AndroidHealthClinic

Mijn spiksplinternieuwe eetschema! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CitizenD

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
5.106
Waardering
33
Oke ik denk ik doe het meteen lekker uitgebreid dit keer. Doe nu een jaar fitness, en deed al eerder aan een voedings schema, maar nog niet alles uitgezocht etc.

Het is een Bulkschema. Zit nu o p 71 KG @1.83 (Ben van 58 KG gekomen :o ). En wil eind dit jaar minimaal op de 77.5KG uitkomen.

Ik train 3 keer p/w.



Ik kom hier op uit.Per dag

Totaal
Kcal.
3559.1
Eiwit
221,55
Gram.Vet
178
Gram.Koolh.
299,61[/SIZE]

BMR: Afvallen 2035Kcal
Onderhoud 2504Kcal
Aankomen (Minimaal) 3131Kcal

Eetschema:
07.30-08.00 -2stuks brood(1 met kaas. 1 met smeerworst)
-Sinaasappel
-'Shake, Kwark100cl+100Yoghurt+Sinaasappelsap+Banaan(soms aardbeien)
-125Bakje yoghurt+Cruesli
10.10-10.25 -2stuks brood(2 kalkoenfilet)

12.05-12.35 -2stuks brood(1kipfilet,1pindakaas)

14.30-15.00 - tonijn 75gr.,kaas,1tomaat

15.45-16.15 - Of 2 eieren(gekookt), of 1 haring

16.45 -2 plakken ham+2 plakken kalkoenfilet
-1 boterham ( pindakaas)

18.05-18.45 ETEN WAT DE POT SCHAFT, ik probeer altijd zoveel mogelijk groente's, en vlees etc, te eten.

19.00-20.00 -Water 100-200cl.
- Na training, een Whey Shake

20.30 -tonijn 75gr.
-yoghurt 50cl,kwark 100cl, brinta 100-150gr.
-Sinaasappelsap 150cl

22.00 -Stuk fruit(banaan/appel)
-Water (100cl)
-Sinaasappelsap 150cl


Ik wil graag jullie mening, is dit in orde zo? of moet er nog wat aan gesleuteld worden, en is mijn Kcal-Eiwit-Vet-Koolhyd. verhouding zo goed?

Greetz, Dildo :cool:
 
Laatst bewerkt:
De ratio's van je macro's zijn op zn minst optimaal te noemen.. Ze zijn 24% eiwit, 33% koolh. en 43% vet. Véél teveel vet dus, en te zien uit je schema niet uit de ideale bronnen ook..

Probeer ergens op een 30/50/20 EKV-ratio uit te komen, je hebt nu veel te weinig koolhydraten en veel teveel vetten.

EDIT: post anders ff ook de de hoeveelheden macro's per maaltijd, zo'n opsomming eten zegt niet zo bijzonder veel, tenzij we alles zelf beginnen uit te rekenen.. :)
 
Laatst bewerkt:
hmm redelijk
maar let op de punten die me buurman hierboven gaf
 
slick zei:
De ratio's van je macro's zijn op zn minst optimaal te noemen.. Ze zijn 24% eiwit, 33% koolh. en 43% vet. Véél teveel vet dus, en te zien uit je schema niet uit de ideale bronnen ook..

Probeer ergens op een 30/50/20 EKV-ratio uit te komen, je hebt nu veel te weinig koolhydraten en veel teveel vetten.

EDIT: post anders ff ook de de hoeveelheden macro's per maaltijd, zo'n opsomming eten zegt niet zo bijzonder veel, tenzij we alles zelf beginnen uit te rekenen.. :)


Ben er al mee bezig ;) maar te weinig koolhydraten?! ???
 
Ik zou zelf minderen met die kaas, pindakaas, yoghurt en plakken ham. Dan zou je ongeveer op een goeie 7-8 maaltijden uit moeten komen ipv de 9 nu. Probeer ook magere kwark, in het begin zal het ff moeilijk zijn maar als je volhoud ga je het echt lekker vinden :)

Je hebt ook meer dan genoeg eiwitten dus ga daar niet teveel mee omhoog.
 
- het zijn de meeste niet echte maaltijden, ik bedoel 2 stukjes brood noem ik eerder een tussendoortje..

- maak een stuk of 6 flinke maaltijden!

- en kom je echt op 3500kcal? hmm

- voor het slapen gaan eiwitten nemen..

- je zit ook echt niet op 178gr vet!



k vind het een beetje eentonig
 
@ Floris23, ik gebruik ook Magere Kwark

@FrederX, het maakt toch niet als als ik nou 6 grote maaltijden eet, of 9 a 10 kleinere, zolang ik maar op dezelfde waardes uitkom , toch?
Bedoel je trouwens, dat het MINDER vet is?(Ik heb sommige dingen wat ruimer genomen vandaar ;) )

Ik ben niet zo'n vreetbeest, dus vandaar dat ik liever 'kleinere,'tussendoortjes' heb
 
Laatst bewerkt:
je kan beter minder maaltijden eten tijdens het bulken

tijdens het dieeten moet je juist vaker eten..

en ja.. zoals ik zie, neem je alleen je vet uit de eieren en pindakaas.. en dan zit je toch echt niet op 178 :P
 
FrederX zei:
je kan beter minder maaltijden eten tijdens het bulken

tijdens het dieeten moet je juist vaker eten..

en ja.. zoals ik zie, neem je alleen je vet uit de eieren en pindakaas.. en dan zit je toch echt niet op 178 :P


Wij hebben hele vatsige dikke kippen, vandaar :D


Haha nee, maar in kwark, Cruesli etc, yoghurt etc. zit ook allemaal in, heb het nog nagekeken :D
 
Onverzadigde vetzuren? ;)
 
FrederX zei:
Onverzadigde vetzuren? ;)


ah juist..oke i see you're point :D

maar ach wat maken we er een probleem van, beter minder dan meer vet :D
 
je kan beter meer Onverzadigde vetzuren toevoegen..
een paar voorbeelden van Onverzadigde vetzuren :
vette vis (makreel, haring, sardientjes en aal maar géén lekkerbekjes :P)
koudgeperste lijnzaadolie
walnoten
visolie capsules
pindakaas
 
Back
Naar boven