MuscleMeat

Mijn shirt scheurt en moet nieuwe kleren log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo DBB,

Ben al een tijdje actief en nog steeds met plezier. Daarom vind ik dat het eens tijd word voor een logje bij te houden.

Even wat over mezelf:
Ben 19 jaar, 179,5cm en 77kg met 12% vet. Niet zo best dus.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fitness ivm met een blessure en heb toen een half jaar aangekloot met apparaten. In de vakantie gestopt en niet meer getraind tot april. Ik heb toen vanaf april 11 tot december 3 operatie's aan knieen gehad. Had O benen en die zijn nu recht gezet om het maar zo te zeggen.

In die tijd ben ik wel langzaam begonnen met losse gewichten en ben in 2 jaar tijd van 57 kilo naar ongeveer 75kilo gegaan. alleen had af en toe nog een week dat ik niet kon trainen ivm met mijn opleiding(defensie) en daardoor iedere maand 1 week weg was. Dus kracht bleeft na een tijdje ook gewoon steken. En voeding ging daar ook niet zo mee gepaard dus dat was eigelijk gewoon k*t.

Ik had graag bij defensie willen werken alleen ivm met te slechte oren ben ik dus afgewezen en is daar dus geen toekomst meer in te krijgen voor mij.
Dus heb ik besloten om het kracht training nu echt fatsoenelijk op te pakken omdat ik er ook echt veel motivatie heb om te trainen en gewoon veel plezier mee heb.

Ook ben ik bezig met het cios, om daar hopelijk te worden aangenomen en daarna een toekomst in de fitness/fysio of iets degelijks. Ben wel door mijn rug gegaan met die salto's dus het fanatieke was er wel ff van af voor 1.5 week marja.

Doel: Ik heb nu kledingmaat M, maar dat begint al langzaam naar een L te gaan, het gedeelte arm/schouder gaat te strak zitten. Ik heb een shirt van XXL nutrution ooit gekregen :) en mijn doel is om het niet meer aan te kunnen voor 2013. (ik schat 80 kilo te kunnen halen)met vp van ongeveer 12%, ga er liever niet overheen omdat ik nog al eens cheat. tusse de 10/12 vind k het goed(**** sixpack ben ik te lui voor om daar voor te gaan heb gewoon massa nodig).

Schema: Nu wil ik de komende 6/8 weken een 5 dagen schema gaan volgen wat er als volgt uit ziet:

Maandag: Borst
Warming up 10 min traplopen
Inc DB Press 4x8
BP 4x8
Inc DB Fly 4x8
Dec DB Fly 4x8
Inc Cable press 3x15(Pomp)

Dinsdag: Bicep/Tricep/Onderarmen/Buik
Warming up 10 min roeien
Triceps Extension 4x8
DB Preacher Curl 4x8
Cable Overhead Rope Pull 3x8
EZ Bicep Curl 3x8
One Arm Triceps Extension 3x15(Pomp)
Hammer Curl 3x15(Pomp)
Superset Wrist/Reverse Wrist Curl 3x15
Hanging Leg Raise 3xmax
2 Buik apparaten 3x15

Woensdag: Legs
Warming up 10 min fietsen
Squat 4x8
SLDL 4x8
Leg Press 3x8
Leg Curl 4x8
Ham Curl 4x8
Calv Press 4x8
5min max fietsen

Donderdag: Schouders/Traps
10 min traplopen
DB Press 4x8
Seated DB Side Raise 4x8
Standing DB Reardelt Raise 4x8
DB Upright Row 3x8
BB Shrugs 4x8

Vrijdag: Rug
Warming up 10 min roeien
Pull Ups 4xmax
Wide Grip Lat Pulldown 4x8
Lat Pushdown 3x8
BOR 4x8
Cable Rows 4x8
Deadlift 4x8
5 min max roeien

Zo ziet mijn schema er uit als het bevalt, sommige oefeningen zoals cable row zijn moeilijk uit te voeren omdat die er niet zijn maar met wat improvizeren moet het wel lukken.
Ook is het vrij veel maar vind dat persoonlijk wel fijn en ga er zover ik weet harder op dan iets minder. De Pomp oefeningen doe ik met erg lage gewichten, ooit gelezen dat het goed is voor herstel om een pomp setje op het eind te doen en lijkt me wel prettig aangezien ik geen zin heb om een cardio cooldown te doen.

