XXL Nutrition

Mijn trainingslog.

Bezoekers in dit topic

Vandaag lekker chest day gehad, benen voor morgen zijn nog steeds kapot van 3/4 dagen geleden. Misschien ga ik later op de dag even fietsen als ik tijd heb.

Vandaag op bezoek bij een goede vriend van mij. Hij heeft een homegym waar ik in kon trainen.

Benchpress gaat echt goed de laatste tijd. Misschien over 2 weken 145kg proberen.

BP 4x4
1x4x135kg
1x4x135kg
1x35x4kg
1x4x135kg

Floorpress 1 arm
1x15x30kg
1x15x38.5kg
1x12x42kg
1x12x42kg

Bradford press
1x8x62kg
1x8x62kg
1x6x65kg (faal) kreeg een steek in elleboog
1x12x40kg

Skullcrushers (dumbell)
1x12x32kg
1x12x32kg
1x12x32kg

Dumbell 30kg (foto)

20200331_113137.jpg


Fietsen
20200331_154106.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer rondje gefietst door het weiland, lammetjes waren erg nieuwsgierig.
Benen doen geen pijn meer gelukkig.

Geen backsquat gedaan vandaag, samen met een maat getraint.

Leg day

FS:

1x8x125
1x8x120
1x8x120
1x8x122,5

RDL

1x12x130
1x12x130
1x12x130

Lunges (24 stappen, 12 per been)

1x24x65
1x24x65
1x24x65

Hamstring curls ( op bank )

1x15x22
1x15x22
1x15x22

Calve raises

1x12x107,5
1x12x107,5
1x12x107,5


Fietstocht (15km) lammetjes waren nieuwsgierig.

IMG_20200401_184909_396.jpg


Lopen na leg day was niet zo slim van me...
20200401_151008.jpg


25april ga ik de 25km weer opnieuw proberen :emo:
 
Tijdje geleden dat ik hier hebt gelogt, maar we gaan er weer tegen aan.
Na 2 maanden amper wat kunnen doen aan fitness en voedsel zijn dit de resultaten:

2020-05-31 (2).png


Alle compound lifts zijn ook omlaag gegaan, maar dat komt hopelijk weer snel terug.
Hier nog een deur foto.

WhatsApp Image 2020-05-31 at 13.35.44.jpeg
 
Blij je hier terug te zien.
Maak je geen druk om tijdelijk krachtverlies.
Zoals je leest is dit tijdelijk.
Voeding op orde, regelmatig trainen en een goede mindset doen wonderen.
Als je nog steeds gezond en wel bent ga je in no time terug op je voormalige niveau draaien.
Of zelfs een trapje hoger...
 
Goed dat je er weer bent :)
 
Blij je hier terug te zien.
Maak je geen druk om tijdelijk krachtverlies.
Zoals je leest is dit tijdelijk.
Voeding op orde, regelmatig trainen en een goede mindset doen wonderen.
Als je nog steeds gezond en wel bent ga je in no time terug op je voormalige niveau draaien.
Of zelfs een trapje hoger...
Ik moet me inderdaad weer aanpassen kwa kracht en spier verlies, maar dat komt zeker goed!

Goed dat je er weer bent :)
Dankjee!
Hopelijk hebben jullie mij niet gemist :rolleyes:
 
Valt mee hoor, ik mis agenten niet zo snel :rolleyes::p
 
Eerste training 1/6/2020

Ik dacht laten we het lekker rustig aan doen.

Squat RPE (9)

3x10x90kg

Lunges

3x12xBW

Hip-Thrust

3x10x20kg

Vandaag is het 2 juni en heb echt extreme spierpijn in mijn benen van de vorige training.
Heb ik te hard getraint? Te weinig gegeten?

Had vandaag een YouTube filmpje van Jeff Nippard gezien over hoe je zo'n comeback in je training maakt:

Wat zijn jullie meningen hierover?


Foto's van 83kg. Update komt 1/7/2020

WhatsApp Image 2020-06-02 at 11.04.47.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-02 at 11.04.46 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-06-02 at 11.04.46.jpeg
 
Niet vreemd wanneer je een tijdje niet getraind hebt. Het beste is om te beginnen met lichte gewichten, wat pompen en je lichaam weer laten wennen aan krachttraining. Maar zelf zou ik ook gewoon meteen voluit gaan :p
 
Net ook terug begonnen met squats. Vrijdag na mijn vast werk nog ergens anders gaan orderpicken en veel wandelen. Ik kwam thuis om half 1 en ben als een oudje naar boven geklauterd. Welcome to the club :D.
En zoals Camelus hierboven ja opbouwen lukt mij ook niet met lichtere gewichten. Loop graag gewoon even vast om dan te herbeginnen :D
 
Eerste training 1/6/2020

Ik dacht laten we het lekker rustig aan doen.

Squat RPE (9)

3x10x90kg

Lunges

3x12xBW

Hip-Thrust

3x10x20kg

Vandaag is het 2 juni en heb echt extreme spierpijn in mijn benen van de vorige training.
Heb ik te hard getraint? Te weinig gegeten?

