XXL Nutrition

Mijn schema, is het wel goed?

Bezoekers in dit topic

ThomasVB

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2016
Berichten
188
Waardering
16
Lengte
1m50
Massa
160kg
3XL

Hallo, mijn naam is Thomas. Ik ben 18 jaar oud en ik vraag me af of mijn trainingsprogramma goed is.
  • Hoelang je traint
    Toen ik begon met fitness deed ik het 1x per week, full body training + cardio (10min begin, 10min eind). Dit heb ik een jaar lang gedaan, met resultaat! Vanaf ongeveer september-oktober (3 maanden) train ik 3x per week:
Dag 1: benen, shouders & buik
Dag 2: rug & biceps
Dag 3: borst, triceps & buik

  • Wat je doel is
    Kracht & Conditie (al vind ik kracht belangrijker)
  • Waar je prioriteiten liggen
    Benen & Biceps
  • apparatuur
    Ik doe in principe van alles wat, meer met losse gewichten (borst, biceps). Ook werk ik veel met de stang (benen, borst). Maar met benen werk ik ook met apparatuur
  • Beschikbare tijd
    3x per week lijkt genoeg, het kan altijd vaker maar met school gaat dit niet echt lukken.

Voeding let ik nauwelijks op. Ik drink ong. 3 liter water op een dag (gewoon omdat het kan). Suplimenten en voeding begin nu pas een beetje te snappen doormiddel van research :)

Alvast bedankt,
Thomas
 
Cardio heb ik altijd al gedaan. Sinds 3 maanden doe ik 5min fietsen op begin en 15min hardlopen op het eind
 
3x per week een fullbody schema zoals stronglifts
Direct gaan focussen op je voeding in orde krijgen.
 
3x per week een fullbody schema zoals stronglifts
Direct gaan focussen op je voeding in orde krijgen.
Lijkt mij best een pittige uitdaging. Van 1x per week fullbody en dan opeens 3x per week fullbody. Ook zal mij dat enorm veel tijd kosten, ik heb ook gewoon huiswerk :)
Veel mensen zeggen dat het slim is maar wat is er mis met 3x per week split schema?
 
Lijkt mij best een pittige uitdaging. Van 1x per week fullbody en dan opeens 3x per week fullbody. Ook zal mij dat enorm veel tijd kosten, ik heb ook gewoon huiswerk :)
Veel mensen zeggen dat het slim is maar wat is er mis met 3x per week split schema?
Te lage frequentie. Hogere frequentie is doorgaans beter voor ontwikkeling van spiermassa en van spierkracht.
StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger
Zo lang duren de workouts niet overigens. Uurtje kan je wel klaar zijn en als het echt zwaar begint te worden max 1,5 uur.
 
Ik train nu al 1 uur tot anderhalf uur per keer ik ga... Hoe kan dat, cardio is ook 20min
Omdat je maar 4 oefeningen doet.
Squat, benchpress en barbell row + pullups de ene dag, en de andere dag squat, overhead press en deadlifts +dips de andere dag.
 
Omdat je maar 4 oefeningen doet.
Squat, benchpress en barbell row + pullups de ene dag, en de andere dag squat, overhead press en deadlifts +dips de andere dag.
Is het dan juist niet beter om juist de verschillende spiergroepen langer te doen. Kijk je kan in totaal 3x per week bijvoorbeeld 5 been oefeningen doen of 1x per week 5 been oefeningen, op deze manier krijgen de benen wel flink rust
 
Is het dan juist niet beter om juist de verschillende spiergroepen langer te doen. Kijk je kan in totaal 3x per week bijvoorbeeld 5 been oefeningen doen of 1x per week 5 been oefeningen, op deze manier krijgen de benen wel flink rust
Verhoogde eiwitsynthese is circa 36-48 uur. De overige 5 dagen van de week staan je beenspieren dus stil qua groei. Daarbij heb je als beginner niet veel volume nodig om te groeien.
 
Verhoogde eiwitsynthese is circa 36-48 uur. De overige 5 dagen van de week staan je beenspieren dus stil qua groei. Daarbij heb je als beginner niet veel volume nodig om te groeien.
Maaar voor de rest is het schema wel voldoende of zeg je echt van euh..
En wat betreft voeding? Graag zou ik daar ook wat meer in verdiepen als beginner zijnde, enige tips/links? Hartstikke bedankt alvast :D
 
Maaar voor de rest is het schema wel voldoende of zeg je echt van euh..
En wat betreft voeding? Graag zou ik daar ook wat meer in verdiepen als beginner zijnde, enige tips/links? Hartstikke bedankt alvast :D
Wat dacht je van de sectie "voeding" op dit forum? ;)
 
Back
Naar boven