MuscleMeat

Mijn Trainings Log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nou, als ik ooit wedstrijden zou doen, dan doe ik het raw. (alleen riem)
 
volgens mij zou je raw ook al winnen je bent nog junior dus Die gear heb je 'helemaal niet eens nodig :P
 
Insane animal zei:
Nou, als ik ooit wedstrijden zou doen, dan doe ik het raw. (alleen riem)

:thumbs:

Kom jij aan in je korte broekje en los zittend t-shirt, versla je nog alle andere die in full-armor aankomen ;)
 
Hehehe, klinkt leuk, wat zijn de records dan voor de junioren in de -110kg en -100kg klasse?
 
Mietje.. waarom dan wel met Riem... doe het dan Hardcore RAW
en naakt
 
Champ zei:
Mietje.. waarom dan wel met Riem... doe het dan Hardcore RAW
en naakt

Naakt... ok , zonder riem.. uhhhh misschien :P
 
Meedoen!

Insane animal zei:
Hehehe, klinkt leuk, wat zijn de records dan voor de junioren in de -110kg en -100kg klasse?

MANNEN – JUNIOREN 19 tot 23 jaar
Kniebuigen
100.0 D. Visser 285.5 kg 18.04.1999 Geldrop
110.0 P. Egbergen 327.5 kg 30.12.1984 Noord-Scharwoude

Bankdrukken
100.0 D. Satsjelasjvili 195.5 kg 18.04.1999 Geldrop
110.0 A. Mourid 185.5 kg 11.04.1992 Rotterdam

Deadliften
100.0 M. Kalter 322.5 kg 23.04.1995 Alkmaar
110.0 W. Nolles 316.0 kg 07.04.1985 Den Haag



Vooral kniebuigen ligt een stuk hoger door de gear. Maar je ziet dat de records uit de jaren 80 zijn, toen was er minder controle :P Zoveel tillen ze nu niet meer.



In 2004 werd Jan Bijker bijvoorbeeld kampioen bij de junioren -125 kg met:

SQ 245 kg
BP 180 kg
DL 275 kg
TOT 700 kg
Wilks 410.5

Je moet zeker meedoen. Als je een shirtje aantrekt kan je het record bankdrukken in de -110 eigenlijk niet meer mislopen. Raw kan het ook, dat is een keuze.





 
Mooie getallen zijn het!
Ik wordt deze maand 23 dus heb ik nog een jaar toch?

Vandaag squat uit de training gegooit en deadlift erin gedaan.

Deadlift:
10 x 60kg
5 x 150kg
3 x 190kg
3 x 220kg
3 x 240kg
1 x 250kg
1 x 250kg
1 x 250kg
3 x 220kg
Techniek sukt ook nog eens.

6 sets pullthroughs gedaan.

Seated GM (hoezo ik suk in goodmornings :P)
8 x 60kg
6 x 100kg
6 x 100kg
4 x 110kg
4 x 110kg
3 x 120kg

Chins
10 x BW (PR)
8 x BW
4 x BW
3 x BW hehehe...

Ja ik denk dat het ff weer wennen is met de deadlift, maar dat komt wel weer.
 
Zijn nog geen misselijke gewichten Richard!!
En doe maar mee aan wedstrijden, zet records neer, kan ik ze over een jaartje of 3/4 weer breken ;)
 
Hoezo kun je goodmornings niet staande doen.
En werk aan dat chinnen, voor iemand die dergelijke gewichten lift haal je niet bijster veel reps.
Toch gefeliciteerd met je setje van 10, dat mag niet onvermeld blijven.
 
Ik vnid 10 reps chinnen voor iemand van ruim 100 kilo nog niet zo slecht hoor!
 
Daar kan ik overheen, want 8 in de eerste set doe ik gemakkelijk en ik weeg 106kg. (doe vaak 5x8 )
Van de week ga ik maxxen op chinnen in een set, check my log.
Terwijl ik noway de gewichten bank en DL die insane animal pakt.
 
Vandaag geen bench/push oefeningen!
Even mijn gewrichten/pezen rust geven.

BOR's
10 x 60kg
8 x 60kg
6 x 80kg
6 x 80kg
6 x 90kg
6 x 90kg
10 x 80kg
Alles strikt. Mijn BOR's moeten omhoog!

DB Rows
10 x 20kg
6 x 30kg
6 x 40kg
6 x 40kg
6 x 40kg

Barbell curls
naar 4 x 60kg gewerkt

Elbows out/Tate press incline.
8 x 10kg
6 x 18kg
6 x 20kg
6 x 22kg
6 x 24kg
4 x 28kg

Nog wat Seated rows gedaan.
 
