MuscleMeat

Mijn schema, feedback gewenst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Emiel_93

Cool Novice
Lid geworden
8 aug 2016
Berichten
66
Waardering
9
Lengte
1m84
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Hallo allen. Ben ondertussen alweer een poosje bezig met cutten voor de zomer.


24 jaar, 1,83 lang
Ben voorheen 84 kg met 10% bf geweest.
Momenteel 91.5 kg met 13%

Ik probeer voor de zomer weer op 10% te komen. Sport 5 x per week en om de dag cardio als in 30 min loopband 10% hellinf 5.5 km per uur.

Hierbij mijn eetschema vraag me af wat jullie er van vinden:

Ohja ik doe intermittent fasting, 8 uur eten 16 uur vasten

Maaltijd 1. : 4 gebakken eieren 75g Runder rookvlees , 40g chilisaus

Tussendoor : eierkoek, smart protein bar.

Maaltijd 2. 100g basmati rijst 200g kipfilet 40 g chilisaus.

Maaltijd 3 biefstuk, mager gehakt, kalkoen of kip 200g, 200g groente en 100g aardappelen (krieltjes)

Daarnaast nog 1 scoop whey met water, 250g kwark met 0% limonade. En 1banaan

Met dit alles kom ik uit op:

2468 kcal,
224g koolhydraten
66g vet
229g eiwit

35/25/40% macro verdeling.

Vet zal soms hoger liggen ligt maar net aan welk vlees ik eet, soms eet ik
250g ipv 200
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

meer vet is niet nodig, het schema is nu goed zoals die is.
mininum grammen vet is 50g, en max is 100.
daar zit je netjes tussen.
dit is een prima schema. het lijkt qua macros op die van mij. En ik heb veel resultaten gezien met mijn schema

succes met cutten!
 
Hallo,

meer vet is niet nodig, het schema is nu goed zoals die is.
mininum grammen vet is 50g, en max is 100.
daar zit je netjes tussen.
dit is een prima schema. het lijkt qua macros op die van mij. En ik heb veel resultaten gezien met mijn schema

succes met cutten!

Waar baseer je dat nou weer op?
Genoeg onderzoeken die aantonen dat 1gram vet per kilo lichaamsgewicht zorgt voor een betere hormoonhuishouding dan wanneer je onder die 1 gram zit. 50 gram is veels te weinig.
 
50g is een min. dit is genoeg om de fatale organen goed te laten werken. Ik zeg niet dat het bevorderend is. hieronder gaan kan wel voor problemen zorgen. maar daarom is het een min. ik zit momenteel op 58 gram per dag en ik zie veel resultaten. en er zijn geen problemen




Waar baseer je dat nou weer op?
Genoeg onderzoeken die aantonen dat 1gram vet per kilo lichaamsgewicht zorgt voor een betere hormoonhuishouding dan wanneer je onder die 1 gram zit. 50 gram is veels te weinig.
 
50g is een min. dit is genoeg om de fatale organen goed te laten werken. Ik zeg niet dat het bevorderend is. hieronder gaan kan wel voor problemen zorgen. maar daarom is het een min. ik zit momenteel op 58 gram per dag en ik zie veel resultaten. en er zijn geen problemen
Je fatale organen werken nog, goedzo. Je geeft advies om in leven te blijven, kun je meteen zeggen dat je geen 200 gram eiwitten nodig hebt, want 'je fatale organen hebben geen 200 gram eiwitten nodig.
 
Je fatale organen werken nog, goedzo. Je geeft advies om in leven te blijven, kun je meteen zeggen dat je geen 200 gram eiwitten nodig hebt, want 'je fatale organen hebben geen 200 gram eiwitten nodig.


Ik zeg alleen dat je geen verschil zult merken. of je nou 55 gram neemt of 85 .. dit is iets persoonlijks. 50 is alleen een gezonde min.
 
Ik zeg alleen dat je geen verschil zult merken. of je nou 55 gram neemt of 85 .. dit is iets persoonlijks. 50 is alleen een gezonde min.
Dat verschil merk je wel. Het is een feit dat genoeg vetten je hormoonhuishouding bevorderen en je tevens een beter gevoel geven. Dat is niks persoonlijks, dat is uit onderzoek gebleken. Misschien als je dat beter in de gaten had woog je geen 73 kilo op 1m84
 
Dat verschil merk je wel. Het is een feit dat genoeg vetten je hormoonhuishouding bevorderen en je tevens een beter gevoel geven. Dat is niks persoonlijks, dat is uit onderzoek gebleken. Misschien als je dat beter in de gaten had woog je geen 73 kilo op 1m84

nou bedankt voor de tip. zal het is gaan verhogen. en zal die onderzoeken bekijken
hou je wel effe die rust.
 
nou bedankt voor de tip. zal het is gaan verhogen. en zal die onderzoeken bekijken
hou je wel effe die rust.
Ik hou altijd rust, maar je geeft advies dat nergens op slaat waardoor mensen als TS dus de mist in gaan.
 
Dat verschil merk je wel. Het is een feit dat genoeg vetten je hormoonhuishouding bevorderen en je tevens een beter gevoel geven. Dat is niks persoonlijks, dat is uit onderzoek gebleken. Misschien als je dat beter in de gaten had woog je geen 73 kilo op 1m84
Lol shots fired :army:.
Nee maar wat luukie zegt klopt wel het is inderdaad goed voor je hormoonhuishouding en die is heel belangrijk voor (naturel) bodybuilders, en je kan onmogelijk zeggen dat jouw schema ook voor hem zal werken Lucan, hij is 15kg zwaarder en heeft andere macros nodig. Ik zou je vetten wat omhoog doen. Voor de rest is het een degelijk voedingsschema denk ik, zeker vol te houden.
 
Lol shots fired :army:.
Nee maar wat luukie zegt klopt wel het is inderdaad goed voor je hormoonhuishouding en die is heel belangrijk voor (naturel) bodybuilders, en je kan onmogelijk zeggen dat jouw schema ook voor hem zal werken Lucan, hij is 15kg zwaarder en heeft andere macros nodig. Ik zou je vetten wat omhoog doen. Voor de rest is het een degelijk voedingsschema denk ik, zeker vol te houden.

ik heb men Macro's gelijk aangepast. Ik heb nu 74g per dag. Hopelijk voel ik de verandering. Bedankt voor de tips!
 
ik heb men Macro's gelijk aangepast. Ik heb nu 74g per dag. Hopelijk voel ik de verandering. Bedankt voor de tips!
Of je het gaat voelen dat weet ik niet haha, maar betere hormoonhuishouding ( = minder schommelingen ) zal op termijn betere gains opleveren ja.
 
ik heb men Macro's gelijk aangepast. Ik heb nu 74g per dag. Hopelijk voel ik de verandering. Bedankt voor de tips!
Niet alles wat je verandert of doet 'voel' je. Vaak zijn het de kleine dingen die op langere termijn het verschil gaan maken.
 
Back
Naar boven