Fitness Seller

Mijn verhaal: Moeilijke periode

Cronus

Novice
Waardering
0
Dag beste mensen van DBB,

Ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt en delen met jullie, verder niet eigenlijk. :)

Ik sport nu al 2 jaar serieus dus met een goed voedingsschema en trainingsroutine en het ging altijd wel lekker. Wel af en toe een dipje maar daar train je weer doorheen natuurlijk.

Sinds vorig jaar heb ik voor het eerst in een half jaar tijd ongeveer 4x drugs gebruikt op feesten. Nooit veel, altijd maar heel weinig. Alleen op mijn laatste feest in Juli had ik wel wat te veel en sindsdien ben ik eigenlijk niet meer de oude.

Ik kreeg namelijk na die laatste keer last van angstaanvallen en de vrees om altijd wat te hebben. Als ik weer een raar gevoel heb of iets anders fysieks denk ik meteen dat ik iets ernstigs heb. Het belemmert me ook al een half jaar lang in veel dingen zoals school, sociale contacten en sporten. Altijd die angst ergens voor. Ik ben in september ook bij de dokter geweest en deze heeft bloed afgenomen en er is niks aan de hand verder, maar altijd denk ik nog dat ik wat heb.

Misschien moet ik voor dit alles maar is met een psycholoog praten. Ik ben door dit alles ook een beetje depressief geworden omdat er altijd wel iets is. Tijdens het sporten denk ik er altijd aan en kan ik dus niet meer met dezelfde intensiteit sporten als ik eerder altijd kon. Ik ben ook niet echt gemotiveerd meer om te sporten doordat ik me zo k*t voel altijd.

Een pre workout of koffie nam ik eerder ook vaak, maar dit hoef ik niet meer te doen omdat ik dan allerlei bijwerkingen krijg. En dit triggert sneller angstaanvallen.

Al met al is het gewoon erg moeilijk om door te sporten als je je oude motivatie niet meer hebt. Er zijn vast mensen die dit ook wel hebben als ze in een k*t periode zitten, maar hoe ga je er mee om?

Maarja ik wou in ieder geval even mijn verhaal doen en dat heb ik gedaan. :)

Klinkt als een psychose. Maak gewoon een afspraak met een psycholoog, niks om je voor te schamen.

Ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt en delen met jullie, verder niet eigenlijk. :)

Ik sport nu al 2 jaar serieus dus met een goed voedingsschema en trainingsroutine en het ging altijd wel lekker. Wel af en toe een dipje maar daar train je weer doorheen natuurlijk.

Sinds vorig jaar heb ik voor het eerst in een half jaar tijd ongeveer 4x drugs gebruikt op feesten. Nooit veel, altijd maar heel weinig. Alleen op mijn laatste feest in Juli had ik wel wat te veel en sindsdien ben ik eigenlijk niet meer de oude.

Ik kreeg namelijk na die laatste keer last van angstaanvallen en de vrees om altijd wat te hebben. Als ik weer een raar gevoel heb of iets anders fysieks denk ik meteen dat ik iets ernstigs heb. Het belemmert me ook al een half jaar lang in veel dingen zoals school, sociale contacten en sporten. Altijd die angst ergens voor. Ik ben in september ook bij de dokter geweest en deze heeft bloed afgenomen en er is niks aan de hand verder, maar altijd denk ik nog dat ik wat heb.

Misschien moet ik voor dit alles maar is met een psycholoog praten. Ik ben door dit alles ook een beetje depressief geworden omdat er altijd wel iets is. Tijdens het sporten denk ik er altijd aan en kan ik dus niet meer met dezelfde intensiteit sporten als ik eerder altijd kon. Ik ben ook niet echt gemotiveerd meer om te sporten doordat ik me zo k*t voel altijd.

Een pre workout of koffie nam ik eerder ook vaak, maar dit hoef ik niet meer te doen omdat ik dan allerlei bijwerkingen krijg. En dit triggert sneller angstaanvallen.

