Fitness Seller

Mijn resultaten + advies nodig

Bezoekers in dit topic

Woezoe

Novice
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
22
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
67kg
Hey Bodybuilders,

Ik train nu zeker een jaar lang en in die periode heb ik veel geleerd. Ik begon als een "Skinny fat" jongetje van 15 jaar. Mijn broer die al enige tijd ervaring had heeft me in de fitnesswereld gekregen.

Zoals iedere noob/beginner die Skinny fat is denkt gelijk aan afvallen. Stopte met tussendoortjes en deed afentoe cardio in de gym. Dit was niks voor mij. Mijn broer liet me de wereld van krachttraining zien en dat vond ik erg leuk. Ik leerde oefeningen op isolatie machines en werd wat sterker. Ik nam een vriend mee en we gingen samen gymmen. Ik probeerde voor het eerst de bechpress en vond het geweldig.

Ik heb in die periode veel getraind en ben ook gaan letten op voeding. Ik was niet tevreden met mijn lichaam en wilde graag van mijn vet af te komen. Ik besefte dat ik juist spiermassa moest gaan bouwen om van die Skinny fat look af te komen. Ik woog 62kg. Dat ben ik gaan doen. Naja, eigenlijk veranderde er vrij weinig aan mijn eetpatroon want die was al goed genoeg om massa te bouwen. Dat lukte ook en ik werd sterker. Lichamelijk was er weinig verschil, ik at nog steeds snoep dus ik kwam nog wel een klein beetje vet aan.

Ik was breder en sterker geworden en woog rond de 71 kg. Omdat ik nogsteeds geen "sixpack" had en nog niet tevreden was met mijn lichaam probeerde ik een keer te cutten. Het ging wel goed en stopte rond de 68kg. Zelf zag ik nog geen verschil dus besloot ik gewoon weer massa te gaan bouwen. Ik woog rond de 75kg totdat ik een tijdje ben gestopt ivm. depressie/downperiode. Intussen was ik 16 jaar enen start na een tijdje weer met trainen en ik woog rond de 73kg. Ik ging gewoon weer bouwen. Ik zag steeds meer aderen tevoorschijn komen en ik werd echt veel sterker. Ik at weer gewoon zoals altijd, maar mijn gewicht bleef gewoon 73kg. Sterker nog ik woog een tijdje terug zelfs 72kg.

De zomer staat weer voor de boeg en ik vind dat het nu tijd is om echt te gaan cutten. We stoppen met snoepen en ongezonde tussendoortjes. Ik neem wel gewoon een mandarijn of een rijstwafel met wat pindakaas. Normale maaltijden worden vervangen voor koolhydraatarmere maaltijden zoals brood --> havermout.

So far so good, ik ben nu 5 weken bezig en ik ben van 72kg --> 67kg en ik ben qua vet echt afgevallen en andere mensen merken het nu ook op. Helaas heb ik nog niet echt die ripped look. Ik Zelf wil gewoon echt die mooie v-hals en minder vet rond mijn benen. Voorderest ben ik redelijk tevreden met mijn resulaten tot nu toe, weinig kracht verlies en ik heb zelfs een ader over mijn biceps lopen!

Ik zit te twijfelen of ik moet doorgaan met cutten of juist gewoon weer normaal moet gaan eten maar dan gewoon zonder ongezonde tussendoortjes. In ieder geval geen calorie deficit meer. Heeft iemand advies voor me? 2 of meer weken door blijven gaan met cutten of gewoon normaal eten? Hier heb ik wat foto's:

IMG_20190414_143738.jpg


IMG_20190414_143738.jpg


IMG_20190414_144334.jpg


IMG_20190414_143852.jpg


IMG_20190414_143843.jpg


IMG_20190414_143828.jpg


IMG_20190414_144440.jpg


IMG_20190414_144354.jpg


IMG_20190414_144540.jpg


IMG_20190414_144547.jpg
 
Bulken en beginnen met een goed beginnersschema.
 
Een fysiek wat jij wil duurt minimaal 2 á 3 jaar trainen
 
Bulken en beginnen met een goed beginnersschema.
Zou ik dan nu langzaam weer verhogen en normaal eten en dan na de zomerzomer bulk 80kg? Ik ben sowieso van plan om tijdens de zomer weer massa aan te vullen maar niet met een dirtybulk.
 
Zou ik dan nu langzaam weer verhogen en normaal eten en dan na de zomerzomer bulk 80kg? Ik ben sowieso van plan om tijdens de zomer weer massa aan te vullen maar niet met een dirtybulk.
Dat klinkt als een degelijk plan. Heb je naast benchen ook nog oefeningen als squats en deadlifts gedaan?
 
Een fysiek wat jij wil duurt minimaal 2 á 3 jaar trainen
Wat minder vet rond de benen en een sixpackje zou me toch geen 2-3 jaar moeten kosten? Ik ben nu echt opzoek naar gewoon een platte buik met wat minder stubborn fat.
 
Dat klinkt als een degelijk plan. Heb je naast benchen ook nog oefeningen als squats en deadlifts gedaan?
Jazeker hoor, benchen was gewoon een voorbeeld van een compound oefening. Ik heb echt effectief getraind, dmv. Muscle shock enz.
 
