MuscleMeat

Mijn Trainings Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat je die isolatie-oefeningen wel kunt doen als ondersteuning, niet als vervanging. Ik neem aan dat Unregistered dat ook bedoelt.
Over jouw alternatieven Niels..
Als je triceps zwak zijn ga je smal bankdrukken of lockouts doen. Biceps zou je evt. kunnen trainen met pulldown. Zoals je ziet, ik noem maar wat. Ik was eerst ook van mening dat isolatie heel belangrijk is, maar nou zie ik het niet meer dan als aanvulling.
Nog een voorbeeld, de hamstrings, ik doe geen leg curl, want hier wordt je niet sterk van, ik doe een deadlift variant of goodmornings.
Weet niet of het helemaal goed gezegd heb, maarja... Ik kap ermee, moet nog meer doen vandaag!
 
ik heb het ook niet over vervanging hoor. Ik ben zelf juist een voorstander om zoveel mogelijk samengestelde oefeningen te doen
 
Biceps zou je evt. kunnen trainen met pulldown

klopt richard doet nu chins erg goed dus ook voor je biceps. dit bedoelde ik ook met isoleren
 
Hmmm ik las je post nog eens

Ten eerste, glenohumeraal is niet pérse het schoudergewricht. Acriomio-claviculair is ook een schoudergewricht, maar heeft niets te maken met glenohumerale bewegingen

M.b.t. coordinatie:

Een te grote hoeveeleheid van isolaitie oefeningen kan je motorische patroon veranderen, en daardoor je beweging minder effectief maken, puur omdat je een beweging niet effectief aanleert, en daardoor verkeerd aanleert.

M.b.t. isolatie:

hoe meer rondomliggende spieren én gewrichten je betrekt, hoe hoger de spieractiviteit in alle spieren wordt. Een row belast daarom naar mijn mening de biceps meer dan een curl. Daarom denk ik dat je bijv voor het verbeteren van je biceps MEERDERE patronen kunt kiezen, die de biceps belasten, maar die steeds verschillende synergisten / stabilisatoren / antagonisten hebben, bijv:

Een retroversie, abductie, (exo / endorotatie) en elleboog flexie patroon, met retractie in het schouerblad, bijv een row
Een Adductie, retroversie, (exo/ endoroatie) en elleboog flexie patroon, met detracite in de schouderbladen, bijv een cheated pulldown of een pullup / chin
Een exorotatie, abducite, anteversie patroon, bijv de seated DB clean

Daarmee pak je de biceps op verschillende manieren, verschillende patronen, en altijd met een hoge spieractiviteit, ZONDER de nadelen van isolatie :)

M.b.t. de biceps in de grote 3

Ik denk idd dat de biceps niet zo'n grote rol speelt in de grote 3, behalve bij de bench press. Bij de benchpress is de biceps de antagonist van de triceps, en wanneer de biceps zwak is, zorgt deze voor een inhibitie van de triceps, en dus direct voor een optimale bench. Hoe sterker je biceps, des te beter deze kan ontspannen tijdens een beweging, en des te beter je triceps kan functioneren.
 
Ik ga dus echt bijna voor puur compound, behalve in een paar gevallen, bijv echt zwaar achterliggende spieren, mobiliteit, pre- en rehab en partials (shrugs, lat shrugs, etc)
 
om te beginnen bedankt voor je reaktie!
Ik heb er een emg studie opnageslagen met betrekking tot spiermassa en spierkracht. De resultaten waren als volgt:
oefening %EMG max
biceps brachii (lange kop)
preacher curls (olypische halter
90​
schuine zittende dumbbell curls
88​
staande bicepscurls
olympische halter smalle greep
86​
staande dummbel curls(om en om)
84​
concetration dumbbell curls
80​
staande biceps curls(halter
63​
staande e-z biceps curl(brede greep)
61​
lattimus dorsi (brede rugspier)
bent-over barbell rows
93​
een armige dumbbell rows (om en om)
91​
t-bar rows
89​
lat puldowns voor
86​
zittende pulley rows
83
zoals je ziet zijn de verschillende oefeningen er niets voor niets ze zijn hier dus allemaal gebaseerd op EMG als je de rest van de spiergroepen wilt heb ik die ook nog wel.
Maar duidelijk lijkt mij dat een preachercurl voor de biceps toch echt de meeste emg motor unit inzet heeft. Mits goed uitgevoerd en dat is eigenlijk wat ik wou zeggen met isoleren als je bijv. de biceps wil trainen gooi dan niet altijd je hele lichaam in een curl waardoor je meer met andere spieren werkt als de spier die je sterker wil maken. Want hiermee dwing je je lichaam niet die spier te gebruiken die je juist wou belasten.
zo heb ik ook nog even de hamstrings op een rijtje gezet.
biceps femoris (hamstrings)
staande leg curls
82​
liggende leg curls
71​
zittende leg curls
58​
aangepaste hamstring deadlifts
56​
semitendinosus (hamstrings)
staande leg curls
79​
liggende leg curls
70​
zittende leg curls
88​
aangepaste hamstring deadlifts
63​
mijn conclusie die ik jieruit kan trekken is dat je toch zeker een behoorlijke verscheidenheid aan oefeningen nodig hebt totaal oefeningen hebben in mijn opzicht een zeer belanrijke en zelfs leidende funcie omdat ze enorm de naam zegt het al compoud dusa samengesteld zijn.
maar met name de bodybuilding.er maar ook de plér kan met behulp van de juiste oefening zijn totaal oefening/lichaam verbeteren. wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik ze dan als een vervanging/verbetering voor de totaal oef zie want daar draait het natuurlijk bij jullie pler om he.
 
