MuscleMeat

Mijn Trainings Log

Bezoekers in dit topic

ah...

die die vent wou niet dat hij 165kg deed maar gewoon 10kg naar omhoog sprong? sick training partner...
 
Precies.. Ik mocht 165 niet doen. hehe
 
Jammer dat het dan misgaat, maar is zeker motiverend als je trainingspartner je zo uitdaagd :thumb:
 
Insane animal zei:
Round back.. hmm heb je daar een foto van? of een voorbeeld.

Tis gewoon de "verkeerde" manier om te deadliften, dus zo diep mogeiljik zakken dmv heup flexie, en dan nog dieper waarbij je je rug rondtrekt.
 
Unregistered zei:
Tis gewoon de "verkeerde" manier om te deadliften, dus zo diep mogeiljik zakken dmv heup flexie, en dan nog dieper waarbij je je rug rondtrekt.
Klinkt best wel blessure gevoelig ???
 
Unregistered zei:
Tis gewoon de "verkeerde" manier om te deadliften, dus zo diep mogeiljik zakken dmv heup flexie, en dan nog dieper waarbij je je rug rondtrekt.

Ok, maar die is ook goed voor je heupen ?


(Soulfly) zei:
Klinkt best wel blessure gevoelig ???

Hehe, ja idd, maar als je rustig opbouwt dan moet het geen problemen opleveren :)
 
Insane animal zei:
Vorige week do-vrij al veel stiff leg deads gedaan.
Zeer zwakke bench.. 120kg 4 reps en toen was het al gedaan.

Vandaag weer:
Box squat, iets boven parralel, moet strax er nog iets op vinden.
130kg x 8
130kg x 8
140kg x 8

Stiff leg deadlifts
100kg x 8
140kg x 8
160kg x 6
160kg x 6

Ging al makkelijker als Vorige week do en vrijdag. Boxsquat doe ik nu voort eerst in een jaar tijd als het niet meer is. Concentratie vooral op de heupen en de core.

Bench press:

60kg x 10
100kg x 5
120kg x 2
140kg x 1
160kg x 1 !!!! JA JA , ik heb M EINDELIJK!!!! alleen... de spotter zat er met de handen aan dus mag ik hem niet meetellen. GVD!!! (hij zei dat ie niets deed)
Dus wat doe je dan? Nog een keer! :D
160kg x 1 Jep! IK HEB M! :D:D:D:D:D EINDELIJK!!
Daarna wilde ik 165kg pakken maar dat mocht niet van de lui waar ik mee trainde want 5 kilo bestaat niet.... ok... 170kg dan maar.
170Kg x 0... failed.. kreeg m wel van de borst, maar spotter zei weer dat ie niets deed...

Al met al... NEW Bench PR 160kg!! Richard is BLIJ :D

En dan weer de brandende vraag!
Raw?
 
Ik doe alles raw, alleen squat en deadlift met riem.
 
Insane animal zei:
Ok, maar die is ook goed voor je heupen ?

Nee vooral dynamische aanspraak van de erector. Heup extensoren worden in het eerste deel van de oefening dynamisch aangepakt en later statisch. Het voordeel van deze oefening is dat hij de extensie van de rug dynamisch trained, terwijl je bij de squat of deadlift de erector overwegend statisch belast.

Je moet idd wel rustig opbouwen, en zeker niet superzwaar gaan, omdat het nogal veel druk op de intervertebrale schijven zet. Een betere oplossing zou zijn om back extensions te doen, die zijn ook round backed maar daarbij hang je wat tractie aan de rug veroorzaakt, en daardoor je wervelkolom "ontspant". Dat komt doordat de wervels van elkaar af worden getrokken waardoor er vloeistof tussen de wervels kan komen, wat ook voor herstel zorgt. Ook bij deze oefening pakt de erector dynamisch. Helaas hebben de meeste gyms geen apparaat hiervoor, maar hijs redelijk uit te voeren op een 45 degree hyper. Normale hyper is het beter op uit te voeren, GHR is het best, omdat je daar de heup extensoren het best kunt uitschakelen en daardoor je beter op de romp extensie kunt richten.

Succes :) !
 
Vandaag snelle training

Squat:
naar 190kg gewerkt

Bench naar 150kg gewerkt.
 
Na ruim 2 weken in egypte te hebben gezeten gisteren weer voort eerst getraind...
Viel niet mee

Squat naar 3x 140kg gewerkt
Benchpress naar 1x 140kg gewerkt.
 
Je moest 3x 140 gebenched hebben, dan was je een breezer :D
 
L*L :P


vandaag:
Squat
10 x 60kg
8 x 100kg
8 x 140kg
8 x 130kg
8 x 120kg
8 x 110kg
8 x 100kg

Bench
10 x 60kg
5 x 90kg
8 x 120kg
8 x 120kg
8 x 110kg
8 x 100kg

Lichtjes barbell curls gedaan.
Wrist curls naar een triple 60kg gewerkt.

Mwaah wennen na zon vakantie..
 
Nette training zo na de vakantie:)
 
Ja ik ben 15 dagen in Egypte geweest (voor de aanslagen)
Beetje heel slecht gegeten. En mij gewicht zit nu op 97 kg.
 
Back
Naar boven