Fitness Seller

Mijn schouders willen niet groeien!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

masterco

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
41
Waardering
0
Okay beste mensen... Fijn dat jullie effe langs komen droppen, en ik hoop dat jullie wat adviezen,
tips of misschien nog beter een speciale trainingsschema voor mijn schouders hebben.
Dit omdat mijn schouders een flinke achterstand hebben ten opzichte van mijn borst,
biceps, triceps en buik. Ik heb van mezelf al kleine schouders, dus ik moet er hard aan werken.
Maar wie weet de ultieme oefeningen, schema's en tips??

Alvast bedankt mensen!!

Laterrr,

Falco.
 
heb je ze al is opgesplits?
 
Welk deel heeft achterstand, en hoe train je ze nu?
 
idd opspiltsen !
wat ik veel doe is dumbbell side lateral raise, die is goed voor de volume van je achterkant schouders. ben hier hard op gegroeid.

zal denk ik ook gewoon deels met je aanleg te maken hebben.
 
side laterals is voor de zijkant ! !. Doet niets voor de achterkant.
 
Originally posted by masterco
Okay beste mensen... Fijn dat jullie effe langs komen droppen, en ik hoop dat jullie wat adviezen,
tips of misschien nog beter een speciale trainingsschema voor mijn schouders hebben.
Dit omdat mijn schouders een flinke achterstand hebben ten opzichte van mijn borst,
biceps, triceps en buik. Ik heb van mezelf al kleine schouders, dus ik moet er hard aan werken.
Maar wie weet de ultieme oefeningen, schema's en tips??

Alvast bedankt mensen!!

Laterrr,

Falco.
Wat doe je nu?
 
Originally posted by 3XL
side laterals is voor de zijkant ! !. Doet niets voor de achterkant.


Frenkie, denk dat je bent over laterals door de war haald..
 
id, das al de tweede keer dat 3Xl m verbetert:)

maar idd, wat doe je nu al voor die schouders. Ik had ook een zware achterstand opgelopen met mn schouders mar sinds ik mn schouderstraining laat leiden door lateral raises (2 oefeningen waarvan in totaal 6 sets) en staand mil.press zijn ze toch al aanzeinlijk beter geworden
 
Er gaat niets, maar dan ook NIETS boven dumbbell press. Doe ze zwaar en strikt. Wissel trainingen met veel reps af met trainingen waarbij je dropsets, forced reps, negatieven, ....... doet.
Wacht tot net lang genoeg tot het melkzuur (branden) weg is om je volgende rep te doen.
 
Originally posted by dandyman
id, das al de tweede keer dat 3Xl m verbetert:)

maar idd, wat doe je nu al voor die schouders. Ik had ook een zware achterstand opgelopen met mn schouders mar sinds ik mn schouderstraining laat leiden door lateral raises (2 oefeningen waarvan in totaal 6 sets) en staand mil.press zijn ze toch al aanzeinlijk beter geworden

Ik doe net als jou de staande military press en lateral raises. Mijn schouders (behalve de voorkant) liggen ook een beetje achter. Wat bedoel je trouwens met 2 oefeningen lateral raises; normaal en bent-over?
 
Originally posted by TongPo


Ik doe net als jou de staande military press en lateral raises. Mijn schouders (behalve de voorkant) liggen ook een beetje achter. Wat bedoel je trouwens met 2 oefeningen lateral raises; normaal en bent-over?

staand en zittend, heb gister overigens na lange tijd de incline lateral gepakt (uniteraal op inclinebankje) en ook niet verkeerd hoor, je kan veel minder gewciht gebruiken waarbij dat dus al genoeg zegt he;)

entover doe ik bij de rugtraining
 
Laatst bewerkt:
Misschien ga ik dat ook eens proberen. De bent-over lateral naar de rugdag en een extra lateral op de schouderdag. Ik kom dan op het volgende schema uit:

Rug:

- Chins
- Deads
- Barbell rows
- Bent-over lateral raises
- Shrugs

Alles 4 sets.

Schouders/Triceps:

- Staande military press (4 sets)
- Lateral raises (staand) (4 sets)
- Lateral raises (zittend) (4 sets)

- French press (3 sets)
- Smal bankdrukken (3 sets)
- Skull crushers (3 sets)

Wat vind je van dit schema?
 
Originally posted by dandyman
id, das al de tweede keer dat 3Xl m verbetert:)

maar idd, wat doe je nu al voor die schouders. Ik had ook een zware achterstand opgelopen met mn schouders mar sinds ik mn schouderstraining laat leiden door lateral raises (2 oefeningen waarvan in totaal 6 sets) en staand mil.press zijn ze toch al aanzeinlijk beter geworden

Originally posted by Vinny



Frenkie, denk dat je bent over laterals door de war haald..

sorry jonges! mijn excuses ! ik maak ook welles fouten :)
we zitten hier op t board om van elkaar te leren he....
 
Okay mensen, hartstikke bedankt dat jullie met me meeleven en hebben gereageerd. Hier nu het volgende:

1. Wat achterstand van mijn schouders betreft, bedoel ik mijn hele schouder. Voorkant, zijkant en de achterkant. Dit ben ik gewoon, en helaas heb ik denk ik geen aanleg om snel grote schouders te krijgen, wat overigens wel met mijn borst snel gebeurd.

