Fitness Seller

Mijn trainingsdagboek

Bezoekers in dit topic

En spike, je gebruikt je abs ook bij het negatieve deel van de squat en dl
 
zoals ik zei, vooral je obliques.

je rectus abdominis zou in se zelfs niet zo hard mogen werken! zelfs al issie in een statische contractie, door de intensiteit van de oefening, moet je je concentreren op je rug recht/licht hol te houden, en daarin hebben je abs weinig in te vinden. het zijn je erectors die je rug recht houden. de functie van je abs is je rug buigen, wat je dus zeker niet wil. vandaar dat als je squat, je je buik vrijuit mag laten uitpuilen, het is zelfs gezonder want zo heb je een bredere basis om mee te squatten en je kan je volledig op de oefening zelf concentreren. Your body knows of movements, not of muscles.

ze werken mee, dat wel, maar vooral de obliques dan ter stabilisatie van de ruggegraat. vandaar dat ik, ALS je ab-training doet, ja aanraad om je vooral te concentreren op obliques. maar wanneer je zonder riem traint, werken ze vaak al erg goed mee hoor. hoe vaak had ik geen spierpijn aan mijn obliques na een zware set front squats...
 
29/9

Heb zaterdag wedstrijd. Moest dus (zwaar tegen me gedacht :mad: ) rustig trainen. Met zo'n 55 % Van mijn maxima.

Bench press:
100kg 3x5r

Squat:
130kg 3x3

Deadlift:
150kg 3x3

Die 100kg bench press zat bijna door het plafond :D
 
Bij mij woensdag. Nog eens loswerken. Hetzelfde scenario dan gisteren :thumbs:
 
Mooi kan niet wachten te zien wat je score wordt aankomende zaterdag.. Wat voor wedstrijd is het?

Op websites als powerliftbond.nl en wimwam.nl kunnen wij nederlandse scores vinden.. wat is de belgische site waar alle wedstrijden en scores op worden vermeld??
 
Dat weet ik niet direct waar dat op internet staat.

Mijn wedstrijd van zaterdag:

Squat: 255-270-(275-280)
Bench: 175-182,5-(185-190)
Deadlift: 250-?-?

Het record ligt op 727,5kg. Als alles goed gaat kan ik in de tweede poging deadlift het record pakken. Ik zal dus de dag zelf zien hoeveel ik dan moet halen om 730 te halen.
De tweede beurt zal zo'n 270-275kg zijn denk en hoop ik. Voor de derde beurt zullen we dan nog wel zien.

Ik hoop eigenlijk op een totaal van 740. Al ben ik wel al content met het record. Dit jaar wil ik nog de 750 kg halen om dan volgend jaar de grens van de 800 te halen. Zou mooi zijn als junior :D
 
Oh ja, het is het Vlaams kampioenschap
 
1/10

Weer zeer op het gemak. Laatste maal losmaken voor zaterdag. Heb een kleine verkoudheid maar die zal geen roet in het eten gooien hoor zaterdag.

Bench press:
100kg 3x5r

Squat:
130kg 3x3

Deadlift:
150kg 3x3

En nu hopen om een goeie dag zaterdag. Zie het wel positief in. Ik zal alleszins genoeg supporters meehebben :thumbs:
 
mijn steun heb je kerel. laat ze maar eens zien wat powerlifting echt is ;)
 
Laat je morgen van je beste kant zien!! Onthoud dat het mentale aspect het belangrijkste is... je moet het niet geloven je moet het weten! :thumbup:
 
Vandaag dus wedstrijd gehad :D

Ben ingewogen op 108,5kg

Squat: 255-270-275*** (zat iets te diepen kon uiteraard niet meer rechtkomen)

Bench: 175-182,5-190. Die 190 ging nog verbazend vlot. Ik werd opgemaakt om nog een vierde poging te doen om het belgisch record te verbreken dat op dit moment op 200 staat. Ik zei: Ok, ik ga ervoor. Net voor mij had Servotte Geoffrey in de -90 een record geduwd (185kg).
Nu was het mijn toer, 200,5kg op de barr. Ik krijg ze in mijn handen gestopt en zeg in mezelf; nu is het duwen of doodgaan........en waarempel ik kreeg ze boven en dit met 3 witte lampjes. Resultaat; ik doodgelukkig en een nieuw Belgisch record op zak :D

Deadlift: 250-270-290***(Er zat niet veel fut meer in).

Aangezien de vierde beurt in de bench press niet meer meetelt voor het totaal is mijn totaal 730. Wat ook een nieuw Belgisch record is :D

Nu ben ik supergemotiveerd voor de volgende twee wedstrijden. Als ik het verstandig aanpak kan ik dit jaar nog 750 halen :thumbs:
 
Heel goed jongen!
Volgende match je DL verbreken?
 
wow...200,5 kg bench :thumbs:

En een super totaal :D
 
Shit man!! wow.... tnx voor de motivatie! ;)
 
Dank u allemaal. Volgende keer kies ik een verstandigere derde beurt in de deadlift. Nu had ik toch al het record in het totaal dus ik had zoiets van waarom niet proberen ook al was die 270 niet echt licht
 
Back
Naar boven