AndroidHealthClinic

Mijn trainingsdagboek

Bezoekers in dit topic

Yes,
Dat klopt, ge kunt onmogelijk altijd bovenaan de ladder staan, zeker als het met zware gewhichten gaat.
Reken maar eens 80% van 300 Kg. Als dat Uw eerste trainingsgewicht is op uw eerste training van een fase dan is dat direct een heel zware rep.
Ge kunt ook onmogelijk progressie maken als je niet terug opnieuw begint en steeds aan het maximum van je kunnen blijft.
Raar maar waar, ik trainde 12 weken en deed daarna 12 weken helemaal niets en begon helemaal opnieuw.
 
deed je echt 12 weken niets ?? ik weet dat orhan fameus afbouwt, maar 12 weken niets.. waw.

nou ja, ik denk wel dat je lichaam dan klaar is om een nieuwe pr te zetten...
 
maar je hebt volkomen gelijk over dat opnieuw met lage gewichten beginnen. na een aantal wedstrijden voel ik me toch ook vermoeider en doet het eens goed om gewoon eens 120 in je nek te hebben ipv 155 of 160 of 200...
 
Nie twijfelen.
2 wedstrijden per jaar plannen of "peaken" en de rest aanzien als training.
Geen schrik hebben om na Uw doel eens goed te gaan feesten, eten en al wat niet mag.
Tijdens 12 weken Trg uiteraard niethé.
Het is de enige manier om in deze ondergewaardeerde sport overeind te blijven.
Trouwens, Uw lichaam kan dat goed gebruiken hoor.
 
bedankt. is wel een goede tip.

mijn doelen zijn voor tijdens het Belgisch Kampioenschap Senioren (het wordt trouwens bij Hugo gehouden heb ik gehoord). als ik daar mijn doelen bereik zal ik zeker en vast feesten achteraf en het kalmer aan doen.

misschien kan je dan eens komen zien ? :D
 
Hugo is ne toffe kerel maar in de VGPF zitten er heel wat mensen die ik liever niet meer tegenkom.

De VGPF trappelt ter plaatse en ik wil(de) vooruit.
Dat botst hé.
Doe in elk geval vele groeten aan den Hugo
 
Als ik het goed begrijp ben ik dus verkeerd bezig door een heel jaar bijna vollen bak te gaan? Zou wel kunnen want voelde me vorige week eigenlijk wel moe na drie weken op rij een wedstrijd te hebben gedaan.
Uw advie? Nu gas terugnemen en de geplande wedstrijd in juni of laten vallen of meedoen als training zeker?
 
welja, ik vind het zelf ook. maar ik train graag bij hugo, en zelf heb ik (nog) geen problemen met andere mensen.

ik wil eerst zelf mijn doelen bereiken binnen de vgpf en de EPF (eventueel IPF). daarna zien we wel.

maar ik zal zeker de groeten doen!
 
munk, ik zou meedoen, maar dan als deel van je wedstrijd.
en je doel plannen voor het Belgisch kampioenschap
 
My advice:
Doe Uw wedstrijd in Jun maar mee doch zet dit niet als doel. Dus ge moet er U niet op focussen, niet teveel voor trainen.
Zet U een doeleke ergens eind van het jaar.
Het is nu in elk geval toch telaat om drastische veranderingen in Uw trainingsplanning te brengen om nog resultaat te boeken.

See you later, ga een beetje knorren
 
dju,
had net een aanval gepland op het Vlaams record...maar het zou misschien wel beter zijn omme wat in te houden en dan in oktober ineens voor het belgisch record te gaan
 
Ik heb gisteren zitten nadenken.......
Ik ben namelijk al van in vorig jaar in oktober vollen bak aan het trainen en heb mijn resultaat zeer sterk verbeterd in het laatste jaar, zodat ik een mooie wedstrijd kon afwerken in Nancy.
De laatste twee weken voelde ik dat ik wat "vuur" tekort kwam om zwaar te trainen. Vorige week kwam dan nog een ongemakkelijk gevoel erbij in mijn rechter lies. Geen kwetsuur maar misschien een voorteken van vermoeidheid, of overbelasting.........
Ik heb besloten om de volgende 3 weken mijn benen eens te laten rusten en ze eens weer helemaal op hun positieven te laten komen. Ik ben ervan overtuigd dat dit eens deugd zal doen.
Na die drie weken hervatr ik dan mijn squat en deadlifttrainingen om dan te pieken naar oktober of november zoals Wim mij gisteren adviseerde.

De volgende drie weken train ik dus enkel mijn bovenlichaam.

Vanavond was het al terug de eerste training van de week.

Bench press:
20x20
15x50
10x80
10x95
10x110
10x125
4x140
Ging lekker.......

Dumbbell press, niet geforceerd
10x26
8x32
8x38

Sitting neck press
10x30
10x50
8x65
6x75
5x85
ging goed

Dan wat lateral raises met dumbbells en frontraises met barr
de moeite niet om de sets op te noemen...

Dan wat buik getraind.
4 sets cable crunches van 20 met 50-55kg
nog wat buikwerk

Twas moeilijk maar heb niet gesquad noch gelift:D
 
mijn totaal is van vorig jaar in maart tot nu in mei 90 kg gestegen, kan tellen, niet?
Misschien het best om de riem enkele weekjes opzij te smijten
 
Koen, HOE IN GODSNAAM GERAAKT GIJ IN DA SQUATPAK?? ?? ?? :D

ik geraak er echt ni in... het blokkeert al vanop mijn dijen.. nu ja, ik heb het efkes alleen geprobeerd, maar mensen toch... aarg
 
Klein kraantje bestellen.....:D

Nee, de eerste keer hebben ze met twee personen geholpen, toen woog ik 115kg. Na 20 minuten zat ik er in!!
Nu ben ik natuurlijk 6kg vermagerd en gaat het VLOTJES....
 
ok dan :D

want kijk, mijn pak blokkeert al van mijn bovenbenen :D dedju... maar ik ga de volgende keer bij hugo gaan en da pak aandoen...
 
Hugo en Orhan zullen u er wel in deadliften, ze hebben dat bij mij ook gedaan:D
 
Plastiek zakken rond je billen doen, zal ervoor zorgen dat het pak gemakkelijk kan schuiven.
 
Back
Naar boven