Al met al is het gewoon erg moeilijk om door te sporten als je je oude motivatie niet meer hebt. Er zijn vast mensen die dit ook wel hebben als ze in een k*t periode zitten, maar hoe ga je er mee om?

Bespreekbaar maken met iemand, erover praten in ieder geval. En dan niet op dit forum maar in real life. Bij voorkeur iemand die overal buiten staat maar wel met de expertise.

Verder niets aparts hoor, velen die er zijn geweest.

Doen en de motivatie komt weer terug.

Succes kerel

Heel herkenbaar dit verhaal, ben zelf een aantal jaren flink aan het feesten geweest en heb zoveel drugs gebruikt dat ik nu 5 jaar later er nog steeds last van heb, en dan vooral concentratie problemen en depressies.

Het enige wat ik daartegen kan doen is regelmatig sporten, gezond en bewust leven. dus dat heeft ook zijn voordelen. ik heb heel veel dingen die ik niet meer neem, zoals suiker, koffie, alchohol, sigaretten.

Het heeft mij heel wat jaren gekost om mijn (uiteindelijke) verslaving te boven te komen. behalve lichamelijke klachten ben ik er persoonlijk ook heel wat door kwijt geraakt. Gelukkig heb je nog niet veel gebruikt en leer je van deze ervaring. Drugs kan leuk zijn, maar dat geld niet voor iedereen.als je gevoelig bent voor verslaving en neigt naar depressief gedrag, dan is het een gevaarlijk goedje.

en terugkomen op je verzoek of je een spycholoog in de arm moet nemen is misshien nooit verkeerd, hij kan misschien achterhalen wat de reden is dat je drugs neemt. Feit is wel dat jezelf heel goed in staat bent dit te boven te komen. leef van nu af aan, gewoon gezond en blijf vooral sporten, dat zal je lichamelijk en geestelijk sterker maken. hoe gezonder en bewuster je leeft, des te minder snak je naar ongezonde leefgewoontes.

Hopenlijk heb ik je hiermee iets ondersteund. succes!

Zou ook eens langs de psycholoog langs gaan.

Mogen we weten over welke drugs het specifiek gaat?
Vindt dit wel een interessant topic omdat een vriend van mij iets gelijkaardigs heeft.

Laat je ook weten hoe het verder gaat met jou? (na bezoek psycholoog bvb)

mvg

• Topic Starter Topic Starter
Heel herkenbaar dit verhaal, ben zelf een aantal jaren flink aan het feesten geweest en heb zoveel drugs gebruikt dat ik nu 5 jaar later er nog steeds last van heb, en dan vooral concentratie problemen en depressies.

Het enige wat ik daartegen kan doen is regelmatig sporten, gezond en bewust leven. dus dat heeft ook zijn voordelen. ik heb heel veel dingen die ik niet meer neem, zoals suiker, koffie, alchohol, sigaretten.

Het heeft mij heel wat jaren gekost om mijn (uiteindelijke) verslaving te boven te komen. behalve lichamelijke klachten ben ik er persoonlijk ook heel wat door kwijt geraakt. Gelukkig heb je nog niet veel gebruikt en leer je van deze ervaring. Drugs kan leuk zijn, maar dat geld niet voor iedereen.als je gevoelig bent voor verslaving en neigt naar depressief gedrag, dan is het een gevaarlijk goedje.

en terugkomen op je verzoek of je een spycholoog in de arm moet nemen is misshien nooit verkeerd, hij kan misschien achterhalen wat de reden is dat je drugs neemt. Feit is wel dat jezelf heel goed in staat bent dit te boven te komen. leef van nu af aan, gewoon gezond en blijf vooral sporten, dat zal je lichamelijk en geestelijk sterker maken. hoe gezonder en bewuster je leeft, des te minder snak je naar ongezonde leefgewoontes.

