XXL Nutrition

Mijn Trainings Log

Bezoekers in dit topic

klusmier zei:
goeie training kerel!

rust moet je hebben, daarom train ik 2* per week, waarvan 1 * benen en rug lekker zwaar!! :D

Imo gewoon vreten en zorgen dat je lichaam volume gewend raakt.

Btw tijd dat je je rug eens fatsoenlijk gaat trainen bro, die BOR's zijn lachwekkend vergeleken met je bench.
 
idd BORS kunnen hoger zijn nagenoeg gelijk aan die van mij alleen jij deadlift nog bijna 80 kg meer dan ik.
voor de rest vind ik je rete sterk hoor daar niet van :P
 
Goed rusten en eten, want dat een training zo zuigt is echt niet goed.
Ik zag dat je bor's al wat omhoog gaan, goed bezig.
En goed pr op skulcrushers, dat moet je bij je bench merken gaan (170kg!)
 
Goeden avond,
Trainingen gaan niet zo heel erg lekker. Onregelmatig getraind en niet ook dagen getraind.

Vrijdag geen training, zat er nie meer in.
Zaterdag Upperbody training gehad, ging redelijk.
Gisteren niet getraind, ben veelste moe ofzo???

Vandaag maar wel weer getraind.
Bench
10 x 60kg
10 x 60kg
5 x 100kg
3 x 140kg
3 x 150kg
1 x 160kg
5 x 140kg

Incline:
10 x 60kg
6 x 100kg
5 x 120kg
1 x 130kg

DB Rows:
6 x 36kg
6 x 36kg
6 x 36kg
6 x 36kg

Tate Press
8 x 20kg
6 x 24kg
5 x 28kg
5 x 28kg

Clean and press
8 x 60kg
6 x 80kg
1 x 90kg

Skull crushers:
8 x 20kg
8 x 40kg
6 x 50kg
5 x 50kg

Alles ging maar moeizaam....
 
Vind je gewichten ondankds dat nog wel indrukwekkend ;)
Maar goed, ik weet niet hoeveel weken (of maanden) je al achtereen traint, maar misschien moet je 's net als mij een weekje maar bv. 2x trainen (of helemaal niet), als je dan traint, neem dan een laag volume, doet je lichaam goed!
 
Deed je bij de clean and press 8 singles met 60, of 1 clean en daarna 8 presses?
 
1 clean daarna 8 presses... zo doe ik het eigenlijk altijd.. maar noemde het gewoon OH press.
 
Owja, had nog db presses gedaan:
20 x 32kg
15 x 32kg
12 x 32kg
 
Je moet die clean and press eens als singles gaan uitvoeren, het is een uitstekende oefening om je rugkracht te vergroten.
Want in tegenstelling tot van je andere oefeningen in deze training ben ik van de DB rows (36kg) niet echt onder de indruk.
Maar verder best een aardige training vind ik.
 
Powerblade zei:
Want in tegenstelling tot van je andere oefeningen in deze training ben ik van de DB rows (36kg) niet echt onder de indruk.
Maar verder best een aardige training vind ik.
idd volgens mij is je rug wel je zwakste punt is het niet?
 
Want in tegenstelling tot van je andere oefeningen in deze training ben ik van de DB rows (36kg) niet echt onder de indruk.
Maar verder best een aardige training vind ik.


Ik denk dat soms te veel nadruk op gewicht wordt gelegd waardoor behalve de spieren die zouden moeten worden geisoleerd om de totaal oefening te verbeteren met name andere spieren worden belast en het overnemen.

Misschien is dit wast moeilijk te begrijpen wat ik wil zeggen is dit:

wanneer je soms een lichter gewicht bent ben je beter in staat een spier te isoleren. Wanneer je koste wat het kost een oefening altijd zo zwaar mogelijk wil pakken gebruik je vaak niet de spieren die je juist wou trainen.

Soms moet je je ego i.m.o even aan de kant zetten.

ohja en ben het met gunsy eens dat het wel eens goed zou kunnen zijn een x een week lang even met lichte gewichten te werken voor herstel.
 
PHP:
ohja en ben het met gunsy eens dat het wel eens goed zou kunnen zijn een x een week lang even met lichte gewichten te werken voor herstel.
__________________

ben ik ook niet meer zon mietje in vergelijking:p
 
ded.cop zei:
Ik denk dat soms te veel nadruk op gewicht wordt gelegd waardoor behalve de spieren die zouden moeten worden geisoleerd om de totaal oefening te verbeteren met name andere spieren worden belast en het overnemen.
Misschien is dit wast moeilijk te begrijpen wat ik wil zeggen is dit:
wanneer je soms een lichter gewicht bent ben je beter in staat een spier te isoleren. Wanneer je koste wat het kost een oefening altijd zo zwaar mogelijk wil pakken gebruik je vaak niet de spieren die je juist wou trainen.
Soms moet je je ego i.m.o even aan de kant zetten.
ohja en ben het met gunsy eens dat het wel eens goed zou kunnen zijn een x een week lang even met lichte gewichten te werken voor herstel.

