Zoals gezegd ben ik dus gisteren weer weest gaan trainen.
Als eerste stond het bankdrukken op het schema.
Na eerst goed te hebben opgewarmd deed ik mijn eerste 4 dubbeltjes met 95 kg (telkens 1' rust, met wijde greep). Na deze 4 reeksen besloot ik 5kg te verzwaren want het gewicht vloog echt de lucht in.
De volgende vi4 sets waren sets met 100kg (middelmatige greep). Dit ging nog te gemakkelijk dus besloot ik de laatste 4 sets met 105 kg te doen. Dus deed ik ze dan ook. De snelheid was nog altijd ok. Volgende week doe ik deze oefening van in het begin met 105-110kg.
Ik mocht niet te zwaar trainen met de bankdrukwedstrijd van zaterdag in het verschiet.........
Ik deed nog twee drukoefeningen voor schouders
1) Barbell press behind the neck in smithmachine
5 reekskes van 5 met 70 kg
2) nu de zelfde oefening maar de barr naar de borst laten zakken
eveneens 5 reekskes van 5 met 70 kg
Hiernaa volgde wat tricepswerk
1) pushdowns
4 reeksen van 8 met 40kg
2) triceps dumbbell extensions
8x26
8x30
8x34
8x38
Dan nog wat roeien voor het ruggie en vooral in functie voor het banken
1) sitting rows
10x75
10x100
10x110
8x120
8x120
(bij ons gaan die dingen maar tot 100kg maar ik heb er wat extra gewicht tussengehangen.....leutig....

)
2)T- barr rows
10x25
8x40
Op het laatst heb ik de kuiten eens 10 minuutjes getraind. Heb dat ook niet geforceerd want dat heb ik lange lange lange tijd verwaarloosd.
Vandaag is het rustdag en ik ben stijf van die boxsquats van maandag.......Ideaal!!
Morgen ga ik terug squatten en deadliften en nog wat rustig werk doen. Zaterdag is het die wedsterijd bankduwen. Volgende week kan ik dan weer terug zwaar beginnen trainen