Hopenlijk heb ik je hiermee iets ondersteund. succes!

Ja dat lees ik ook vaak ja, ik leef ook heel gezond sindsdien dat deed ik eigenlijk altijd al behalve die 4x drugs dan. Ik drink al lang geen alcohol meer en neem eigenlijk ook geen pre workout meer.

Het probleem is gewoon dat ik nu wel steeds weer wat beter wordt (mentaal) ik besef nu ook wel dat die angst niet reeël is en dat ik bepaalde gevoelens gewoon over me heen moet laten komen. Het punt zit hem echter meer in de motivatie om te sporten. Ik wil heel graag maar ik heb bijna niet de fut en kracht zoals ik altijd had om een goede intensiteit te hebben.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom een pre workout, koffie en andere stimulerende producten zo van invloed kunnen zijn op mij. De doktor heeft bevestigd dat ik niks heb maar toch kan ik geen stimulerende producten meer aan terwijl ik eerder altijd veel koffie kon drinken een PWO kon nemen en er was dan verder niks aan de hand.

Maar je hebt ook gelijk met de drugs. Ik heb het dus niet vaak gedaan nu, maar ik weet wel dat het dus echt niet goed voor je is. Dat wist ik uiteraard wel, maar het moet altijd een keer fout gaan wil je je realiseren dat je het eigenlijk gewoon niet moet doen.

God! Ik hoop dat alles goed zal komen!

Koffie werkt vochtafdrijvend in het lichaam en een tekort aan vocht vermindert de hoeveelheid Tryptofaan in de hersenen. Deze stof is een voorloper van serotonine die op zijn beurt zorgt voor een gevoel van welbevinden. Indirect zorgt koffie dus voor een depressief gevoel. Tryptofaan en water zijn uiterst belangrijk voor het in balans houden van veel lichaamssystemen, koffie is een grote vijand.

De angst die voortkomt uit het serotoninetekort veroorzaakt ook andere problemen. Als de omgeving niet veilig aanvoelt, veroorzaakt het zenuwgestel een vecht- of vluchtgedrag. Angst en stress brengen ziekten voort. Angst, stress en ziekten brengen met zich mee, dat iemand zich terugtrekt uit het sociale leven.

Ik zou er niet van verschieten dat je xtc genomen hebt die massa's serotonine uit de hersenen trekt op het moment van onder invloed zijn.

Zoals je al hebt gezegd hersteld het serotonine zicht langzaam wel terug anders wordt je depressief en moet je pillen slikken die het regelen.
Banaan eten helpt ook goed

K*t voor je goos... Herken dat wel met pre-workout en redbull maar ben maar met beide gekapt omda het het gevoel niet waard was tegenover dat kleine beetje extra wat je ervoor terugkrijgt...

Praat erover met iemand met wie je kan praten mischien dat dit helpt

Goed dat je de stap hebt genomen om met iemand te praten over je probleem!
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je dit nog niet hebt gedaan, ik heb zelf ook 1 jaartje last gehad van depressiviteit en angst aanvallen maar in mijn geval werk gerelateerd wegens verantwoordelijkheidsgevoel( ik kon de telefoon nog niet meer horen, want stel er komt slecht nieuws).

Ik ben toen met een mental coach gaan praten en al snel ging het beter en ben ik mijn levensstijl gaan aanpassen. Van 1.5l / 2l cola per dag plus 8 koppen koffie en 15kg overgewicht naar een cut schema en hardlopen. Het euforische gevoel dat sporten geeft en de resultaten die daaruit voortvloeien zijn onvoorstelbaar!

Mijn advies ga snel met een prof praten en zorg dat je weer lekker aan het sporten gaat, misschien is het wel fijn om een sport buddy te zoeken zodat deze je gemotiveerd kan houden!!!

Succes en houdt ons nog eens op de hoogte! :)

Laatst bewerkt:
Klinkt helemaal niets als een psychose,niet zo maar wat roepen..

