AndroidHealthClinic

mijn trainingsschema aanvullingen tips?

Bezoekers in dit topic

ddm1

Novice
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
98kg
hallo allemaal
hierbij mijn trainingsschema, ik weet dat dit vast geen perfect schema zal zijn daarom post ik hem om hem te verbeteren en nog wat te leren.

stats
17 jaar
1,89
91,5 kg
bf ik gok 15%
 

Bijlagen

  • voorbeeld trainingschema .xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 57
sorry vergeten er bij te zetten
ik train al vanaf ik 14 ben maar niet serieus ik train nu sinds een jaar serieus.
mijn doel is massa aanzetten.
dagen dat ik kan trainen is elke dag ( op soms een zaterdag na)
 
ik train al vanaf ik 14 ben maar niet serieus ik train nu sinds een jaar serieus.
Wat zijn je stats op de grote lifts? En kan je daar iedere training progressie op maken?
 
iedere week maak ik wel aardig progressie kwa kracht
bench 90 kg 2 reps
squat vanwege een rug blessure lang niet kunnen doen en ik doe dus nu alleen nog maar setjes 4x8 80 kg
deathlift vanwege dezelfde reden zit die nog niet in mijn schema (voor me rug blessure 145 kg 1rep )
 
Ik vind het eerlijk gezegd maar een overdreven soort 2x per week PPL routine. Met een volume dat alleen efficiënt en van te recoveren is als je aan de AAS zit. Waarom dan niet gewoon 4x per week met een UB/LB schema? Wat is er met je rug trouwens, is dat langdurig?
 
ik heb met rack pulls me rug ooit is een keer goed overbelast waar ik best een tijd last van gehad heb.
paar keer fysio geweest en gelukkig nu bijna helemaal weg.
ben nu weer de oefeningen als squatten en deatliften in me training mee aan het nemen.
denk dat het ook grotendeels aan me core heeft gelegen dat die niet sterk genoeg was in vergelijking met derest.
en over 4 keer per week ik ben heel erg geobsedeerd door t trainen nu :D en zit ook echt er een hele dag aan te denken als ik niet ga dus 4 dagen word um voor mij liever niet
 
ik heb met rack pulls me rug ooit is een keer goed overbelast waar ik best een tijd last van gehad heb.
paar keer fysio geweest en gelukkig nu bijna helemaal weg.
ben nu weer de oefeningen als squatten en deatliften in me training mee aan het nemen.
denk dat het ook grotendeels aan me core heeft gelegen dat die niet sterk genoeg was in vergelijking met derest.
en over 4 keer per week ik ben heel erg geobsedeerd door t trainen nu :D en zit ook echt er een hele dag aan te denken als ik niet ga dus 4 dagen word um voor mij liever niet
Alle gains maak je tijdens de rustmomenten, dat zou je gewoon moeten weten. En als je de hele dag aan niets anders dan trainen kan denken dan wordt het tijd om eens serieus naar de prioriteiten in je leven te gaan kijken.
Anyway, als je er dan toch van overtuigt bent dat je 6x per week MOET trainen, zoek dan in ieder geval een fatsoenlijk PPL schema op.

Als je rugklachten weer over zijn dan kun je weer gaan deadliften en squaten, maar wel met goeie techniek.
 
heel erg bedankt voor je reactie en ik ben hier dan ook om te leren, maar zou je me dan is kunnen vertellen wat er dan fout is aan me schema
en ja natuurlijk weet ik dat je groeit in je rust moment maar alle spiergroepen hebben minimaal een dag rust voor ze weer getraind worden.
ik heb gelezen dat het toch juist beter is om als je natuurlijk traint je spiergroepen meerdere keren in de week te prikkelen.
en met AAS elke spiergroep 1x kan trainen ( ik weet dat je je spiergroepen vaker kan pakken in de week met AAS omdat je sneller hersteld)
 
Het is gewoon een bizar hoog volume, onderstaande doe je alleen al drie keer per week:

lat pulldown 8x4-6 reps
one hand lat pulldown 4x4-6 reps
dumbell rows 4x4-6 reps
standing cable pull overs 4x8 reps
face pull 4x8 reps
bent over raises 4x8-12 reps
hammer curl 4x8 reps
barbell preacher curl 4x8 reps
cable curl 4x till failiure

Dat zijn waarschijnlijk alleen al 300+ reps op bicep curls. Dat is gewoon bullshit.

En ik zie dat het niet eens een echte 100% PPL is nu: je traint je benen maar 1x per week (soms 2x en dan train je dus 7 dagen per week...) en je biceps maar liefts 3x. Er is totaal geen balans en ik vraag me af of je uberhaupt een idee hebt hoe hiermee progressie te blijven maken en wat te doen bij plateau's.
 
biceps is sinds kort 3 keer omdat ik gewoon vind dat mijn biceps heel erg achterlopen en voor de rest zitten benen elke week gewoon 2x per week in mijn schema.
in een week dat ik zaterdag niet kan pas ik hem zo aan dat legday er gewoon 2 keer inzit
 
Ah ok, 2x legs is meer gebalanceerd. Nou succes ermee. Misschien werkt het wel voor je of hebben anderen nog advies. Zou in ieder geval niet mijn keuze zijn. :)
 
in ieder geval bedankt voor het mee denken en ik denk dat ik het nog een tijdje ga aankijken hoe het werkt voor me.
voor advies van anderen sta ik nog altijd open.
 
ik zou het bij 4 keer per week houden, upper/lower met veel compound en 1 of 2 isolatie oefeningen per workout, als je dat graag wilt.
je rust en voeding zijn zeker zo belangrijk als je trainingen
 
Back
Naar boven