MuscleMeat

Mijn Triceps blijven achter! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daan1976

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
222
Waardering
0
Wat zijn goede oefeningen voor je triceps want ze blijven een beetje achter bij de rest, en ik wil graag wat extra massa erbij trainen. Met bankdrukken gaat het allemaal wel prima 6* 100 kg
Dumbbells van 38 kg het stuk 7 reps. Met small drukken heb ik snel last van mijn polsen wat moet ik doen!!!!!!!
 
Probeer eens skull crushers! en gebruik een smalle grip!
 
Reverse press

Prober het volgende (POF) schema eens

Reverse press 10/8/6
Seated dumbbell extension 2x8-6
Benchdips 2x 10-8
 
Bij mij werkt dippen goed, en vind het een fijne oefening om te doen.
 
Originally posted by daan1976
Met small drukken heb ik snel last van mijn polsen wat moet ik doen!!!!!!!

EZ bar gebruiken.

Als je zuiver massa beoogt is dit een oefening die je er niet uit mag laten. Hetgeen hieronder staat is een goed programma voor volledige ontwikkeling van de triceps qua massa en vorm. Let wel, dit is geen persoonlijk programma en gaat uit van een persoon die al symmetrisch is ...

1.Superset skull crushers met close-grip bench. 4 sets, telkens tot 8 met de skulls en dan tot max met de close-grip met hetzelfde gewicht tot uitputting. Bij skulls moet je diep gaan. Je bovenarmen staan parallel met de grond of zelfs iets verder naar achter. je greep is op schouderbreedte en je ellebogen bewegen niet, dan laat je het gewicht zakken tot achter je hoofd (NOOT : wees voorzichtig, veel mensen overschatten hun kracht de eerste maal dat ze dit correct doen). Gebruik een gewicht waarmee je net 8 reps haalt (en liefst een spotter) en breng dan de halter terug over je borstkas en doe close-grips.Ellbogen blijven dicht bij elkaar op ongeveer lichaamsbreedte. Deze oefening is een zuivere massa oefening. Als je hier voldoende kracht in haalt en er in slaagt hem correct uit te voeren zullen je triceps waarschijnlijk al groter dan je triceps zijn.

2.Straight-arm pushodwns, 3 sets. Eigenlijk een rugspieroefening, maar omdat het lange hoofd van de triceps bi-articulair is ook een van de weinige oefeningen die de bovenkant van de triceps echt goed raakt.Armen vertrekken opschouderhoogte, hande op schouderbreedte en armen blijven gestrekt en duw de cable naar je benen.

3.Reverse French press. 3 sets. Neerzitten met rug gesteund. Armen recht in de lucht, barbell in handen met je handpalmen naar achter gericht (omgekeerd dus). Laat de barbell zo diep mogelijk zakken, hierbij blijven ellebogen op schouderbreedte en bovenarmen loodrecht met de grond.
 
Originally posted by 3XL
Reverse press

Prober het volgende (POF) schema eens

Reverse press 10/8/6
Seated dumbbell extension 2x8-6
Benchdips 2x 10-8

Hoe moet die reverse press dan? Bankdrukken met omgekeerde greep?
 
yep, persoonlijk vind ik het wel onnatuurlijk aanvoelen , maar het is wel een effectieve oef.
 
Idd. Even zoeken naar de juiste gripbreedte, en vooral in het begin een spotter erbij.

(het record staat trouwens op 700lbs :D)

[Abeelding niet meer beschikbaar]



Vooral bij de reverse board press word het accent op de tricpes gelegen

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Bedankt voor de goede tips Jongens!!!!!!!!!
 
Mijn drie favorieten zijn,

rope extension
skull crusher
rope pull down

Mja... misschien dat het iets persoonlijks is...

greetz,
Ron
 
Idd dippen is en blijft een must have vind ik. Zowel de bench als de station versie.
En liefst met een kilootje of 20 aan je riem hangen/op je schoot liggen :)
 
Originally posted by 3XL
Idd. Even zoeken naar de juiste gripbreedte, en vooral in het begin een spotter erbij.

(het record staat trouwens op 700lbs :D)

[Abeelding niet meer beschikbaar]



Vooral bij de reverse board press word het accent op de tricpes gelegen

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Lijkt me idd wel een lastige oefening
 
Is niet lastiger als andere oefeningen. Je moet gewoon even je "groove" vinden
 
Originally posted by admin
Idd dippen is en blijft een must have vind ik. Zowel de bench als de station versie.
En liefst met een kilootje of 20 aan je riem hangen/op je schoot liggen :)

Maar 20kilo op de schoot :S kan toch veel meer ?!?!
 
Niet als je 10 reps doet in je laatste set en telkens heel diep bent gegaan.
Onvermoeid heb ik al 45 kg gedaan denk 50 ook wel mogelijk maar dat weegt door op de quadriceps.
Verder: niet het gewicht is belangrijk maar de intensiteit die je ermee uitoefend op de spier, maw. techniek vs. bad form!
 
Back
Naar boven