En dat is juist het probleem. Een spier isoleren zorgt voor een onnatuurlijk, niet krachtig, niet goed gecoordineert, probleemgevend en niet functioneel qua patroon. Binnen een patroon wil je zo sterk mogelijk zijn. Je wilt een gewicht bewegen, met zo min mogelijk energie die er in wordt gestoken. Hoe meer gewicht, hoe beter. Je wilt binnen een patroon zoveel mogelijk spiergroepen aanspreken. Rows zijn een abductie-retroversie-(exo / endorotatie) patroon voor het glenohumerale gewricht, geeft retractie in het schouderblad, en je hebt flexie in de onderarm. Een probleem dat kan ontstaan wanneer je een van de spieren minder actief maakt, bijv rows die zo MIN mogelijk de biceps belasten, is dat het voorpatroon van het CZS veranderd waardoor een beweging minder effectief kan verlopen. Verder is isolatie ook een dom en niet productieve methode. Hoe sterker de spieren zijn in een bepaald patroon, en hoe meer de OMLIGGENDE spieren worden aangesproken, hoe meer het principe van "irradiatie" en "overflow" ontstaat, wat betekent dat wanneer synergistern en stabilisatoren meer aanspannen, de prime mover of ook wel hoofdbeweger sterker aanspant. Hoe meer je dus 1 spier pakt, hoe minder de spieractiviteit is, wat je ook via EMG kunt meten.

Soms moet je idd je ego aan de kant zetten. Maar met 3 kg overhead triceps extensions met gesloten ogen en een draaiing in de bewegingsbaan kom je er niet imo. Hoge spieractiviteit is wat je wilt. Lichte gewichten om het herstel te bevorderen zijn zeer productief, maar isolatie is zeker ook contraproductief.

Probleem wat je verder krijgt met deze row : bench verhouding is mogelijke schouderproblemen, een verstoord postuur, te sterke protractoren en zwakke retractoren van het schouderblad, mogelijk heeft deze balans ook effect op de mate van extensie van je wervelkolom (vooral thoracaal en cervicaal), een mogelijk winged scapula patroon, etc etc.

Die symptonen wil je verkomen, daarvoor is een goede balans qua oefeningen nodig. Ik zeg niet dat er al wat gestoord is binnen het lichaam hier, ik vind alleen persoonlijk dat de balans beter kan. Iedereen komt die dingen tegen, ik ook, zie bijv zelf ook nu in dat mn abs veel te zwak zijn, wat voor teveel compensatie van de erector lijdt. Denk dat je juist die mogelijke problemen moet leren inschatten, om zo in de toekomst er beter van te worden :)
 
Laatst bewerkt:
Damn :eek: inderdaad zo sterk in je bench en dan toch zo zwak in je rug. In verhouding dan.
 
Goeie uitgebreide post Unregistered:thumbs:
 
Unregistered legt het even uit :D
over ****ing come....

Insane Animal: I guess you know what to do now!
 
Is een mening he :) Ik vind persoonlijk dat zn bovenrug achterloopt. Aan de andere kant vind ik dat klote om over iemand te zeggen.

Maarja de rest is wel freaky natuurlijk :thumbs
 
okay, als ik het goed begrijp zeg je dat isoleren op zich dingen uit balans haalt, ben ik ook helemaal met je eens maar wanneer je een achterlopende spiergroep hebt wil je dan juist niet dat je deze harder aanpakt door hem juist te isoleren??? misschien is je post bedoelt als een verduidelijking dan heb ik niets gezegd.

Ik vind dat je het nogal moeilijk brengt. maar wanneer je bijv ziet in je bench dat je tekort komt op bijv je triceps dan ga je die triceps toch ook isoleren en aparte oefeningen voor doen. wanneer je beter in je deadlift wil worden en je hamstrings komen te kort kun je toch bijv leg curls doen? en dan zeg ik wanneer je de oefening uitvoert zorg dan dat je de spieren pakt die je wil trainen want vaak genoeg zie ik jongens met hun hele lichaam maar trekken en alle spieren in hun lichaam gebruiken en niet de spier goed gebruiken waar die voor bedoelt was.

Als voorbeeld: wanneer ik begon met bicepstraining toen ik nog maar net bezig was goiide ik teveel mijn lichaam erin en voerde niet goed uit resultaat geen spierpijn in de biceps.
Ook heb ik eens een lichter gewicht gepakt en verrek goeiie uitvoering en ik kreeg spierpijn in mijn biceps wat er toch op duid dat ik een nieuwe intensiteitlevel had bereikt.
niet goed gecoordineert,
kun je dit verder uitleggen?
voor het glenohumerale gewricht
je mag ook gewoon schouder gewricht zeggen hoor:D
PHP:
Een probleem dat kan ontstaan wanneer je een van de spieren minder actief maakt, bijv rows die zo MIN mogelijk de biceps belasten,

Dit is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je niet bijv. je onderrug moet gebruiken en zo gbruik maakt van het hefboom effect.
Je biceps uitsuiten begrijp ik ook wel dat dat niet lukt.

PHP:
Hoe meer je dus 1 spier pakt, hoe minder de spieractiviteit is, wat je ook via EMG kunt meten.
is die meting alleen gebaseerd op de spier die je wilt isoleren of het totaal aantal betrokken spiern? Anders lijkt me het nogal logisch dat dan meer spieractiviteit meet.

Als je wilt zeggen dat isoleren altijd zinloos is begrijp ik nog steeds niet waarom want het lijkt me een logische gedachte om een spier die minder sterk
is neem bijv de biceps en de biceps curl. om dan maar altijd maar zoveel mogelijk gewicht te pakken om zo sterker te worden ten koste van de uitvoering.
 
trouwens als je het mij vraagd ligt het aan richard biceps zijn minder sterk in verhouding verklaart ook de mindere chins en ook de biceps curl is niet zo sterk in verhouding met mij tenopzichte van de powerlift oefeningen. Ook lijkt mij dit een logisch gevolg van powerliften wanneer je alleen de grote drie doet want biceps spelen dan een toch minder grote rol maar meer ondersteunend.
 
Back
Naar boven