XXL Nutrition

mijn vergif (56k warning pic=115kb) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
5.504
Waardering
5
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Je zou haast denken dat ik om 5 uur 's ochtends niks anders te doen heb. ;) Als jullie ook niks te doen hebben, post dan ook ff een pic van je sups. Je moet toch wat met die digitale camera? :D
 
Let wel op dat je niet te veel Vitamine D,E en B12 krijgt met deze combo .... en ik mis de anti oxidanten (Selenium !)

(Nee ik ben niet ALTIJD zo vervelend ;) )
 
Vit C en E zijn toch anti-oxidanten? Selenium zit al genoeg van in m'n Multi vit dacht ik zo. Is verder volgens mij ondanks dat het preventief helpt tegen kanker niet echt nodig om daar nog meer mee te supplementeren. Overschot aan vit B12 is volgens mij vrijwel onmogelijk.

Teveel aan vit D haal ik volgens mij niet zo gauw uit deze supplementen. Vit E is er een om in de gaten te houden, weet ik. Ik gebruik normaliter 3 x 18mg tabletten (180% ADH per tablet).
 
Sorry het rollete van mijn digitale camera zit vol dus kan er geen foto van maken :D
 
Originally posted by Shadum
Let wel op dat je niet te veel Vitamine D,E en B12 krijgt met deze combo .... en ik mis de anti oxidanten (Selenium !)

(Nee ik ben niet ALTIJD zo vervelend ;) )

teveel selenium is toch ook niet goed?

aardige voorraad hoor Axe, leuk idee ook. heb zelf geen camera dus ik hou t lekker voor mezelf.
heb momenteel in huis:

Whey van Naturel Health Company
Rage van J-tech
creatine van Naturel Health Company
Multivitaminen en mineralen voor sporters van kruidvat
vit B 200% ADH
vit C-60
lijnzaadolie van Vitaal
stack II

darbij zijn mijn supps toch niet echt fotogeniek en de Whey die is cameraschuw:D
 
Ik haal me vitaminen ook bij kruidvat, maar heb een heel andere verpakking!
 
Originally posted by dandyman


teveel selenium is toch ook niet goed?

aardige voorraad hoor Axe, leuk idee ook. heb zelf geen camera dus ik hou t lekker voor mezelf.
heb momenteel in huis:

Whey van Naturel Health Company
Rage van J-tech
creatine van Naturel Health Company
Multivitaminen en mineralen voor sporters van kruidvat
vit B 200% ADH
vit C-60
lijnzaadolie van Vitaal
stack II

darbij zijn mijn supps toch niet echt fotogeniek en de Whey die is cameraschuw:D

Zowel Selenium en Cobalt (van de CyanoCobolAmine = Vitamine B12) Zijn allebei zware metalen. Als zodanig moet je het niet overdadig in je lichaam hebben.

Omdat zo weinig bekend is over overdosering van vitaminen en mineralen pleit ik altijd voor een gematigd beleid (250% adh voor vet oplossende vitamine, 500% voor water oplosbare als richlijn).

Met een modern dieet en moderne supplementen hebben we al snel iets van 1000% ADH aan Vit. B12 binnen. Dat zou ter vergelijk dus de ADH zijn van een persoon van 600 kg.

Er is nog een grens echter die hier het een en ander rechtvaardigt. De deeltjes concentratie in het bloed van een zwaar metaal. Bij 100 microgram Vit B12 (10000% ADH) heb je minder dan 5ppb (parts per billion) Cobalt in he bloed. Bij 100 microgram selenium (geen adh bekend) heb je minder dan 4ppb Selenium in je bloed. Ter vergelijk 60 miligram Vitamine C (100 %ADH) geeft een bloed waarde van 1023ppb.

De vraag is nu of het lichaam instaat is dergelijke doses van zware metalen in oplossing te houden en vervolgens (via de nieren) uit te scheiden. Nu is juist vitamine C een van de stoffen die er voor zorgen dat de zware metalen in oplossing blijven. Er is dus een overmaat aan middelen om de metalen in oplossing te houden zover zie ik nog geen probleem.

Moeilijker is de vraag of de nieren instaat zijn de ware metalen uit te scheiden. Gezien het feit dat de nieren prima in staat zijn 130603 ppb Natrium per dag te verwerken (2.5 gram zout) lijkt het me aannemelijk dat de nieren ook instaat zijn om per dag 1000 ppb aan zware metalen te vewerken (totaal). Dat komt grofweg neer 20 miligram zware metalen per dag (uitgaande van cobalt als referentie zwaar metaal)
 
Gadverdamme, dat merk lijnzaadolie heb ik ook thuis liggen en ik vind dat echt het smerigste merk dat er bestaat!!!
 
is dat wat je dagelijks gebruikt? Of alle bussen die je hebt bewaard? Neem aan het eerste, maar waarom staan er dan 2 bussen whey?
 