Laatst bewerkt:
en voor alle duidelijkheid met isoleren bedoel ik wanneer je de biceps sterker wil maken zodat je bijv beter kan optrekken. dan kies je voor een oefening die de meeste nadruk op de biceps ligt en dat zou dan de preacher curl zijn met olympische halter. en dan moet je proberen ook je biceps te gebruiken en niet zoals ik zo vaak zie en knieknik ofzo om daar extra kracht uit te halen. Duzzzzz goeie uitviering met 'isoleren'
 
Probleem is bij deze studie dat er geen bicepsmetingen gedaan bij compoundoefeningen, bijv de row. Je ziet ook hier dat hoe meer compound een oefening is, hoe meer de spieractiviteit, bijv bij de row, MITS de spier dynamisch wordt aangesproken. Daarom zie dat ook niet bij de aangepaste hamstring deadlift (SLDL). Daarbij bewegen de extensoren van de rug het gewicht, terwijl de hamstrings isometrisch werken.

Door Webster (1989) (PNF-concept in de praktijk door Dominiek Beckers) wordt reinforcement beschreven als zwakkere spieren te versterker door gelijktijdig meer weerstand te geven aan de sterkere synergistische spiergroepen. Het intensiveren van de weerstand zal de musculaire respons vergroten.

Wat ik eigenlijks op dit gebied wel eens zou willen zien is dit boek:

Excitation Overflow, an elektromyographic investigation (1975)

Zal eens kijken of we die in school op de bibliotheek hebben :)

Ik blijf er bij dat isolatie bijna nutteloos is, omdat:

- Compound meer motorische eenheden aanspreekt
- Bij compound de sterke spieren helpen om een hogere activiteit te verkijgen bij de zwakkere spieren
- Compound bouwt meer coordinatie op
- Compound is SUPERIER om harde weefsels op te bouwen, bijv botten, ligamenten, pezen
- Compound versterkt je motorische patronen bij goede techniek, Isolatie kan het verslechteren, VOORAL wanneer je het veel gebruikt.
 
hoe zou je het dan willen indelen? Je wilt bijv. een sterkere biceps maar je wil wel je rug blijven trainen en niet overtrainen. Je kan toch niet dan in plaats van bij.v biceps curls extra sesies rows doen puur voor de biceps? het zou dan weleens kunnen dat je iets te veel rug doet dan toch? misschioen kan compound wel meer motor units aanspreken en dat zal ook wel lijkt me logisch, maar het gaat me even om de spiergroep die achterligt. hoe ga jij die dan trainen 16 sessies rows voor de biceps? of 8 row en 8 pullups ofzo? dan krijgt je rug toch teveel te verduren als je de dag ervoor ook nogeens rug hebt getraint? Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat een row die de lats voor 93 %emg traint de biceps dan nog harder aanpakt als 90 % van de preachercurl. Zou je toch gelijk hebben(emg elke spier groter bij compound) dan heb je denk ik nog altijd te maken met het feit dat je spieren vaak vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken moet trainen. voor 'overal kracht'. Omdat ook je met zoveel verschillend verspreide spiervezelbanen te maken hebt. Kan me wel voorstellen dat de powerlifter uitsluitend op de grote drie ook deze het meeste moet trainen natuurlijk. vind het wel een interessant topic trouwens misschien dat we deze dicussie moeten verder zetten in het trainingsgedeelte?
 