Voeding: Tijden kloppen niet helemaal maar zo ziet het er nu uit.
0900:
-200g havermout
-300ml melk mager
-30gram whey
-3x ei
-2x omega 3/1x multivit
-3gram crea

1200:
-120gram kip
-100gram volkoren rijst(ongekookt 100g)
-75 gram groenten(erwit-wortel/bonen)
-400ml melk mager

avondeten: wat pot schaft:( heb weinig inbreng)

Pre wo:
-300ml melk mager
-30gram whey

2000: workout tot 2100

Post wo:
-100gram havermout
-300ml chocomel
-130 gram tonijn op waterbasis
-3gram crea

2300:
- 500 gram kwark mager

Dit komt totaal neer exc 2650kcal. Ik schat dat ik met avondeten toch minimaal 500kcal eet. Als ik voor mezelf kook eet ik meestal 100gram groenten/500gram aardappelen/vlees.

Het aantal maaltijden vind ik persoonlijk handig omdat ik schijt ziek word van de hele tijd iets klaarmaken en ik daardoor merk dat ik minder honger heb. zo kan ik veel meer eten, het 1200-> avondeten is een lange tijd. daar ben ik nog even iets op aan het zoeken.

Supps:
2x whey (60gram totaal)
2x crea mono(6 gram totaal)
2x omega 3
1x multivit
(ik heb TMS en Magnificent nog thuis dat gooi ik er wel een keer door heen. Geloof er niet meer in dat supps me vooruit brengen)

Feedback is altijd welkom en vragen kunnen ook als iemand geinterreseerd is! :D
 
Unieke manier van zelfmotivatie: je shirt niet meer aan kunnen trekken.

1. Doe je deadlift aan het begin van de training. Doe hem zwaar en in sets van 1 rep. Als je per se wilt reppen: niet in de vorm van touch and go.

Rep, leg het gewicht dood neer, rep etc.

2. Zelfde verhaal wat betreft de Bench: aan het begin van de training. Compounds => isolatie.

3. De dinsdag superdude armen dag mag van mij worden geschrapt. Train ze in combinatie met de borst en rug. Een splitje borst/tricep en rug bicep is prima. Het volume is bovendien echt achterlijk groot. Simpelweg twee oefeningen voor de tri's en twee voor de bi's is voldoende.

Succes!
 
Unieke manier van zelfmotivatie: je shirt niet meer aan kunnen trekken.

1. Doe je deadlift aan het begin van de training. Doe hem zwaar en in sets van 1 rep. Als je per se wilt reppen: niet in de vorm van touch and go.

Rep, leg het gewicht dood neer, rep etc.

2. Zelfde verhaal wat betreft de Bench: aan het begin van de training. Compounds => isolatie.

3. De dinsdag superdude armen dag mag van mij worden geschrapt. Train ze in combinatie met de borst en rug. Een splitje borst/tricep en rug bicep is prima. Het volume is bovendien echt achterlijk groot. Simpelweg twee oefeningen voor de tri's en twee voor de bi's is voldoende.

Succes!
dankje voor de inbreng, van het deadlift moet ik even kijken of ik dat verander na 1e oefening, heb namelijk vaak last van onderrug bij bor als ik deadlift gedaan heb en andersom weet ik het nog niet.

wat borst betreft is zoals bij velen mijn bovenkant stuk minder daarom begin ik met inc db press. inc press met een olympische stang vind ik vreselijk vervelend voor mijn schouders.

Vind het persoonlijk fijn een apparte dag omdat ik anders niet genoeg tijd heb op mijn rug dag. zat er aan te denken om bij schouders te triceps en bij borst de biceps te doen maar moet nog even kijken of ik dit fijn vind. lijkt me idd niet verkeerd. en dan max 2 oefeningen zoals je zegt
 
dankje voor de inbreng, van het deadlift moet ik even kijken of ik dat verander na 1e oefening, heb namelijk vaak last van onderrug bij bor als ik deadlift gedaan heb en andersom weet ik het nog niet.

wat borst betreft is zoals bij velen mijn bovenkant stuk minder daarom begin ik met inc db press. inc press met een olympische stang vind ik vreselijk vervelend voor mijn schouders.