2. Ik train 2x per week mijn schouders en wel met de volgende oefeningen:

* Front raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* Side laterals raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* behind the neckpress; 3 setjes met 8 reps

(dit allemaal doe ik met een gewicht van ongeveer 5-7 kg. De reden hiervoor is, omdat ik een steek krijg in mijn schouder als ik te zware gewichten pak. Heel irritant die steek, want dit houdt mijn training op.)
 
Originally posted by masterco

2. Ik train 2x per week mijn schouders en wel met de volgende oefeningen:

* Front raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* Side laterals raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* behind the neckpress; 3 setjes met 8 reps

(dit allemaal doe ik met een gewicht van ongeveer 5-7 kg. De reden hiervoor is, omdat ik een steek krijg in mijn schouder als ik te zware gewichten pak. Heel irritant die steek, want dit houdt mijn training op.)

train eens 1 x per week

en ipv die behind the neck begin eens met een dumbbell pres of mil.press (staand ofwel zittend) en dan eventueel eindigen met front raise. doe die zelf niet mer aangezien je de voorste schouderkoppen al genoeg pakt bij borst en dumbpress

en qua steek, neem eens rust, beter dan keer op keer in moeten houden
 
Originally posted by TongPo
Misschien ga ik dat ook eens proberen. De bent-over lateral naar de rugdag en een extra lateral op de schouderdag. Ik kom dan op het volgende schema uit:

Rug:

- Chins
- Deads
- Barbell rows
- Bent-over lateral raises
- Shrugs

Alles 4 sets.

Schouders/Triceps:

- Staande military press (4 sets)
- Lateral raises (staand) (4 sets)
- Lateral raises (zittend) (4 sets)

- French press (3 sets)
- Smal bankdrukken (3 sets)
- Skull crushers (3 sets)

Wat vind je van dit schema?

rug dag doe je 20 sets, lijkt me wat veel. En krijg je dat af in een uur? Doe er ipv 20, 16 sets

En shoulders is 9 sets genoeg, max 10.
Triceps is 6 al genoeg, max 8 sets.

Triceps doe je ook al bij de borsttraining, en shouders ook al bij je rugtraining.
 
Net de rug gedaan en ik haalde het net in een uurtje. Normaalgesproken doe ik er zo'n 45 min. over aangezien de b-o lateral raises dan in m'n schouderschema zitten (ipv de zittende lateral raises).

Maar jij denkt dus dat dit te veel van het groeien is? (weer die woordspeling :D) Misschien dat ik het dan toch maar niet verander...
 
okay mensen, nogmaals bedankt! Maar heeft iemand een goede trainingsschema voor het trainen van de hele schouder?

Alvast bedankt..
 
Originally posted by masterco
Okay mensen, hartstikke bedankt dat jullie met me meeleven en hebben gereageerd. Hier nu het volgende:

1. Wat achterstand van mijn schouders betreft, bedoel ik mijn hele schouder. Voorkant, zijkant en de achterkant. Dit ben ik gewoon, en helaas heb ik denk ik geen aanleg om snel grote schouders te krijgen, wat overigens wel met mijn borst snel gebeurd.

2. Ik train 2x per week mijn schouders en wel met de volgende oefeningen:

* Front raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* Side laterals raises; 3 setjes met 8 reps per schouder
* behind the neckpress; 3 setjes met 8 reps

(dit allemaal doe ik met een gewicht van ongeveer 5-7 kg. De reden hiervoor is, omdat ik een steek krijg in mijn schouder als ik te zware gewichten pak. Heel irritant die steek, want dit houdt mijn training op.)


1x Per week, je schouders opsplitsen, Dus de voorkant doe je bij borst, de zijkanten bij je armen, en de achterkant bij je rug.

Voorkant: Military/DB press - 4 setjes
Zijkant: Lateral Raise - 6-8 setjes
Achterkant: Reverse peck deck/bent over lateral raises 4 setjes

Bij je zijkant, probeer is je armen *IETSJE* naar voren de houden, zo stimuleer je de voorste banen, en naar achter dan stimuleer je de achterste banen.

Zelf doe ik ik 2 setjes eerst normaal, 2 setjes naar voren, 2 setjes naar achteren.
 
Originally posted by TongPo
Misschien ga ik dat ook eens proberen. De bent-over lateral naar de rugdag en een extra lateral op de schouderdag. Ik kom dan op het volgende schema uit:

Rug:

- Chins
- Deads
- Barbell rows
- Bent-over lateral raises
- Shrugs

Alles 4 sets.

Schouders/Triceps:

- Staande military press (4 sets)
- Lateral raises (staand) (4 sets)
- Lateral raises (zittend) (4 sets)

- French press (3 sets)
- Smal bankdrukken (3 sets)
- Skull crushers (3 sets)

Wat vind je van dit schema?

Rug:

- Deads
- BarbellRows
- Chins
- Shrugs
- Bent-over lateral raises

Alles 4 sets.

Schouders/Triceps:

- Staande military press (4 sets) ( zou die beter bij borst zetten..)
- Lateral raises (staand) (4 sets)
- Lateral raises (zittend) (4 sets)

- Smal bankdrukken/Frenchpress (4 sets)
- Skull crushers (4 sets)

Voor armen zou ik het liefs biceps en triceps op 1 dag doen..kan je ook lekker voluit..
 
Back
Naar boven