikte carb cycling.

Enne.... refeed voor de zwaarste training oké maar vervolgens borst als zwaarste training zien :rolleyes: en een low-carb dag op je hamstringsdag hebben.. dat is je prioriteiten omkeren. Benendag is bij mij ALTIJD de refeeddag en ik begin daar dus wel mee na de training om het grootste anabole effect te hebben.
 
Esperantisto zei:
TKDs zijn wat dat betreft effectiever, minder leuk maar wel effectief evenals strikte carb cycling.

TKDs?
 
Ik lees hier dat veel mensen gaan cutten en binnen een paarweken snel dalen met vet% en da tlukt dan niet bij mij, ik baal daar van en ik snap het niet, bah
allemaal werk voor niets! Ik dacht misschien iemand kon zeggen waar het probleem ligt.
 
spell68 zei:
Ik lees hier dat veel mensen gaan cutten en binnen een paarweken snel dalen met vet% en da tlukt dan niet bij mij, ik baal daar van en ik snap het niet, bah
allemaal werk voor niets! Ik dacht misschien iemand kon zeggen waar het probleem ligt.

10kg is toch niet slecht!

Bij sommige mensen duurt het wat langer, maar 10% is zeker haalbaar hoor!
 
daxie zei:
10kg is toch niet slecht!

Bij sommige mensen duurt het wat langer, maar 10% is zeker haalbaar hoor!


Tja dat weet ik, maar ik wil het zo hebben als op jouw foto, da;s echt supergoed.
 
Esperantisto zei:
Targeted ketodieet = alleen extra KH rondom en tijdens training, rest very low carb

Ah, is wat ik laatste 10 dagen heb gedaan, ik noem het allen Timed Carb Diet :-p
 
Smoothmold zei:
wat is bij jou low carb? wat moet ik me daar concreet van voorstellen wat je binnenkrijgt aan kh?

ik denk dat je tot aan je training laag in je carbs moet zitten en na je training gewoon keihard bunkeren

verder ziet de refeed van de topicstarter er heerlijk uit:D
 
topic starter? De mijne?
 
Back
Naar boven