Vind het persoonlijk fijn een apparte dag omdat ik anders niet genoeg tijd heb op mijn rug dag. zat er aan te denken om bij schouders te triceps en bij borst de biceps te doen maar moet nog even kijken of ik dit fijn vind. lijkt me idd niet verkeerd. en dan max 2 oefeningen zoals je zegt

Doe je rugschema dan zo:
Warming up 10 min roeien
Deadlift 4x8
Pull Ups 4xmax
Wide Grip Lat Pulldown 4x8
BOR 4x8
Lat Pushdown 3x8
Cable Rows 4x8
5 min max roeien

Zo heb je tussen je deadlifts en je BOR redelijk wat rust voor je onderrug, en bij de pullups kan je jezelf ook een beetje uitrekken als je helemaal gestrekt blijft hangen en een beetje met je heup heen en weer beweegt, pak je meteen je grip ook nog is ;).

Veel succes met je log!

Vind het trouwens wel mooi dat je zegt dat je er niet in gelooft dat sups je nog verder helpen (tms/magnificent) en dan wel creatine los pakt
 
dankje voor de inbreng, van het deadlift moet ik even kijken of ik dat verander na 1e oefening, heb namelijk vaak last van onderrug bij bor als ik deadlift gedaan heb en andersom weet ik het nog niet.

wat borst betreft is zoals bij velen mijn bovenkant stuk minder daarom begin ik met inc db press. inc press met een olympische stang vind ik vreselijk vervelend voor mijn schouders.

Vind het persoonlijk fijn een apparte dag omdat ik anders niet genoeg tijd heb op mijn rug dag. zat er aan te denken om bij schouders te triceps en bij borst de biceps te doen maar moet nog even kijken of ik dit fijn vind. lijkt me idd niet verkeerd. en dan max 2 oefeningen zoals je zegt
Ey man,

BOR is echt een oncomfortabele oefening na de deadlift, een seated chest-supported row is een stuk beter.

Je hebt het inderdaad bij het rechte eind dat de inc. db press voor massa zorgt op bovenkant borst, als je hem maar ****ing zwaar doet. Incline bench presses zijn overbodig.

Voorbeeld:

Deadlift (rug) dag:
Deadlift 8 sets 1 rep met 80% van je max
Pulldown: 3x8
Seated ChestSupp. Row: 3x8
Facepulls: 3x12
- armoefening naar keuze -
Hyperextensions + gewicht: 2x10
Ab Pulldown: 4x10

Succes!
 
Vaag commentaar van flying.

Als jij DL strict uitvoert en BOR met een holle rug heb je geen problemen, ik iig niet. Techniek>gewicht.

Succes tho, prachtige motivatie.
 
Veel plezier met je training :)

Ik lees hier wel veel logs van mensen die groot zijn (180 cm) maar absurd weinig wegen (57 kg). :eek:
 
Doe je rugschema dan zo:
Warming up 10 min roeien
Deadlift 4x8
Pull Ups 4xmax
Wide Grip Lat Pulldown 4x8
BOR 4x8
Lat Pushdown 3x8
Cable Rows 4x8
5 min max roeien

Zo heb je tussen je deadlifts en je BOR redelijk wat rust voor je onderrug, en bij de pullups kan je jezelf ook een beetje uitrekken als je helemaal gestrekt blijft hangen en een beetje met je heup heen en weer beweegt, pak je meteen je grip ook nog is ;).

Veel succes met je log!

Vind het trouwens wel mooi dat je zegt dat je er niet in gelooft dat sups je nog verder helpen (tms/magnificent) en dan wel creatine los pakt

dankje, zal eens kijken wat mij het beste bevalt, zoals jij zegt lijkt me idd niet verkeerd. waarom wel crea? ik geloof niet dat ik nu echt breder ga worden van tms/magnificent alleen crea geloof ik wel in dat ik daar kwa kracht vooruit ga. en het is goedkoop :P

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 09:26 ----------

Ey man,

BOR is echt een oncomfortabele oefening na de deadlift, een seated chest-supported row is een stuk beter.

Je hebt het inderdaad bij het rechte eind dat de inc. db press voor massa zorgt op bovenkant borst, als je hem maar ****ing zwaar doet. Incline bench presses zijn overbodig.

Voorbeeld:

Deadlift (rug) dag:
Deadlift 8 sets 1 rep met 80% van je max
Pulldown: 3x8
Seated ChestSupp. Row: 3x8
Facepulls: 3x12
- armoefening naar keuze -
Hyperextensions + gewicht: 2x10
Ab Pulldown: 4x10

Succes!

probleem met mijn gym is dat er poep weinig aanwezig is, chestsupp row is er niet, facepulls moet ik even kijken hoe dat werkt en of dat te doen is in de ghym van mij

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 09:27 ----------

Vaag commentaar van flying.