Jazeker hoor, benchen was gewoon een voorbeeld van een compound oefening. Ik heb echt effectief getraind, dmv. Muscle shock enz.
Hoho, als ik een term als muscle shock hoor gaan er wel heel hard alarmbellen rinkelen. Wat is momenteel het gewicht dat je aankan op squat, bench en deadlift?
 
Hoho, als ik een term als muscle shock hoor gaan er wel heel hard alarmbellen rinkelen. Wat is momenteel het gewicht dat je aankan op squat, bench en deadlift?
niet alleen muscle shock hoor, meestal tot failure enz.
Benchpress: 60kg
Deadlift: 105kg
Squat: 80kg
 
Dank je. Dat zijn best mooie getallen al, al zou je met een schema als Stronglifts 5x5 nog gemakkelijk meer kracht en massa kunnen pakken. Kijk anders eens in mijn topic over beginnersschema's, al is het maar voor de informatie: https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
Denk je trouwens dat ik met deze gewichten nogsteeds een novice schema moet volgen? Of is het nu wel afgelopen met de noob gains?
 
Denk je trouwens dat ik met deze gewichten nogsteeds een novice schema moet volgen? Of is het nu wel afgelopen met de noob gains?

Buit gewoon het 5x5 SL programma zo ver mogelijk uit, zolang je nog in gewichten omhoog gaat en je de 5 sets 5 herhalingen haalt kun je nog doorgaan .

Train je 0 - 3 jaar ben je "beginner"
Train je langer dan 3 jaar dan zou je kunnen overwegen om een "intermediate " schema te gebruiken

Uiteraard hebben we het over serieus trainen / eten / rusten enz .. dus met deze sport bezig zijn ..
 
Buit gewoon het 5x5 SL programma zo ver mogelijk uit, zolang je nog in gewichten omhoog gaat en je de 5 sets 5 herhalingen haalt kun je nog doorgaan .

Train je 0 - 3 jaar ben je "beginner"
Train je langer dan 3 jaar dan zou je kunnen overwegen om een "intermediate " schema te gebruiken

Uiteraard hebben we het over serieus trainen / eten / rusten enz .. dus met deze sport bezig zijn ..
Ook jij erg bedankt. Ik ben namelijk ook zeer serieus bezig en zie het ook echt als een sport. Dus niet even naar de gym voor een feelgood gevoel en dan tot 3 laat in de nacht opblijven en in het weekend aan de alcohol.
 
Denk je trouwens dat ik met deze gewichten nogsteeds een novice schema moet volgen? Of is het nu wel afgelopen met de noob gains?
Goeie vraag! Ik denk dat er zeker nog wel ruimte is om lineaire beginnersgains te maken, al zal dat natuurlijk een stuk korter zijn dan iemand die echt net begint. Maar als je je deadlift daarmee bijvoorbeeld van 1x105 naar 5x120 brengt dan is het het waard.

In tegenstelling tot de post hierboven houdt ik me simpelweg aan het principe van Marc Rippetoe en anderen: als je geen lineaire progressie meer kunt maken met een beginnersschema dan is je noob fase voorbij en moet je wel een intermediate schema gebruiken.

Ik denk dat je nog wel 1 of 2 maanden kunt gainen op Stronglifts 5x5 of Starting Strength. Zolang je maar zorgt voor voldoende rust en voeding.
 
Neem gewoon een schema doe je best, probeer het zo te doen dat je elke week progressed, dan wel in reps dan wel in gewicht dan wel met minder rust.
Eet goed door, je hebt een relatief laag bf% maar omdat je geen spier hebt lijkt het hoger. Probeer ligt boven je onderhoud te eten en hou dit vol.

Zelf hield ik van 5x5 en dat soort schema's maar ken er genoeg die dit niks vinden
Dus staar je niet blind op een bepaald schema omdat dit als effectiefst bekroond wordt..
 
Neem gewoon een schema doe je best, probeer het zo te doen dat je elke week progressed, dan wel in reps dan wel in gewicht dan wel met minder rust.
Eet goed door, je hebt een relatief laag bf% maar omdat je geen spier hebt lijkt het hoger. Probeer ligt boven je onderhoud te eten en hou dit vol.

Zelf hield ik van 5x5 en dat soort schema's maar ken er genoeg die dit niks vinden
Dus staar je niet blind op een bepaald schema omdat dit als effectiefst bekroond wordt..
Dus door nu gelijk licht boven mijn onderhoud te eten behaal ik JUIST de resultaten waar ik naar op zoek ben voor in de zomer? (zichtbare buikspieren, lichte v-hals)
 
Je doet me denken aan mijzelf toen ikdestijds 16-17 was. Ik maakte de domme fout om te cutten en ik behaalde niet wat ik wou.. Zag eruit als een plank. Ik denk dat als je gecontroleerd licht boven onderhoud eet, je eten ook goed volhoudt dus ook je koolhydraten vetten en eiwit behaald elke dag, hard traint goed slaapt dat je heel tevreden gaat zijn
 
Back
Naar boven