Had vandaag een YouTube filmpje van Jeff Nippard gezien over hoe je zo'n comeback in je training maakt:

Wat zijn jullie meningen hierover?


Foto's van 83kg. Update komt 1/7/2020



Er zijn slechtere (het)startfysieken denkbaar, gaat helemaal goedkomen, succes!
 
Vandaag is het 2 juni en heb echt extreme spierpijn in mijn benen van de vorige training.
Heb ik te hard getraint? Te weinig gegeten?
Of gewoon een tijdje de bepaalde spiergroep niet op die manier belast en daarom spierpijn?
Had vandaag een YouTube filmpje van Jeff Nippard gezien over hoe je zo'n comeback in je training maakt:

Wat zijn jullie meningen hierover?
Eerlijk gezegd kan ik nooit naar die man luisteren. Hij klinkt voor mij als een dwerg op helium.
ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken en gewoon je 'boeren verstand' moet gebruiken als de gyms weer terug open gaan. Iedere instagrammer/youtuber wil nu hits scoren met filmjes als deze. Je kan het ze niet kwalijk nemen.

Wat ik zelf doe: eerste week aanvoelen op relatief lage gewichten (70%?) wat je aankan, hoe je herstel is (spierpijn ;)) en over all weer even het motorische gevoel krijgen van alle lifts. De weken daarna ben ik wat scherper op mijn volume/intensiteit van mijn trainingen en dmv micro loading (klinkt gay maar werkt wel) bouw ik langzaam weer op. Ik vin dat je vaak beter/ meer stappen kan maken met kleinere gewichten, dan grotere stappen met hogere gewichten, vooral als je er een tijdje uit bent geweest. Daardoor gain je vaak makkelijker op langere periode omdat je meer kan verhogen (soms zijn de stappen te groot of leidt je techniek eronder. Maar dat is ieder voor zich :)

Mijn ervaring is dat als je gewoon fit en gezond bent je met een paar weken weer gewoon op niveau bent. :thumb:
 
Niet vreemd wanneer je een tijdje niet getraind hebt. Het beste is om te beginnen met lichte gewichten, wat pompen en je lichaam weer laten wennen aan krachttraining. Maar zelf zou ik ook gewoon meteen voluit gaan :p
Ja klopt dat je lichaam er weer aan het gewicht moet wennen, verbaast mij allene dat het zo'n extreme spierpijn is.
Voelt een beetje als mijn eerste training dag toen ik benen trainde met mijn broer.
De volgende dag kon ik amper de trap op of uberhaupt fietsen.
Nou het voelt dus nu precies zo.

Net ook terug begonnen met squats. Vrijdag na mijn vast werk nog ergens anders gaan orderpicken en veel wandelen. Ik kwam thuis om half 1 en ben als een oudje naar boven geklauterd. Welcome to the club :D.
En zoals Camelus hierboven ja opbouwen lukt mij ook niet met lichtere gewichten. Loop graag gewoon even vast om dan te herbeginnen :D
Ja klopt, maar persoonlijk zou ik toch het liever wat rustiger aan aanpakken, omdat ik 6 maanden geleden een grote blessure had opgelopen aan mijn linker glute spier.
Wil het liever niet te erg overbelasten om dan meteen weer 180kg te gaan squatten. Misschien weer over een paar weken.

Er zijn slechtere (het)startfysieken denkbaar, gaat helemaal goedkomen, succes!
Haha dankje, nu ff hard trainen en veel eten!

Of gewoon een tijdje de bepaalde spiergroep niet op die manier belast en daarom spierpijn?

Eerlijk gezegd kan ik nooit naar die man luisteren. Hij klinkt voor mij als een dwerg op helium.
ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken en gewoon je 'boeren verstand' moet gebruiken als de gyms weer terug open gaan. Iedere instagrammer/youtuber wil nu hits scoren met filmjes als deze. Je kan het ze niet kwalijk nemen.

Wat ik zelf doe: eerste week aanvoelen op relatief lage gewichten (70%?) wat je aankan, hoe je herstel is (spierpijn ;)) en over all weer even het motorische gevoel krijgen van alle lifts. De weken daarna ben ik wat scherper op mijn volume/intensiteit van mijn trainingen en dmv micro loading (klinkt gay maar werkt wel) bouw ik langzaam weer op. Ik vin dat je vaak beter/ meer stappen kan maken met kleinere gewichten, dan grotere stappen met hogere gewichten, vooral als je er een tijdje uit bent geweest. Daardoor gain je vaak makkelijker op langere periode omdat je meer kan verhogen (soms zijn de stappen te groot of leidt je techniek eronder. Maar dat is ieder voor zich :)

Mijn ervaring is dat als je gewoon fit en gezond bent je met een paar weken weer gewoon op niveau bent. :thumb:
Ja ik zal kijken hoe mijn lichaam erop reageert, maar ik wil natuurlijk niet overtrainen / overbelasten daarom was ik op zoek naar een goede trainingschema en dat filmpje van Jeff Nippard leek me wel interessant.
In ieder geval veel dank voor de advies!
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven