Fitness Seller

Mijn trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Tsjebbe

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2015
Berichten
63
Waardering
10
Lengte
1m67
Massa
100kg
Dag 1 (chest/biceps)

  • Warm up 10 minuten roeien (zelf ondervonden dat dat beter werkt dan fietsen om op te warmen. Lopen kan ik niet omdat ik door een handicap langs de linkerkant te korte beenspieren heb, krijg heel snel kramp bij lopen.)
  • Flat bench pres 3 x 15 (persoonlijk kan ik dit nog maar 3 x 10)
  • Flat dumbbell press 3 x 15
  • Flat dumbbell flyes 3 x 15
  • Standing barbel curl 3 x 15
  • Dumbbell curl 3 x 15
  • Alternating dumbbell curl 3 x 15
  • Plank 4 x 20 sec
  • 15 min cardio, roeien

Dag 2 (benen/schouders)

  • Warm up 10 minuten roeien
  • Leg extension 3 x 15
  • Seated leg press 3 x 15
  • Leg curl 3 x 15
  • Seated calf raises 4 x 15-20 (Ik kon maar 2 x 15, mijn kuiten branden dan echt.)
  • Barbell shoulder press front 3 x 15
  • Bent over raises 3 x 15
  • Dumbbell front raises 3 x 15

Dag 3 (rug/triceps)

  • Warm up 10 minuten roeien
  • Lat pulldown 3 x 15
  • Seated cable row 3 x 15
  • One-arm dumbbell row 3 x 15
  • Tricep Rope Push-downs 3 x 15
  • Small bench press 3 x 15
  • One-arm triceps extensions 3 x 15
  • Plank 4 x 20 sec
  • 15 min cardio, roeien
 
Ik vind het nogal hoog in de reps allemaal. Waarom doe je dat?

Daarnaast train je nu iedere spiergroep 1xpw, denk je met UB/LB meer kan bereiken in dat opzicht.
De ene week UB-LB-UB, de andere week LB-UB-LB.
 
Ik vind het nogal hoog in de reps allemaal. Waarom doe je dat?

Daarnaast train je nu iedere spiergroep 1xpw, denk je met UB/LB meer kan bereiken in dat opzicht.
De ene week UB-LB-UB, de andere week LB-UB-LB.

Ok, moet ik even gaan lezen wat tot UB en LB behoort. Een vriend van me hielp me dit schema te maken en raadde me die hoeveelheid reps aan. Dus ik neem beter een 10tal reps?
 
Ik vind zelf de 5-8 reprange fijn, maar ik zou je inderdaad eerder 8-10 reps aanraden dan 15.
 
Ok, moet ik even gaan lezen wat tot UB en LB behoort. Een vriend van me hielp me dit schema te maken en raadde me die hoeveelheid reps aan. Dus ik neem beter een 10tal reps?

Waarom luister je wel naar hem en niet naar mij ?! Dit is alles behalve wat ik je aangeraden had xd
 
Waarom luister je wel naar hem en niet naar mij ?! Dit is alles behalve wat ik je aangeraden had xd
Hij was duidelijker XD Hoewel ik nu beter naar jou zou kunnen luisteren. Ik begreep echt nog niets van al die namen :p
 
Hij was duidelijker XD Hoewel ik nu beter naar jou zou kunnen luisteren. Ik begreep echt nog niets van al die namen :p

Squat, deadlift, overhead, bench, rows, pull ups (Google, youtube), doe deze (relatief) zwaar en gebruik de rest van je schema eventueel ter ondersteuning al vind ik veel oefeningen die je nu doet overbodig
 
Squat, deadlift, overhead, bench, rows, pull ups (Google, youtube), doe deze (relatief) zwaar en gebruik de rest van je schema ter ondersteuning
Ter ondersteuning, wat houdt dat in?
 
En ik doe die ook een 10 tal keer 3 reps?
 
En ik doe die ook een 10 tal keer 3 reps?

Begin maar eerst eens met 6-8 reps, nu eerst en vooral zorgen dat de je de oefeningen degelijk uit kunt voeren
 
Weet wel niet of ik squats zo goed kan doen vanwege mijn evenwicht. Is hack squat dan niet beter?
En Ik doe lat pulldowns ipv pull ups omdat ik nog geen pull ups kan doen en assisted pull ups niet gaat in mijn fitness
 
Weet wel niet of ik squats zo goed kan doen vanwege mijn evenwicht. Is hack squat dan niet beter?
En Ik doe lat pulldowns ipv pull ups omdat ik nog geen pull ups kan doen en assisted pull ups niet gaat in mijn fitness

Wat zijn je doelen eigenlijk?

Pull-up gewoon doen is mijn advies. Je doet zoveel je er kan en dan daarna pas naar de latpull om het af te maken.
Hoe vaker je het doet hoe beter en sterker je er in zal worden.

Squat is juist een mooie oefening om je evenwicht en stabiliteit te trainen en te verbeteren.
 
Wat zijn je doelen eigenlijk?

Pull-up gewoon doen is mijn advies. Je doet zoveel je er kan en dan daarna pas naar de latpull om het af te maken.
Hoe vaker je het doet hoe beter en sterker je er in zal worden.

Squat is juist een mooie oefening om je evenwicht en stabiliteit te trainen en te verbeteren.
ok, zal de squat proberen, gaat in het begin wel weinig gewicht zijn omdat ik anders waarschijnlijk omval voordat ik mijn squat kan afmaken.
Ik zal pull ups proberen maar heb hier echt veel moeite mee...

Doel op korte termijn afvallen, dit zal wel ok zijn met de cardio en mijn voedingsschema samen te stellen (vooral van alle ongezonde dingen afblijven). Lange termijn wil ik meer spiermassa en sterker worden
 
Wat zijn je doelen eigenlijk?

Pull-up gewoon doen is mijn advies. Je doet zoveel je er kan en dan daarna pas naar de latpull om het af te maken.
Hoe vaker je het doet hoe beter en sterker je er in zal worden.

Squat is juist een mooie oefening om je evenwicht en stabiliteit te trainen en te verbeteren.
Je kan moeilijk van een ongetraind persoon van 1.67 bij 100 kg verwachten dat ie zich ook maar 1x op kan trekken.
 
Ik vind het nogal hoog in de reps allemaal. Waarom doe je dat?

Daarnaast train je nu iedere spiergroep 1xpw, denk je met UB/LB meer kan bereiken in dat opzicht.
De ene week UB-LB-UB, de andere week LB-UB-LB.
Als ik dit schema doe? Kunnen dan de eerste en laatste training van de week dezelfde oefeningen bevatten of beter opsplitsen zodat ik wat zwaarder kan gaan?
 
Ik vind het nogal hoog in de reps allemaal. Waarom doe je dat?

Daarnaast train je nu iedere spiergroep 1xpw, denk je met UB/LB meer kan bereiken in dat opzicht.
De ene week UB-LB-UB, de andere week LB-UB-LB.

Waarom zou een absolute beginner al UB/LB moeten doen ?! Gewoon 3x/week fullbody imo
 
wat is je doelstelling?
 
Doel op korte termijn afvallen, dit zal wel ok zijn met de cardio en mijn voedingsschema samen te stellen (vooral van alle ongezonde dingen afblijven). Lange termijn wil ik meer spiermassa en sterker worden
 
Back
Naar boven