AndroidHealthClinic

Mijn schema van afg. week. commentaar plz!

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Ik post hier even mijn trainingslog van afgelopen week. Het is op zich wel representatief voor alle trainingen. Maar geen week is hetzelfde bij mij, ik varieer heel veel in volgorde van spiergroepen, oefeningen en reps. ook elke week voor de spiergroepen wel es een oefening niet en een anderde daarvoor in de plaats. Oke, komt ie!

Maandag: rug/been dag
-Squat: 1warmup setje, vervolgens 3x8
-deadlift: 1warmupset, vervolgens 3x8
-Cable rear pulldown 3x10
-Cable close grip pulldown 3x10
daarna wat buikspier gedaan.

Dinsdag: borst/schouders-Benchpress: warmup+
sets van: 12/12/8/6
-Incline dumbbell press:4x10
-Lateral raise, 4x12
-front raise, 2x12
-seated dumbbell press 4x10


woensdag rust


donderdag: biceps/triceps-seated dumbbell curl: 1 warmup,
4sets van: 8, 6, 6, 6.
-Cable curl 3x10
-Barbell lying triceps extenstion
warmup en sets van: 12, 12, 6, 12 (bij die van 6 was het gewicht iets te groot)
-cable pushdown (maar met een touw, zodat ik mn armen naast mn lichaam kan strekken) 4x12.
Daarna weer buikspier gedaan.


ik heb de namen van de oefs van exrx.net weet niet of het de namen zijn die jullie de oefs geven?

Wat vind je hiervan?
D
 
Rug en benen op 1 dag? De 2 grootste spiergroepen bij elkaar? Denk eerlijk gezecht dat dat niet gaat werken dude!
 
Laat die front raise er ook uit , de side raise is completer in wat je traint.
Dan zou ik ipv die front raise flyes doen.
 
Rob G zei:
Rug en benen op 1 dag? De 2 grootste spiergroepen bij elkaar? Denk eerlijk gezecht dat dat niet gaat werken dude!

hm. kijk naar het aantal oefs das op zich niet zoveel. persoonlijk nog geen last van gehad dat het niet ging ofzo. maar benen doe ik nog niet zolang, ook niet zo heel zwaar dus. Misschien dat het daarom wel gaat.

maar .....
bij deadlift gebruik je zowel je rug als je benen, daarom wanneer ik dl doe ik graag én de rug én de benen.
Wanneer ik rug en biceps op dezelfde dag doe ben ik na de rug zo lam in mn biceps en onderarmen dat ik daar nog weinig uitkrijg! Wat is een beter idee dan? ik train op ma, di en do.
Wannneer ik op maandag rug heb gedaan doe ik liever niet op di alweer biceps. is dan nog behoorlijk stijf/spierpijn. ik heb sws vrij lang nog last van spierpijn, daarom doe ik biceps en triceps a/h einde. zodat ik niet met pijn loop wanneer ik rug (gebruik biceps) of borst of schouders (triceps) train. dan kan ik nl. niet helemaal voluit gaan.
 
Moen zei:
Laat die front raise er ook uit , de side raise is completer in wat je traint.
Dan zou ik ipv die front raise flyes doen.

thanx! mijn schouderschema was ff een experiment nav iets wat soulreaver voorstelde in een andere thread. front raise ben ik ook niet zo'n fan van. Maar dan heb ik voor de schouders 'slechts' 2oefs. side raise en dumbbell press. als ik dan 4sets per oef doe, is dit genoeg?

en die flyes..... ik doe voor de borst twee oefeningen, vrij intensief en correct. ben hierna behoorlijk op, zou moeilijk nog (kwalitatief hoge) flyes kunnen doen. Zal het proberen, maar loop nu altijd al met spierpijn rond in mn borst.
 
alleen squat??? voer maar wat meer been oefeningen in..
 
benen en rug op eendag lijkt met niet ideaal

wat dag je van:
dag 1, borst-armen
dag 3, benen-buik
dag 5, rug-schouders.

jopie
 
jopiepoekie zei:
benen en rug op eendag lijkt met niet ideaal

wat dag je van:
dag 1, borst-armen
dag 3, benen-buik
dag 5, rug-schouders.

jopie


dan krijg ik dag 1 niet in 1uurtje af!

En ik train nog maar net m'n benen (slecht he) dus weet nog niet precies wat voor mij ideaal is. maar ik kan je zeggen dat ik er echt een boel last van heb, na die paar squat sets! wat voor oef stel je voor?

en ik zit erg hard te denken hoe ik het zal doen! Maar zoals ik zei ik wissel nog wel eens af, bijvoorbeeld rug en bic op een dag en borst en tri. maar dat rug en biceps bevalt me niet zo goed. thnx iig dat jullie me willen helpen!!
 
je kan dan beter 4 dagen trainen. is beter vind ik. benen kan je t best apart doen en als je 3 dagen traint en dan een dag puur voor benen blijft er weinig andes over. 2 dagen zien vol te proppen met borst, rug, schouders en armen..geef t je te doen.

maar idd, rug en benen zo ver mogelijk van elkaar spreiden over de week.

bijv:

ma:armen
di:benen
wo:rust
do:borst, voorkant +zijkant schouders (zijknat eventueel bij armen)
vr:rug en achtr schouders
 
idd zou de schema van dandy aanhouden, en blijf lekker bij de flinke basis oef.
 