Daar ben ik weer.
Wederom weinig getraind :( vorige week dinsdag voor het laast getraind ivm verjaardagen enz enz enz. Maar goed, nieuwe week, nieuwe kansen right? :)
Vrijdag knetter veel gedronken bij het afdelings uitje.. tjah.. mja...
Ben er katz nu nog slecht van, maar goed.

Wilde er een rustige training van maken om er weer even in te komen.


Squat:
10 x 60kg
8 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg Makkie!
1 x 200kg
1 x 220kg
0 x 240kg spotter zat er met de handen aan :(
1 x 240kg NEW PR!! JAJA HIJ IS VAN MIJ!! VAN MIJ!!! :D

5 x 180kg

Chins
8 x BW
6 x BW
6 x BW

Commentaar, het komt me steeds vaker voor dat als ik rust heb gehad, records verbreek..... hmm....
 
WOW dude... je gaat echt heel goed!
 
gefeliciteerd jongen!!! jammer dat die spotter er weer met zun vingers aanzat wie spotte deze x?
 
straks gaat nog iedereen niet meer trainen om records te verbreken!!!! ECHT WAT EEN KEARL BEJ OOK HE, ik maar traienen en trainen en trainen en richard komt na een ****ing week een gooit er weer 10 kilo bijop!! lul!!!!
 
Insane animal zei:
Commentaar, het komt me steeds vaker voor dat als ik rust heb gehad, records verbreek..... hmm....


Ik zou zeggen nog een paar daagjes rusten en de Bench 170Kg is ook van jou!

Klasse man!
 
Nice work honey:) ghehe misschien komt et wel door dat boek? owja kheb de eerste 3 hoofdstukken uit.. ( I WANT MORE!)

misschien moet je wel na 3 weken trainen 1 week rust inlassen of niet 4 keer in de week trainen? hmmn je traint gewoon te hard;)
 
proficiat met je PR !:eek: :D

:cool: suc6, en op naar de 700 totaal.............
 
OH YEAAAHHH.

blijkbaar was het gesprekkie met dhr G. Fiddich er een van bemoedigende aard. :D

feli met een dik PR bro :thumbs:
 
Dank jullie wel!!
builderB zei:
OH YEAAAHHH.
blijkbaar was het gesprekkie met dhr G. Fiddich er een van bemoedigende aard. :D
feli met een dik PR bro :thumbs:
:roflol:
 
ded.cop zei:
hoe zou je het dan willen indelen? Je wilt bijv. een sterkere biceps maar je wil wel je rug blijven trainen en niet overtrainen. Je kan toch niet dan in plaats van bij.v biceps curls extra sesies rows doen puur voor de biceps? het zou dan weleens kunnen dat je iets te veel rug doet dan toch? misschioen kan compound wel meer motor units aanspreken en dat zal ook wel lijkt me logisch, maar het gaat me even om de spiergroep die achterligt. hoe ga jij die dan trainen 16 sessies rows voor de biceps? of 8 row en 8 pullups ofzo? dan krijgt je rug toch teveel te verduren als je de dag ervoor ook nogeens rug hebt getraint? Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat een row die de lats voor 93 %emg traint de biceps dan nog harder aanpakt als 90 % van de preachercurl. Zou je toch gelijk hebben(emg elke spier groter bij compound) dan heb je denk ik nog altijd te maken met het feit dat je spieren vaak vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken moet trainen. voor 'overal kracht'. Omdat ook je met zoveel verschillend verspreide spiervezelbanen te maken hebt. Kan me wel voorstellen dat de powerlifter uitsluitend op de grote drie ook deze het meeste moet trainen natuurlijk. vind het wel een interessant topic trouwens misschien dat we deze dicussie moeten verder zetten in het trainingsgedeelte?

Je gaat gelijk al in de fout door in losse spieren te denken. Je lichaam is een geheel dat samenwerkt, vandaar dat de spiercoördinatie zo belangrijk is. Ik vind het vrij logisch; ik bedoel - als jij iets boven op de kast wilt leggen, dan press je dat omhoog, en niet one hand thumb out left head partial triceps extentioned de kast op :D. Daarom zijn de standaard bbing schema's ook rijp voor de prullenbak.

Unreg. heeft mij dit ook allemaal verteld, en sindsdien train ik dus m'n biceps en triceps ook niet meer met isolatie. Desondanks heb ik 2cm armomtrek gepakt. Geloof me bro, als jij je helemaal ziek rowt en pullt krijg je echt geen huge rug met wijven biceps :) Zoals unreg. al aangeeft zullen je biceps vanzelf sterker + groter gemaakt worden.

Oh btw, je moet veel verder gaan dan 16 setjes rows, om jezelf te overtrainen :) Start the eating.
 
Back
Naar boven