Als jij DL strict uitvoert en BOR met een holle rug heb je geen problemen, ik iig niet. Techniek>gewicht.

Succes tho, prachtige motivatie.

dankje :P BOR doe ik met goede techniek en het gewicht heb ik al niet te hoog. probleem wat ik heb is dat als ik het gewicht weer op de plaats leg en recht ga staan moet ik even een paar sec recht staan zodat mijn onderrug weer rustig worrd. weet niet hoe ik het moet uitleggen hoe het voelt maar vind het niet zo prettig. toch even voor zekerheid instructeur vragen om techniek te checken ;)

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 09:29 ----------

Veel plezier met je training :)

Ik lees hier wel veel logs van mensen die groot zijn (180 cm) maar absurd weinig wegen (57 kg). :eek:
ik zal een seen foto moeten opzoeken, maar ben mijn hele leven echt een botje geweest. heb ook totaal geen brede bouw zonder spieren als je begrijpt wat ik bedoel. kleding maat is altijd xs geweest omdat s vaak nog te groot was op 16 etc etc. time for change! :)
 
dankje :P BOR doe ik met goede techniek en het gewicht heb ik al niet te hoog. probleem wat ik heb is dat als ik het gewicht weer op de plaats leg en recht ga staan moet ik even een paar sec recht staan zodat mijn onderrug weer rustig worrd. weet niet hoe ik het moet uitleggen hoe het voelt maar vind het niet zo prettig. toch even voor zekerheid instructeur vragen om techniek te checken ;)

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 09:29 ----------

Mijn opmerking was waarschijnlijk getekend door persoonlijke ervaringen. Ook al is de BOR techniek perfect tot in de puntjes, last van de onderrug kan altijd een probleem vormen voor sommigen.

Een chest supported row (die je zelf in elkaar kan knutselen door op een incline bank te liggen en te roeien met een barbell btw) vervult eenzelfde functie als de BOR maar ontlast de onderrug voor 100%. De keuze lijkt mij dus niet zo lastig, Chest Supp>BOR. De BOR is een oefening die je niet moet willen doen wanneer er last ontstaat in de onderrug.
 
Of je doet van de bor de Pendlay Row variant. Dan leg je de stang elke rep neer en ontlast je de onderrug veel meer.
 
Mijn opmerking was waarschijnlijk getekend door persoonlijke ervaringen. Ook al is de BOR techniek perfect tot in de puntjes, last van de onderrug kan altijd een probleem vormen voor sommigen.

Een chest supported row (die je zelf in elkaar kan knutselen door op een incline bank te liggen en te roeien met een barbell btw) vervult eenzelfde functie als de BOR maar ontlast de onderrug voor 100%. De keuze lijkt mij dus niet zo lastig, Chest Supp>BOR. De BOR is een oefening die je niet moet willen doen wanneer er last ontstaat in de onderrug.

denk dat last van onderrug voornamelijk komt dat die bij mij een mindere factor is. heb altijd fanatiek rug getraind omdat ik dat gewoon erg leuk vind alleen onderrug nooit fatsoenelijk. en buikspieren train ik nooit. nu ben ik daar wel mee begonnen dus denk dat het komt dat chore zwakjes is

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 18:54 ----------

Of je doet van de bor de Pendlay Row variant. Dan leg je de stang elke rep neer en ontlast je de onderrug veel meer.
eens opgezocht, had ik nog nooit van gehoord. lijkt me niet echt een handige oefening maar wie weet. ik doe vrijdag mijn schema en ik zal zeker een paar varianten oefenen om te kijken hoe ze aan voelen ;)

iedereen alvast bedankt voor de feedback btw!
 
Op stronglifts.com staat er een mooi artikel over met uitlegfilmpje. Als ik thuis ben zal ik hem even toevoegen aan deze post.

Ik vind hem juist fijner dan de yates rows of de "normale " bor, maar ik ken ook lui die hem vreselijk vinden dus dat is iets wat je zelf moet proberen.
 
vandaag eerste training: Borst(Gewicht is het totaat, inc stang etc)
Inc DB Press:
8x40
8x40
10x40
10x40

Inc DB Fly:
8x24
8x24
8x24
8x24

BP wide grip:
8x50
8x60
7x55
7x55

Dec DB Press:
8x32
8x36
7x36
7x36

training: 6/10

ging niet zoals verwacht, hebbe maar een rechte stang daarom kon ik niet eerder BP doen, verder gaan de dumbeps maar tot 20kilo per stuk dus inc db press volgende keer 4x10 en hopelijk ben ik dan al iets vermoeider. ging gewoon te makkelijk. dec fly's vervang ik door press omdat ik met fly vervelende steken in schouder krijg.
Volgende keer zal het denk ik wel beter gaan.