D. zei:
dan krijg ik dag 1 niet in 1uurtje af!

En ik train nog maar net m'n benen (slecht he) dus weet nog niet precies wat voor mij ideaal is. maar ik kan je zeggen dat ik er echt een boel last van heb, na die paar squat sets! wat voor oef stel je voor?

en ik zit erg hard te denken hoe ik het zal doen! Maar zoals ik zei ik wissel nog wel eens af, bijvoorbeeld rug en bic op een dag en borst en tri. maar dat rug en biceps bevalt me niet zo goed. thnx iig dat jullie me willen helpen!!


Deze dagen kan ik in 45min klaar krijgen.
dus 3 setjes per 3 oefeningen per groep.
Is wel mogelijk, minder kletsen ;)

jopie
 
misschien heb ik na de vak wel de mogelijkheid om 4dagen te trainen. dat zou idd een uitkomst zijn! als het nu kon dan had ik deze thread niet gemaakt... dus wat te doen met de 3dagen!? is wel een uitdaging he jongens!

En welke been oefs nog meer naast squat? is de daedlift btw ook niet ietwatvoor de benen?
 
Rob G zei:
Rug en benen op 1 dag? De 2 grootste spiergroepen bij elkaar? Denk eerlijk gezecht dat dat niet gaat werken dude!


ok, maar donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag traint hij niet, misschien is het dan wel mogelijk om op maandag die 2 grootste spiergroepen samen te nemen. Niet dat ik het zelf zo doe, maar ik vind het toch niet zo gek...
 
D. zei:
misschien heb ik na de vak wel de mogelijkheid om 4dagen te trainen. dat zou idd een uitkomst zijn! als het nu kon dan had ik deze thread niet gemaakt... dus wat te doen met de 3dagen!? is wel een uitdaging he jongens!

En welke been oefs nog meer naast squat? is de daedlift btw ook niet ietwatvoor de benen?

neem dan geen vaste dagen...

-dag1: armen
-dag2: benen
-dag3: borst, schouders
-dag4: rug

je schouders kan je eventueel opsplitsen...

gewoon die volgorde aanhouden op de dagen dat je tijd hebt, maakt toch niet uit welke dag het is...

edit: enneuh het is idd geen goed id om rug en benen op één dag te doen
 
bart82 zei:
neem dan geen vaste dagen...

-dag1: armen
-dag2: benen
-dag3: borst, schouders
-dag4: rug

je schouders kan je eventueel opsplitsen...

gewoon die volgorde aanhouden op de dagen dat je tijd hebt, maakt toch niet uit welke dag het is...

edit: enneuh het is idd geen goed id om rug en benen op één dag te doen

ok, maar wie zegt dat hij 4 dagen per week tijd heeft om te trainen?
 
de beuk zei:
ok, maar wie zegt dat hij 4 dagen per week tijd heeft om te trainen?

:rolleyes:

laten we stellen dat ie MA, WO en VR vrij heeft

week1:
MA: armen
WO: benen
VR:borst, schouders

week2:
MA: rug
WO: armen
VR: benen

week3:
MA: borst, schouders
WO:...
...


heb j'm?

:D
 
bart82 zei:
:rolleyes:

laten we stellen dat ie MA, WO en VR vrij heeft

week1:
MA: armen
WO: benen
VR:borst, schouders

week2:
MA: rug
WO: armen
VR: benen

week3:
MA: borst, schouders
WO:...
...


heb j'm?

:D


Ja, ik heb 'm... :rolleyes:
Ik vind wel dat je een beetje uit de hoogte doet, of ligt dat nou aan mij...?
Maar ok, het schema dat je nu geeft is inderdaad beter!
 
de beuk zei:
Ja, ik heb 'm... :rolleyes:
Ik vind wel dat je een beetje uit de hoogte doet, of ligt dat nou aan mij...?
Maar ok, het schema dat je nu geeft is inderdaad beter!

uit de hoogte? nou kom, vooruit dan maar...

ik nam gewoon aan dat m'n eerste post duidelijk was

:D
 
bart82 zei:
uit de hoogte? nou kom, vooruit dan maar...

ik nam gewoon aan dat m'n eerste post duidelijk was

:D

ok , maar hij post in eerste instantie een schema met 3 trainingsdagen en je geeft hem een schema met 4 trainingsdagen... Zo is het eigenlijk gemakkelijk.

maarre.... peace??
 
de beuk zei:
ok , maar hij post in eerste instantie een schema met 3 trainingsdagen en je geeft hem een schema met 4 trainingsdagen... Zo is het eigenlijk gemakkelijk.

maarre.... peace??

ik vind 3 trainingsdagen onvoldoende om een volledige work-out samen te stellen

tuurlijk peace, er is al oorlog genoeg right?

:D
 
Back
Naar boven