Fitness Seller

Mijn vader 48 jaar, nog te doen of afgeschreven? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

trainen kan hij altijd maar hij zal niet snel/veel meer groeien wegens zijn leeftijd.
 
ik ben 54 jaar en train nog vijfmaal per week
tweemaal krachttraining en driemaal cardio
ik heb de indruk dat ik nog groei want hemden van verleden jaar passen niet meer aan mijn rug en schouders
altijd beter bewegen dan in de zetel te zitten :)
 
Sporten hoort een onderdeel van je levensstijl te zijn imo, niet alleen maar een weg naar een ijdel doel. Dus je doet het of je doet het niet. Ken een sportschool waar een vent van 70 traint. Doet ie al zn hele leven. Die bankdrukt 160 kilo en doet volledige triathlons. Die vent is kerngezond. Kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen. Beetje rare vraag zowiezo, als hij wilt trainen doet ie dat toch wel?
 
ik ben 54 jaar en train nog vijfmaal per week
tweemaal krachttraining en driemaal cardio
ik heb de indruk dat ik nog groei want hemden van verleden jaar passen niet meer aan mijn rug en schouders
altijd beter bewegen dan in de zetel te zitten :)

bij mij passen mijn hemden ook niet meer, om mijn buik......:(
 
De vader van m'n schoonbroer is 60+ en traint nog steeds behoorlijk serieus. Hij heeft een paar jaar geleden nog wedstrijden gedaan, dus moest hij zorgen dat het ook de moeite waard was van op het podium te staan.
Hij gaf toen aan dat het allemaal lastiger en moeilijker is om te gainen, om droog te gaan staan.
 
en hoe traint hij clean en natuurlijk ?
 
Weet ik niet, en doet aan trainingsintensiteit naar mijn idee ook niet ter zake.
Het ging om groei op oudere leeftijd, niet om hoe!
 
Een vraagje mijn vader is 48 jaar, heeft vroeger nog aan bodybuilding gedaan. Toen hij nog tiener was. Aan 45 jaar denk ik heeft hij een jaar doorgedaan (met whey voor de training i.p.v. na), maar er was geen progressie. Mijn vader is slank, is het nog mogelijk om breed te worden aan die leeftijd. Zoja welk dieet en zo en welk trainingsprogramma en welke supplementen?

Alvast bedankt!
Er is geen leeftijd waarop je niet meer met BB of fitness kan starten. Wel zijn er bepaalde zaken die het moeilijker maken, maar die kunnen op elke leeftijd manifesteren.

Het beste kan hij een algemene check bij de dokter laten doen om na te gaan of er dingen zijn waar hij op moet letten (intensieve training, bepaalde voeding...). 48 is natuurlijk niet oud, maar als er bijv. sprake is van zwak hart moet je daar wel op letten.

Het dieet moet gewoon zoals bij iedereen worden bepaald aan de hand van formules en wat hij nodig heeft. Training weer rustig opbouwen en luisteren naar het lichaam.
 
Eigenlijk is iedereen boven de 35 voor lul bezig :(
 
Bij ons in de gym traint zelfs een 74 jarige opa :D

ken iemand van 83 jaar, no shit... tis niet dat hij echt een beest is te noemen of zo, maar hij kan nog steeds 15kg heffen.



Eigenlijk is iedereen boven de 35 voor lul bezig :(

Ja en dan? ik ben 18 en als je één van hoofdreden bekijkt dat ik zoveel train en eet enal is het ook voor m'n lul...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reacties!
 
Mijn oom is ook 48 en hij traint ook gewoon vrij flink. Hij groeit ook nogsteeds dus het is zeker niet onmogelijk! Natuurlijk wel lastiger dan trainen op 20 jarige leeftijd.
 
met een beetje sust zal ie zich weer 20 voelen , en je moeder zal ook opvallend blij worden .
 
Back
Naar boven