2 verschillende smaken wellicht
 
@munk, bingo! Eentje is banaan/aardbeien en die ander is vanille. Ik probeer als het even kan altijd twee verschillende smaken in huis te hebben.

@CQ_Demolisher, die lijnzaadolie vond ik eerst smerig en moest ik met iets anders even wegwassen. Nu proef ik het niet eens meer.

@Shadum http://www.voedsel.net/vitmin/vitb12.htm Schijnt dat je lichaam er niet teveel van opneemt. Bovendien ze je in steeds meer produkten vit B12. Sportdrankjes, eiwit poeders, weight gainers, MRP, repen, overal zit het in en niet zo weinig ook. In principe gebruik ik al die produkten die ik net opgenoemd heb niet (behalve m'n whey maar daar zit bij dit merk geen vit in), dus volgens mij kan het geen kwaad.

Stoffen als koper, chroom en zink zijn veel schadelijker in een overdosis vandaar dat je die in mindere doseringen tegenkomt. Die B12 van mij is nog redelijk bescheiden met 600% ADH per dag. Ik heb in de VS wel potten gezien met tabletten die wel twee keer zoveel ADH bevatten.

Maar op zich wel interessant om daar wat meer over te lezen natuurlijk. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by axestream
@munk, bingo! Eentje is banaan/aardbeien en die ander is vanille. Ik probeer als het even kan altijd twee verschillende smaken in huis te hebben.

@CQ_Demolisher, die lijnzaadolie vond ik eerst smerig en moest ik met iets anders even wegwassen. Nu proef ik het niet eens meer.

@Shadum http://www.voedsel.net/vitmin/vitb12.htm Schijnt dat je lichaam er niet teveel van opneemt. Bovendien ze je in steeds meer produkten vit B12. Sportdrankjes, eiwit poeders, weight gainers, MRP, repen, overal zit het in en niet zo weinig ook. In principe gebruik ik al die produkten die ik net opgenoemd heb niet (behalve m'n whey maar daar zit bij dit merk geen vit in), dus volgens mij kan het geen kwaad.

Stoffen als koper, chroom en zink zijn veel schadelijker in een overdosis vandaar dat je die in mindere doseringen tegenkomt. Die B12 van mij is nog redelijk bescheiden met 600% ADH per dag. Ik heb in de VS wel potten gezien met tabletten die wel twee keer zoveel ADH bevatten.

Maar op zich wel interessant om daar wat meer over te lezen natuurlijk. :thumb:

met melk dan toch ?
 
Originally posted by avg
Sorry het rollete van mijn digitale camera zit vol dus kan er geen foto van maken :D

Gewoon even naar je computer overzetten of als je teveel geld hebt een nieuwe memory stick halen. 256MB schijnt vaak wel voldoende te zijn. :D
 
Die lijnzaadolie komt mij hééél bekend voor :spaz: :eek2:
 
met melk dan toch ?

Die lijnzaadolie? 's ochtends en 's avonds na m'n maaltijd een eetlepel. Hap, slip, weg. :)
 
Originally posted by axestream


Die lijnzaadolie? 's ochtends en 's avonds na m'n maaltijd een eetlepel. Hap, slip, weg. :)

die lijnzaadolie.. waar kan je die ergens halen? en waarvoor is die juist goed voor...
gebruik je dat na elke maaltijd?
 
2.59 euro voor 250 ml bij De Tuinen. Andere reform/natuurvoedings winkels enzo hebben het ook in hun assortiment.

Twee maal daags een eetlepel met een maaltijd. Bevat veel onverzadigde vetten en omega verzuren.

Meer hierover lezen?

http://www.wnp.nl/vitalefatale.htm
 
en waarvoor dienen die vetzuren dan wat BB betreft?
 
@Dandy; ben je die RAGE al aan't gebruiken, zo ja, heb je al gains?

Ik heb nu thuis:

-Labrada ProPlete whey (chocolade)
-Labrada creatine 500 mg (nog over van creatine kuur, gebruik ik over enkele maandjes weer)
-Lijnzaadolie (zelfde als axestream)
-Multi vitaminen & mineralen, volgens mij van J-Tech, weet niet meer zeker, iig veels te duur.
-Enkele kilo's brinta en kwark :)

Ik zal eens een foto maken van alle lege whey bussen die thuis staan, zijn r inmiddels aardig wat!
 
Back
Naar boven