Nu moet je meedoen ook

Leophyte zei:
Zijn nog geen misselijke gewichten Richard!!
En doe maar mee aan wedstrijden, zet records neer, kan ik ze over een jaartje of 3/4 weer breken ;)

Insane animal zei:
Thnx,
Maar bedoelen jullie mijn stats die ik nu heb? Of stats die ik kan krijgen als ik met gear zou trainen?
Met de stats die je nu hebt word je vrijwel zeker kampioen. En iedereen zal zeggen dat je sterk bent.Dus je moet meedoen, als terugtrekt ben je een mietje!

robocop zei:
volgens mij zou je raw ook al winnen je bent nog junior dus Die gear heb je 'helemaal niet eens nodig :P
RAW of gear is een keuze en hij kan een NR bankdrukken kosten...


Insane animal zei:
Mooie getallen zijn het!
Ik wordt deze maand 23 dus heb ik nog een jaar toch?
Jup je mag meedoen aan wedstrijden tot en met de dag dat je 23 jaar en 364 dagen word. Dus waarschijnlijk zijn de Open Noord-Hollandse Kampioenschappen 2006 [midden/eind september] de laatste wedstrijd die je kan meedoen als junior. Dat is ook waarschijnlijk wel de enige wedstrijd van het volgende seizoen. Je kan beter al in dit seizoen meedoen.

Ook moet je lid zijn van een vereniging om mee te doen, ik zou daar zeker haast mee maken want je moet pasjes enzo aanvragen. Tenzij toch niet durft te liften want je klinkt niet enthausiast....

Kies een Gym in de buurt, of kies Spartacus, want ze hebben meer lifters die niet bij hun trainen en ze doen aan veel wedstrijden mee dus meer kans op liften.

Lijst met gyms

Meer info:
www.powerliftingbond.nl
www.wimwam.nl
 
Zooo, je gaat werk maken van je rows.
Hebben we je ver genoeg gepusht, goed bezig man.
Nu nog de drempel naar het meedoen aan wedstrijden nemen.
 
Joopie zei:
Met de stats die je nu hebt word je vrijwel zeker kampioen. En iedereen zal zeggen dat je sterk bent.Dus je moet meedoen, als terugtrekt ben je een mietje!

Ook moet je lid zijn van een vereniging om mee te doen, ik zou daar zeker haast mee maken want je moet pasjes enzo aanvragen. Tenzij toch niet durft te liften want je klinkt niet enthausiast....

Ik klink niet enthousiast?, tis meer dat ik het moeilijk kan beseffen.
Want ik post hier toch al een tijdje en nu opeens van: Ja, je kan wedstrijden doen. HUH ??? Bovendien liggen mijn stats nog ver van die van Champ toen hij de NK meedeed (junioren), dus snap ik niet hoe ik die dan moet winnen?

Los daarvan wil ik natuurlijk wel de stats halen die hij ook had daar gaat het niet om.
 
Insane animal zei:
Ik klink niet enthousiast?, tis meer dat ik het moeilijk kan beseffen.
Want ik post hier toch al een tijdje en nu opeens van: Ja, je kan wedstrijden doen.
Dat valt mij ook op ja. Maar ik wist trouwens ook niet dat je nog zo jong was:).
 
het is altijd goed om een voorbeeld te hebben, maar niet iedereen is sterk op hetzelfde onderdeel.........

kijk naar jezelf en profiteer ervan !!:D
 
Be quick

Insane animal zei:
Ik klink niet enthousiast?, tis meer dat ik het moeilijk kan beseffen.
Want ik post hier toch al een tijdje en nu opeens van: Ja, je kan wedstrijden doen. HUH ??? Bovendien liggen mijn stats nog ver van die van Champ toen hij de NK meedeed (junioren), dus snap ik niet hoe ik die dan moet winnen?

Los daarvan wil ik natuurlijk wel de stats halen die hij ook had daar gaat het niet om.
Als je enthousiast was had je in je volgende trainingsupdate er wel over gerept, dus ik dacht dat je het niet zo zag zitten. Maar dat is allemaal twijfel, onzekerheid en afwachtendheid dus.

Verder moet je jezelf niet vergelijken met Champ. Hij heeft niet voor niets junioren records verbeterd. Verder woog hij meer, trainde hij gericht op wedstrijden en maakte gebruik van gear. En hij is zeer getalenteerd. Want wie ken je nog meer die traint voor 300 kg Benchpress?

Je moet dus niet denken dat je zwak bent want dat ben je niet. 160 kg banken en 270 kg trekken voor 102 kg lichaamsgewicht is gewoon heel sterk voor een junior, ook met gear. En 230 kg RAW squat op diepte ook.

En dit is het laatste wat ik zeg om je over te halen om mee te doen, als je het nu nog niet weet heb je geen karakter om aan wedstrijden mee te doen.

Bel of mail Henk Keizer van Spartacus voordat je te laat bent met inschrijven.



p/a H. Keizer - Snoekbaars 44 - 1722 HM Zuid-Scharwoude
tel: 0226-313287 - fax: 0226-321188 - e-mail hkeizer@planet.nl










Nogmaals de lijst gyms
 
Back
Naar boven