AndroidHealthClinic

Mijn trainingslog.

Bezoekers in dit topic

Voordien ongeveer 2k kwa voeding. Onderweg had ik alleen een sportdrankje van 500ml. Heb geen idee wat voor voeding makkelijk is mee te nemen voor zo'n lange afstand.
Het makkelijkst zijn gellekes of repen. Maar je kan ook kiezen voor peperkoek, gedroogde abrikozen, rozijnen, winegums,...
 
Al worden gelletjes wel vaak pas met een langere duur aanbevolen.
Bij alle tempo loopjes langer dan een uur kan je al een gelleke aanraden hoor. Zoveel glucose kan er in je spieren niet opgeslaan worden. Maar je kan dus ook voor andere snelle suikers kiezen. Afhankelijk van persoon tot persoon moet je toch 60 a 90 gram kh per uur bijtanken onderweg!
 
Jelletje waarbij je niet hoeft te drinken, na elke 45 min. TS is grote jongen, op tijd eten helpt ook bij het herstel na het sporten.
 
Jelletje waarbij je niet hoeft te drinken, na elke 45 min. TS is grote jongen, op tijd eten helpt ook bij het herstel na het sporten.
Ik was voor mijn keto wel fan van de trisport pharma gellekes en repen 👌🏻
 
Bij alle tempo loopjes langer dan een uur kan je al een gelleke aanraden hoor. Zoveel glucose kan er in je spieren niet opgeslaan worden. Maar je kan dus ook voor andere snelle suikers kiezen. Afhankelijk van persoon tot persoon moet je toch 60 a 90 gram kh per uur bijtanken onderweg!
Ik heb 1,5 uur in m'n hoofd zitten en omdat ik daar meestal onder zit (10k, 10em) doe ik er niets mee.

Voor TS is dit wel relevant, die loopt verder en langer, maar duizeligheid zal vooral een vochtkwestie zijn.

Een gok van mij is dat hij ook veel meer energie verbruikt, want hij neemt meer massa mee dan de gemiddelde loper.
 
Ik heb 1,5 uur in m'n hoofd zitten en omdat ik daar meestal onder zit (10k, 10em) doe ik er niets mee.

Voor TS is dit wel relevant, die loopt verder en langer, maar duizeligheid zal vooral een vochtkwestie zijn.

Een gok van mij is dat hij ook veel meer energie verbruikt, want hij neemt meer massa mee dan de gemiddelde loper.
Duizeligheid kan ook wijzen op een tekort van zouten. Hangt idd wel samen met vochtinname. Als ik een marathon of ultra liep begon ik al na 5km suiker en vocht bij te tanken. Op kortere afstanden kon ik het iets langer uitstellen.
 
Duizeligheid kan ook wijzen op een tekort van zouten. Hangt idd wel samen met vochtinname. Als ik een marathon of ultra liep begon ik al na 5km suiker en vocht bij te tanken. Op kortere afstanden kon ik het iets langer uitstellen.
Volgens mij moet je bij langere lopen vroeger beginnen met tanken omdat de opname beperkt is, dus dat is een goede zet.

Ik weet niet of je ergens nog een (minimale) prijs betaald voor het innemen van stoffen in een iets mindere prestatie, die je dan door inname wel langer volhoudt.

Zoals ik het begrijp is dat je een beperkte voorraad hebt, die kan je voor de race maximaal volpompen, tijdens de race kan je bijvullen, maar de opname is beperkt, dus moet je op tijd beginnen om het peil hoog genoeg te houden tot het moment dat je de finish over komt.
 
Ja. Kijkend naar je foto's is 21% veel te hoog. Dat zou je ook moeten merken bij het lopen; dan zou het allemaal een stuk minder snel en soepel gaan.
Yep, ik schat mezelf meer bij de 13/14%.
Ik zal voortaan mijn bodyfat uit mijn statistieken laten, omdat ik het zelf niet kan inschatten.
Heb zelf ook nooit een huidplooi meting gedaan of een MRI scan.

Ik heb wel eens wat gelezen over welke huis-, tuin- en keukenmiddelen je kan gebruiken, maar gelletjes kunnen ook.

Al worden gelletjes wel vaak pas met een langere duur aanbevolen.

Je zou eens kunnen kijken naar informatie over het eten en drinken om een lange afstandsloop heen. Wat wel, wat niet, wanneer.

Dit is interresant, dit ga ik zeker doorlezen!
 
Duizeligheid kan ook wijzen op een tekort van zouten. Hangt idd wel samen met vochtinname. Als ik een marathon of ultra liep begon ik al na 5km suiker en vocht bij te tanken. Op kortere afstanden kon ik het iets langer uitstellen.
Zou het door het gebrek van zouten komen?
Misschien is het verstandig om voortaan wat repen inderdaad te nemen tijdens zo'n lange loop.
Het is alleen lastig om zoveel mee te nemen tijdens de loop, omdat het in de weg gaat zitten (alle spullen).
 
Zou het door het gebrek van zouten komen?
Misschien is het verstandig om voortaan wat repen inderdaad te nemen tijdens zo'n lange loop.
Het is alleen lastig om zoveel mee te nemen tijdens de loop, omdat het in de weg gaat zitten (alle spullen).
Lees je eens in rond elektrolyten! Dat gaat je al een stuk op weg helpen... en euhm welke spullen pak jij mee onderweg?
 
Lees je eens in rond elektrolyten! Dat gaat je al een stuk op weg helpen... en euhm welke spullen pak jij mee onderweg?
Ga ik zeker doen!

Meestal neem ik een AA sportdrank voor suikers, snoep, mobiel en huissleutels mee.
Is wel irritant als je langere afstanden doet met al die spullen in je broekzak.
 
Ga ik zeker doen!

Meestal neem ik een AA sportdrank voor suikers, snoep, mobiel en huissleutels mee.
Is wel irritant als je langere afstanden doet met al die spullen in je broekzak.
Je kan altijd een rugzak overwegen. Ik heb er met een Camelbak in en die lopen wel vlot. Als ik nt veel drank mee neem heb ik van de zachte drinkflacons, ook wel handig. Maar er bestaan ook runningbelts waar je vanalles kan in wegsteken!
 
Je kan altijd een rugzak overwegen. Ik heb er met een Camelbak in en die lopen wel vlot. Als ik nt veel drank mee neem heb ik van de zachte drinkflacons, ook wel handig. Maar er bestaan ook runningbelts waar je vanalles kan in wegsteken!
Trailrunners hebben ook vaak allerlei oplossingen om spullen mee te nemen.
 
Idd... zoals de rugzak waar ik soms mee ga lopen 😁
Runningbelts zie ik inderdaad vaak voorkomen bij mensen die lange afstanden lopen.
Ik ga overwegen om er 1 aanteschaffen binnenkort.
Bedankt voor de suggestie!
 
Dikke benen.. hoeveel squat je?
Mijn max back squat is 197,5kg

Vandaag was ik eigenlijk van plan om een legday te doen, maar ik voel me vandaag niet helemaal goed.
Heb ook maar 3uur geslapen, heb een heel vervelend wondje op mijn been dat steeds irriteert als ik probeer te slapen.
Mijn training van vandaag was 30min fietsen niks bijzonders.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven