Fitness Seller

Mijn trainingsdagboek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ja, ok, maar dan nog blijf je in die positie. die 'reversal' strength kan tot 3 seconden effect hebben. dus ben je bijna beter af met 1 rep om de 30s/45s dan.
 
ben nie helemaal mee ze. Gaat uw 2e rep dan gemakkelijker missxchien? Die reversal strength kan toch van pas komen in andere oefeningen? Of niet?
 
reversal strength is wat je concentrische fase gemakkelijker maakt. ooit geprobeerd om te squatten vanaf beneden? of laat je stang eens 5 seconden op je borst liggen, en druk ze dan naar boven en vergelijk met een bp dan zonder stop, een touch en go...

reversal strength ontwikkel je al genoeg met de squat. en je moet oefeningsgericht trainen ook. als je gaat voor snelheid, ga ervoor. meer niet. in de deadlift is het 1 rep. dit is beter uitgelegd in de artikels van Louie Simmons, voor't moment heb ik ze niet bij de hand. sry

probeer eens om het verschil te merken.
 
Awel, vrijdag ga ik dan es 24 enkeltjes doen met 170kg met telkens 45" rust. Do you like that?
 
hou het maar op 12 enkeltjes hoor... en gebruik al je kracht in die 12 reeksjes.
 
Zoals gezegd ben ik dus gisteren weer weest gaan trainen.

Als eerste stond het bankdrukken op het schema.
Na eerst goed te hebben opgewarmd deed ik mijn eerste 4 dubbeltjes met 95 kg (telkens 1' rust, met wijde greep). Na deze 4 reeksen besloot ik 5kg te verzwaren want het gewicht vloog echt de lucht in.
De volgende vi4 sets waren sets met 100kg (middelmatige greep). Dit ging nog te gemakkelijk dus besloot ik de laatste 4 sets met 105 kg te doen. Dus deed ik ze dan ook. De snelheid was nog altijd ok. Volgende week doe ik deze oefening van in het begin met 105-110kg.

Ik mocht niet te zwaar trainen met de bankdrukwedstrijd van zaterdag in het verschiet.........
Ik deed nog twee drukoefeningen voor schouders
1) Barbell press behind the neck in smithmachine
5 reekskes van 5 met 70 kg
2) nu de zelfde oefening maar de barr naar de borst laten zakken
eveneens 5 reekskes van 5 met 70 kg

Hiernaa volgde wat tricepswerk
1) pushdowns
4 reeksen van 8 met 40kg

2) triceps dumbbell extensions
8x26
8x30
8x34
8x38

Dan nog wat roeien voor het ruggie en vooral in functie voor het banken
1) sitting rows
10x75
10x100
10x110
8x120
8x120
(bij ons gaan die dingen maar tot 100kg maar ik heb er wat extra gewicht tussengehangen.....leutig.... :D)

2)T- barr rows
10x25
8x40

Op het laatst heb ik de kuiten eens 10 minuutjes getraind. Heb dat ook niet geforceerd want dat heb ik lange lange lange tijd verwaarloosd.

Vandaag is het rustdag en ik ben stijf van die boxsquats van maandag.......Ideaal!!

Morgen ga ik terug squatten en deadliften en nog wat rustig werk doen. Zaterdag is het die wedsterijd bankduwen. Volgende week kan ik dan weer terug zwaar beginnen trainen:)
 
Vrijdag 9 mei stonden terug de deadlift en de squat op het programma.

Deadlift:
10 enkeltjes met 200 kg (om de 45")
2x220
1x240 (kon het niet laten)

Squat:
6 reeksjes met 150-170 kg, 2-4 herhalingen


Ik heb het hierbij gelaten want de zaterdag stond het Vlaams kampioenschap bankduwen op het programma.

Zaterdag 10 mei.
De dag van de wedstrijd.
Mijn doel was om mijn Belgisch record bankdrukken (160 kg single press) wat ik persoonlijk wat laag vind om een Belgisch record te zijn scherper te stellen.
In de wetenschap dat ik vorige week 170 had geduwd ging ik op met 155kg.
Die werd afgekeurd omdat ik onderweg gestopt had.....
Geen probleem dacht ik, tweede beurt neem ik 160,5 kg.
Die werd terug afgekeurd omdat ik niet gestopt had. Ik had intussen al gevoeld dat die 160 kg zo zwaar aanviel dan de 170 de week ervoor.
Ik kon mij nog een beetje oppeppen voor de laatste beurt en drukte hem met een stop zeer nipt. De jury besliste met 1 rode en 2 witte lampen.......Door het oog van de naald.
Ik was blij dat ik tog nog die poging lukte maar besefte dat 3 weken na elkaar wedstrijd waarschijnlijk iets te veel van het goede is, ook het feit dat ik de avond voordien nog getraind had......
Maar ja Who cares, er volgen nog van die single press wedstrijden waar ik dat record eens deftig kan stellen.

Ik kwam gisteren ook te weten dat het Vlaams record van de driekamp slechts op 712,5 kg ligt. Een doel voor in de finale van de interclub in Juni.......
 
Heb gisteren terug getraind

Ik had zaterdag duidelijk een off- day want het ging redelijk lekker gisteren......

Bench press:
10x90
10x105
10x120
6x135
3x150

Incline bench press:
10x70
10x90
6x110
3x130

EZ- barr curls
6x32
6x42
6x52
6x62
6x72

Dumbbell curls:
6x20
6x24
6x28

Hammer curls:
8x20
8x24

Triceps pushdowns:
12x40
12x40

Barbell extensions:
12x30
12x40
12x45
 
Vandaag stond de deadlift op het programm........