Extra: als je ooit tonijn eet en havermout als post meal, doe het niet door elkaar smaakt nergens naar ;P
 
Gooi die havermout eruit, dan is het een stuk lekkerder.
 
Gooi die havermout eruit, dan is het een stuk lekkerder.
ja normaal doe ik het appart ;P maar dacht voor de verandering eens kijke of hardcore eten beter is maar nee niet te kane
 
workout 2, the gunshow.

5 min warming up roeien.
(All het gewicht is totaal inc stang etc)
One arm DB Spider Curl:
8x12
8x12
8x12
7x12

Triceps Extension:
8x28
8x31
8x31
8x31

EZ Curl:
8x30
8x30
6x30

Triceps Overhead Pull:
8x20
Gestopt vond het vreselijk vervelend

Superset Hammercurl/One Arm Triceps Pull.
15x10/6
15x10/6

Superset Wrist/Reverse Wrist Curl
15x4/4
15x4/4

Buik apparaten.

Training: 7/10

Ging over het algemeen goed, doe spider curls voor biceps als eerst zodat ik niet ga cheaten wat ik met biceps vaak wel neiging naar heb. alleen de Triceps overhead pull maak ik skullcrushers van volgende keer. Vond de triceps extension op de manier van mark rippetoe erg fijn en voelde ook erg goed aan.
de superset hammer curl en one arm triceps pull doe ik om het af te maken en pomp setje. niet om te gaan flexen maar voornamelijk pak ik ze om de onderarmen erbij te pakken. Doe ze op een manier dat ik vaak faal op onderarmen omdat die nogal slecht zijn. Dus geen kijk mij dikke armen hebben pomp set ;P.

Waarom train ik armen niet gewoon bij borst/rug?: heb op dit moment niks te doen en gym is deze 5 dagen in de week maar open en doe het nu puur uit verveling armen op een apparte dag. vind het wel fijn omdat ik na rug training vaak geen biceps/triceps meer kan pakken omdat die gewoon beetje op zijn.
 
Vandaag training 3, Benen ow yeah. (al het gewicht is totaal, inc stang etc)

SQ:
8x60
8x70
8x70
6x70

STDL:
8x50
8x50
8x60
6x60

Leg Press:
8x95
8x115
8x115
8x115

Leg Curl:
8x63
8x72
8x72
8x72

Walking Lunge's
16 stappenx30
16x30
16x30
16x30

Cijfer: 7/10

Zoals gewoonlijk is er weer eens een apparaat bezet :( en heb ik daarom lunge's gedaan ipv hamstring curl of hoe dat ook mag heten. Vind het geen verkeerde afmaak bewiging. Kuiten niet gedaan ivm te weinig tijd meer. Maak ze morge wel kapot.
Squat ging over algemeen goed alleen techniek zit er nog niet in. dit is de 3e keer dat ik ze doe ivm lange knie blessure. STDL volgende x met straps omdat ik het niet meer hield met grip. Verder geen verkeerde training, moet toch zegge dat ik benen de leukste training van de week vind :D.
 
Vrij nette training, veel succes! Ik ga je volgen!
 
Vrij nette training, veel succes! Ik ga je volgen!
dankje, gewichten vind ik nog wat slapjes maar dat komt wel goed :) ben nu na lange tijd omhoog aan het gaan
 
Training 4: Schouders+Traps.

DB Press:
8x40
8x40
7x40
6x40

DB Side Raise:
8x24
8x24
8x24
7x24

DB Rear Raise:
8x16
8x16
8x16
7x18

Upright row:
8x35
8x35
8x40
8x40

BB Shrug:
6x90
8x90
8x90
7x90

Cijfer: 7/10

Ging opzich niet verkeerd. Had wat laat gegeten dus kwam niet helemaal uit marja.
Doe de Raises met klein beetje cheaten vind ik persoonlijk wel fijn, niet omdat ik nu zoveel extra kan pakken maar anders kom ik na de 6e hh niet meer omhoog.
Shrugs gingen wat lastig had 1e keer met straps maar dan heb ik nog minder grip dus daarna met mixed grip vast gepakt. Overig de enigste die ik met mixed grip pak rest met knokkels van me af(DL).
 
Back
Naar boven