MuscleMeat

Mijn verhaal en mijn doelen. Opzoek naar advies!

Bezoekers in dit topic

Hoi hoi,

Voor ik me ermee bemoei, ik ben afgelopen jaar terug gegaan naar de Basis.
Ik woog na een aantal jaar ge -jojo en vreetbuien "in eens" 150 kilo.
Dat is voor een bijna 40 jarige dame van 171 echt veel te veel.

Om mijn verhaal heel kort te maken, ik ben regelmatig gaan eten, de kcal langzaam gaan opbouwen en meer gaan bewegen, 3 dagen in de week FB en daarachter 3 kwartier cardio. Op dit moment zit ik op de 1700 kcal en ben bijna 70 kilo afgevallen.

Dus mijn moraal van dit verhaal, luister naar de adviezen, ga regelmatig eten, voorkom honger, geef je lichaam de goede brandstoffen en eet genoeg.
Neem de tijd voor het afvallen een zorg dat je voeding en verbruik op elkaar zijn afgestemd.

en ik, ik ben er nog lang niet, als ik op een gezond gewicht ben, ga ik ophogen tot ik stabiel blijf, en ondertussen blijf ik lekker spieren kweken..

Groet Angela
 
Zoals ik het bekijk (en dat zal misschien wetenschappelijk niet kloppen) is het zo dat de eiwitten in je voeding, gecombineerd met krachttraining, je lichaam aanzetten tot behoud van spiermassa. Die spiermassa is cruciaal als je op een goede manier vet (gewicht is eigenlijk niet zo boeiend) wilt verliezen omdat simpel gezegd: meer spiermassa = meer verbranding.

Whey heeft dus juist ook voor jou nut.

Edit:
Als ik de hele thread zo lees krijg ik het gevoel dat je misschien een beetje bang bent om juist heel veel te gaan eten. Ik ben zelf ook net pas aan mijn tweede week BFFM begonnen en ik herken dat wel. Vanuit de media etc (en ook voedingscentrum) hoor je altijd die tegenstrijdige verhalen, zoals max. 1 ons vlees per dag etc. Ik kan je zeggen dat ik een week schandalig heb mogen / moeten eten en ik voel me er prima bij. Daarnaast zie ik er geen kilo bijkomen op de weegschaal dus ik denk dat het allemaal best wel meevalt. Belangrijkste is gewoon een goed schema maken en je eraan houden, hoe "eng" het ook lijkt.


Je hebt wel een beetje gelijk. Misschien is trouwens dat Whey wel wat voor mij... even over nadenken/navragen.
Een andere vraag is trouwens, ik spiort 9 van de 10 keer smiddags... kan ik beter een uur voor t sporten eten of erna? en maakt t ook nog uit wat ik eet voor (of na?) t eten. Is dat bv het beste moment voor mn tonijn en eieren etc? Hoor t graag.

Het lijkt trouwens wel (weet niet of dit wel kan maar zo voelt t) dat ik echt sterker wordt en mn armen ietsje strakker. Kan mijn inbeelding zijn want na nog geen maand kan dit waarschijnlijk niet maar t voelt zo. Of t nu kan of niet, t voelt wel fijn...
 
Heb je eigenlijk al een (echt) voedingsschema gemaakt?
 
Heb je eigenlijk al een (echt) voedingsschema gemaakt?

Nee maar heb wel calorieen opgevoerd (iets).
Krijg begin deze week ook reactie van die bodybuilder/voedingsdeskundige waar ik t over had en benieuwd wat die zegt.
 
Je verhaal klint me wel een beetje bekend in de oren. Ik woog zelf vroeger 138kg, maar bezat wel veel kracht en mijn conditie was niet slecht. Ben toen veel afgevallen, met voor mijn gewicht in ieder geval, een crashdieet.

Ik woog toen 95kg, met een bf van 16/17% schat ik. Ik ben toch wel aardig wat spier kwijt geraakt toen, vooral in mijn benen (hoewel ze nog steeds helemaal droog waren - en zo goed als zijn). Niet zo vreemd ook, je traint je benen natuurlijk de hele dag door als je behoorlijk zwaar bent.

Nu train ik al weer een tijdje, met een goed voedingschema, en heb duidelijk droge massa gewonnen. Ook weer wat vet, ik ben een beetje een natuurlijk bulker denk ik ;)

Ben sinds vorige week aan het cutten, en ben erg benieuwd naar de resulaten. Maar eens ijken hoe goed ik opdroog!