Eerst regular deadlift.....
5x60
5x110
5x140
3x170
3x200
2x220met riem
1x240met riem

Nou,.....dit ging vlotjes...die deadlift zit blijkbaar in de lift...

De volgende oefening was een deadlift waarbij de barr op zo'n 20 à 30 cm hoogte ligt.....trainen op den finish dus..

2x190
2x230
2x260
2x260

Die 260 ging nog redelijk vlot........

Dit beschouwde ik als genoeg voor vandaag omdat ik morgen een squatje ga plasseren, enkel nog ne standing barbell row

5x60
5x70
5x80


en nen lat pulldown opt gemak

10x60
10x75
10x90

voila na een uur had ik gedaan en dat is voor mij zeer vroeg.
 
't moet niet altijd anderhalf uur tot twee uur zijn hé :D
 
Donderdag 15 mei stond enkel squat op het programma
5x70
5x100
3x130
3x160
2x180
2x200
3x150

Het was een rdelijk rustige training want ik voelde me niet echt topfit, dan heeft het geen zin van zot te doen. Nadien nog wat buik gedaan en weest eten:cool:

Volgende week zal een zwaardere week worde als de conditie het toelaat
 
De meeste powerlifters maken de fout door op te schrijven wat ze hebben gedaan op training.

Een vaste regel uit Oostbloktraining is een deftige planning opmaken op voorhand en dan doen wat je hebt hebt opgeschreven.
 
Ik heb een "schema" dat ik ongeveer volg. Wijk er wel dikwijls vanaf:)
Is dit zo belangrijk om zo'n programma strikt te volgen?

Als ik train volgens de West Side Barbell methode (vooral de trainingen op snelheid dan) dan heb ik het gevoel dat ik niet goed getraind heb omdat ik niet moe ben.
daarom ga ik op vele trainingen redelijk zwaar......
Is dit een grote fout?
 
ik ben van mening dat je altijd 'iets in de tank' moet laten. als je altijd tot je uiterste gaat (we hebben het dan over 90% en meer) dan kan het zijn dat je sneller dan verwacht een plateau bereikt.
 
Ja, het probleem bij mij is denk ik dat ik te graag train en afzie. Ik heb het gewoon lastig als ik me moet inhouden op training:D
 
Persoonlijk heb ik steeds alles gepland wat trainen aangaat. Als je een beetje met Excel kunt omgaan is het op den duur een makkie om een goed register op te maken.
Als je een planning maakt voor bvb 12 weken, geschreven op realistische doelen, en je kan die trainingplanning afwerken dan ben je mentaal steeds sterker dan als je geen planning hebt.
Het komt er dus op aan heel simpele krachttrainingprincipes op je PC te verwerken in jouw gekozen oefeningen. Na een x aantal fazes trainen op deze manier heb je dan een massa aan gegevens die je kan uitbaten in funcite van je volgende trainingsfase.
VB:
Totaal Atl Kg Week of fase
Gem Rep/Week of fase
Trainingsduur,

Daarnaast zijn er nog een aantal indexen die Oostblokkers gebruiken om hun trainingen een evaluatie te geven.

Ik kan hier gerust een boekje over schrijven maar dit zal wel de bedoeling niet zijn zeker.
 
Thx, elke tip is welkom
 
het simpelste voorbeeld is dus lineaire periodisatie zoals een peaking schema dat Ed Coan gebruikt?
 
Ed en ikzelf hebben heel lang op dezelfde principes gewerkt.
Ed is wel nen dokteur hein,

Er zijn wel vergelijkingen die opgaan.
Om een goed resultaat neer te zetten dient eerst een realistisch doel geplaatst te worden op jaarbasis.

AL de gegevens (of ervaringen) van voorbije jaren moeten gebruikt worden in JOUW volgende planning.
Mijn planning is de jouwe niet en ook deze van Ed Coan niet.
Iedereen heeft andere elementen die meespelen in deze planning.
Een heel belangrijke regel is je maxima plannen over Uw trainingsfase.
Vb: Mijn doel is week 12 en daar wil 200 Kg squatten.
Ik ga bvb starten in week 1 met een max (of 100%) van 150 Kg squat en doe daar elke week 5 Kg bij.
Enkel de Reps boven de 80% van die respectievelijke trainingsmaxima tellen mee voor Uw logboek, al de rest is opwarming.
In het begin van Uw fase moeten er veel bijoefeningen zijn en naarmate de wedstrijd nadert moeten de verhouding in de wekelijkse repetities kracht (bijoefeningen) en techniek (sq, be, li) stijgen tot 50-50%.

Na een jaartje ben je hier zeker mee weg.
Heb daarnet nog es gekeken naar mijn oude planningen en de file zit klaar.
Als je me mailt zend ik hem je in retour.
Het blijft wel mijn planning he, het is maar om een idee te geven. Iedereen moet voor zich een planning hebben die op hem is geschreven. Deze planning was op mijn mogelijkheden afgestemd.
 
ik had een beetje moeilijke met het volgende passage :

"Vb: Mijn doel is week 12 en daar wil 200 Kg squatten.
Ik ga bvb starten in week 1 met een max (of 100%) van 150 Kg squat en doe daar elke week 5 Kg bij.
Enkel de Reps boven de 80% van die respectievelijke trainingsmaxima tellen mee voor Uw logboek, al de rest is opwarming."

Dus je werkt met 'virtuele maxima's' die elke week naar omhoog gaan tot je geplande max. en van die virtuele maxima's train je dan op ongeveer 80-85% ?

dus zoals je zei bvb, week 1, 80% van 150kg, week erna 80% van 155kg etc etc?

begrijp ik het goed?
 
Back
Naar boven