AndroidHealthClinic

Mijn schema: advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Slolah

Novice
Lid geworden
7 jan 2020
Berichten
2
Waardering
0
Hi,

Ik heb een doel en dat is mijn benen en armen sterker maken. Sterker en gespierder. Ik fitness nu met wat gewichten vanuit huis en ik wil starten met de volgende workout (ook vanuit huis).

* Maandag = benen + buikspieren
(lunges, squats, weight lunges, weighted squats, plank [60 sec], wall-sit) --> 3 sets, max 15 reps for each)
* Dinsdag = borst + triceps (geen idee welke oefeningen hier goed voor zijn, dus elk advies is fijn!)
* Woensdag = benen + rug + buik + biceps
(biceps via dumbbells / 5kg weights, max 15 reps and max 3 sets per oefening)
* Donderdag = borst + triceps
(Herhaling van dinsdag)
* Vrijdag = rusten
* Zaterdag = buik, biceps + rug
(lighter)
* Zondag = rusten

Mijn vragen:
- Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog?
- Is twee keer per week biceps trainen (met bijv. 5 kg gewichten) voldoende? Idem voor triceps?
- Wat kan beter?

PS: ik heb zondag biceps oefeningen gedaan en me laten vertellen dat ik ongeveer 48 uur moet wachten met biceps trainen. Nu begrijp ik waarom, want ik heb best wel veel pijn (DONS?) sinds zondag - is het dan slim om vandaag NIET weer mijn biceps te trainen (want dat was ik wel van plan eigenlijk) of moet ik dat gewoon doen?
 
Eerste oog begrijp ik de indeling niet helemaal. Woensdag alweer benen, en dan ook nog rug en biceps erbij... En waar zijn de schouders?
 
Ik zou eerder dan naar zoiets kijken als je alleen maar DB hebt.
En 5 kg is echt heel weinig.
Waarom niet naar een sportschool gaan?
 
Eerste oog begrijp ik de indeling niet helemaal. Woensdag alweer benen, en dan ook nog rug en biceps erbij... En waar zijn de schouders?

Haha, je hebt gelijk! Maar dan ben ik ook voor. Wat is er precies mis mee, kan je dat uitleggen? Wil de logica begrijpen, want daar schort het nog een beetje.

Schouders dacht ik indirect te trainen met de dumbbells en de push-ups... vandaar. Dat was mijn logica, althans.

Ik zou eerder dan naar zoiets kijken als je alleen maar DB hebt.
En 5 kg is echt heel weinig.
Waarom niet naar een sportschool gaan?

Dank u! Kan je ook je mening geven over mijn routine? Is het slecht of kan het ermee door?

Moet zeggen dat 5kg al voor heel veel zorgt bij mijn armen - ik heb er bijna 2 dagen last van, dus denk dat het voor mij voorlopig goed genoeg is.
 
Bij iedere spiergroep train je andere spiergroepen indirect mee. Dus dat is onzin dat je schouders niet apart traint maar buik wel paar keer per week...
 
Back
Naar boven