Misschien heb je iets aan mijn schema, je kan je eigen gegevens invullen bij BMR, je stats bijhouden, je voeding invoeren en zo kijken wat je allemaal binnen krijgt en binnen zou moeten krijgen. Info over eten staat onder de voedingswaarde link.

Succes!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xls
    176,5 KB · Weergaven: 32
Je verhaal klint me wel een beetje bekend in de oren. Ik woog zelf vroeger 138kg, maar bezat wel veel kracht en mijn conditie was niet slecht. Ben toen veel afgevallen, met voor mijn gewicht in ieder geval, een crashdieet.

Ik woog toen 95kg, met een bf van 16/17% schat ik. Ik ben toch wel aardig wat spier kwijt geraakt toen, vooral in mijn benen (hoewel ze nog steeds helemaal droog waren - en zo goed als zijn). Niet zo vreemd ook, je traint je benen natuurlijk de hele dag door als je behoorlijk zwaar bent.

Nu train ik al weer een tijdje, met een goed voedingschema, en heb duidelijk droge massa gewonnen. Ook weer wat vet, ik ben een beetje een natuurlijk bulker denk ik ;)

Ben sinds vorige week aan het cutten, en ben erg benieuwd naar de resulaten. Maar eens ijken hoe goed ik opdroog!

Misschien heb je iets aan mijn schema, je kan je eigen gegevens invullen bij BMR, je stats bijhouden, je voeding invoeren en zo kijken wat je allemaal binnen krijgt en binnen zou moeten krijgen. Info over eten staat onder de voedingswaarde link.

Succes!

Thanks voor het schema. heb ik absoluut wat aan!
maar als ik jouw schema bekijk, val jij met deze hoeveel calorieen nog echt af? want 3000 calorieen... maarja je bent ook lang en blijkbaar als ik t goed heb begrepen hier is dit ook wat je moet eten.

Mjah ik vind het ook gewoon "eng" om meer te gaan eten... heb de calorieen nu wel wat opgevoerd dus ik ben benieuwd wat ik voor voedingsadvies krijg en wil misshcien ook Whey gaan bestellen...
Maar jouw verhaal klinkt idd een beetje hetzelfde als het mijne.

Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik hoe dan ook wel een verschil merk nu ik veel krachttraining doe. ik voel me echt sterker, me conditie is beter geworden en ik krijg zowaar al enige vorm van definitie in mijn armen. Ik kan mij best goed indenken dat ik over een jaar echt goede resultaten zal hebben. Alleen echt veel eten vind ik gewoon vreemd voelen... ik weet dat ik eigenwijs ben maar t moet toch wel te begrijpen zijn.

ik heb wel vandaag voor t eerst Brinta gehaald... dus haha dat is een begin.
 
Laatst bewerkt:
Je moet echt leren door een bepaalde psychologische barriere heen te breken, namelijk de koppeling die je brein maakt tussen 'veel calorien' en 'slecht'.
Jij bent een huge kerel met je 1:91@ 130KG...
Mijn basis onderhoud (dus in absolute rust) is al 1850 kcal, met m'n 1:76@80KG. En dat is zonder enige activiteit.
Jij moet er gewoon voor zorgen dat je lichaam krijgt wat het nodig heeft! Ook al gaat dat misschien nu nog tegen je gevoel in! En anders moet je niet om advies vragen en het vervolgens naast je neerleggen en lekker gaan jojo-en :P
 
Je moet echt leren door een bepaalde psychologische barriere heen te breken, namelijk de koppeling die je brein maakt tussen 'veel calorien' en 'slecht'.
Jij bent een huge kerel met je 1:91@ 130KG...
Mijn basis onderhoud (dus in absolute rust) is al 1850 kcal, met m'n 1:76@80KG. En dat is zonder enige activiteit.
Jij moet er gewoon voor zorgen dat je lichaam krijgt wat het nodig heeft! Ook al gaat dat misschien nu nog tegen je gevoel in! En anders moet je niet om advies vragen en het vervolgens naast je neerleggen en lekker gaan jojo-en :P


je hebt helemaal gelijk... en ik snap ook wat jij (jullie zeggen) iets om absoluut beter te bekijken.

ps: ik weeg nu geen 130... maar 123kg ;)
 
Back
Naar boven