Fitness Seller

Mijn trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben al aan een nieuw schema aan het werken
 
sorry ik zie het al, afvallen korte termijn, spiermassa lange termijn.

Ik zou zeggen:
dag 1:
1. walking lunges
2. db chest press
3. back extension
4. supported chin ups
5. supported dips
+cardio

dag 2:
1. walking lunges
2. staande db shoulder press
3. 1h db row
4. supported chin ups
5. buikspieren
+cardio

Altijd 1 rustdag tussendoor, deze oefeningen zou iedereen moeten kunnen uitvoeren. En als walking lunges te zwaar zijn in het begin, leg press.
Hou het lekker simpel, met deze oefeningen maak je overal kracht gains en kan je daarna lekker focussen op cardio.
 
Ik heb nu dit.

Shoulder press 3 x 6-8
Bench press 3 x 6-8
Deadlift 3 x 6-8
Back squat 3 x 6-8
Bent over upright row 3 x 6-8
Pull ups 3 x 6-8
Barbell shrug 3 x 6-8
15 minuten cardio

dit 2 -3 keer per week, naargelang hoeveel rust ik nodig heb
 
ok, zal de squat proberen, gaat in het begin wel weinig gewicht zijn omdat ik anders waarschijnlijk omval voordat ik mijn squat kan afmaken.
Ik zal pull ups proberen maar heb hier echt veel moeite mee...

Doel op korte termijn afvallen, dit zal wel ok zijn met de cardio en mijn voedingsschema samen te stellen (vooral van alle ongezonde dingen afblijven). Lange termijn wil ik meer spiermassa en sterker worden

Owkee mooi en goed doel.
Je hoeft je dan ook verder niet druk te maken om ondersteunende oefeningen of wat ook.
Gewoon lekker een compleet basis fullbody schema pakken plus wat cardio gaat prima werken naast gezonde voeding.

Dat je begint met licht gewicht op de squat is absoluut geen probleem. Dat gewicht komt later wel als de kracht groeit. Ook hier kan je gewoon aanvullen eventueel met een andere been oefening.
Belangrijkste is de uitvoering die goed moet zijn om veilig en effectief te kunnen trainen.

Elke pull up is er eentje. Ookal doe je er maar 1 dat is al zat. 1 pull up proberen. Gaat ie dan gaat ie. Gaat ie redelijk makkelijk en kan je er nog 1 dan doen. Gaat ie niet dan lekker de latpull pakken.
Door af en toe te proberen zal je een moment tegen komen dat het je goed lukt.

Alles in het begin lekker eenvoudig houden met een basis en later van uit die basis verder gaan kijken.
 
Waarom zou een absolute beginner al UB/LB moeten doen ?! Gewoon 3x/week fullbody imo

True that, maar aangezien hij al zelf aan het knutselen was gegaan dacht ik dat hij wel al ooit iets gedaan zou hebben.

Maar fb zou zeker niet misstaan
 
Et voila, al twee keer gedaan
Pull ups heb ik uiteindelijk incline gedaan. Is dit beter dan lat pulldown
 
Incline Pull-up?
 
yep
 

czcmmcsfz7pqehjuzmst.jpg
 
Oké, doe wel gewoon de lat pull down...
 
Wat zijn in hemelsnaam incline pull-ups
 
Google is je vriend
 
Oké, doe wel gewoon de lat pull down...

Je kan ze ook beiden doen.
Doe je de incline aan een smithrack? Dus met de bedoeling steeds hoger te gaan?

Je kan ook gewone pull up doen met gebogen benen en de voeten op een bankje en dan als nodig iets mee duwen met de voeten.
 
Aan een smithrack ja.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Prima oefening. Weegt imo echter niet op tegen gewoon pull-ups.
 
Back
Naar boven