Precies, vooral vanwege het besef dat de angst wanen niet reëel zijn. Echte wanen bij een psychose zijn niet te corrigeren, die zijn waar voor degene die ze heeft.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 10:05 ----------

Hoe ik er mee omging; dag en nachtritme aanhouden. Regelmaat is goed voor depressies. Normale tijd op, activiteiten blijven doen ook al heb je geen zin. Die activiteiten doen om de bezigheid zelf en niet heel ambitieus zijn met bb doelen maar gewoon lekker bezig zijn. Jezelf complimenten geven voor dingen die je goed doet. Niet teveel gaan cutten, gewoon blijven eten zodat je stabiel op gewicht blijft. Sociale contacten blijven onderhouden ook al heb je er geen puf voor. Straks als het langer licht wordt gaat het vast beter ook. dit is een rottijd van het jaar. Voor mij hielp hardlopen buiten ook goed vooral in het licht.

Voor angsten; exposure is de standaard therapie. Dit kan je in gedachten doen; maak de speelfilm in je hoofd waar jij doet waar je bang voor bent.....of in het echt zoals mensen met angst voor spinnen de angst kunnen overwinnen door langzaam aan de confrontatie met dichtbij een spin zijn opzoeken en de spin aanraken uiteindelijk. Exposure doe je vaak met begeleiding van iemand in de GGZ.

Oppassen met stimulerende middelen zeker als je al weet dat het niet goed valt doe je al goed.

Laatst bewerkt:
Het is een behoorlijk bekend fenomeen ( angst-en stemmingsstoornissen na xtc/speed gebruik ), maar niet onoverkoombaar.
Allereerst moet je je met deze klachten altijd melden bij je huisarts. Leg uit dat dit ontstaan is na druggebruik en laat je doorverwijzen.
Ik heb goed tot zelfs volledig herstel gezien bij mensen dmv neurofeedback en cognitieve gedragstherapie, soms wel gecombineerd met tijdelijke meds zoals betablockers ( bij paniekaanvallen ).

Anti-depressiva maakte het alleen maar erger ( de klachten ), dus ik zou je dit ook niet in de maag laten splitsen. Dat zijn sommige artsen namelijk nogal gewend te doen als iemand zich meldt met dit soort klachten. Het is daarom ook wel echt belangrijk dat je het gebruik doorgeeft, anders krijg je de verkeerde behandeling.

Het is natuurlijk een rotprobleem en ik begrijp ook echt niet wat sportmensen doe met zulke drugs, maar je ziet het tegenwoordig steeds meer van die opgeblazen apen strak van de x/keta/g.
Verder kan je nu al meteen een hoop doen om je hoofd en lijf bij elkaar te houden ( voeding/beweging ). Sterkte!

Koffie werkt vochtafdrijvend in het lichaam en een tekort aan vocht vermindert de hoeveelheid Tryptofaan in de hersenen. Deze stof is een voorloper van serotonine die op zijn beurt zorgt voor een gevoel van welbevinden. Indirect zorgt koffie dus voor een depressief gevoel. Tryptofaan en water zijn uiterst belangrijk voor het in balans houden van veel lichaamssystemen, koffie is een grote vijand.

De angst die voortkomt uit het serotoninetekort veroorzaakt ook andere problemen. Als de omgeving niet veilig aanvoelt, veroorzaakt het zenuwgestel een vecht- of vluchtgedrag. Angst en stress brengen ziekten voort. Angst, stress en ziekten brengen met zich mee, dat iemand zich terugtrekt uit het sociale leven.

Ik zou er niet van verschieten dat je xtc genomen hebt die massa's serotonine uit de hersenen trekt op het moment van onder invloed zijn.

Zoals je al hebt gezegd hersteld het serotonine zicht langzaam wel terug anders wordt je depressief en moet je pillen slikken die het regelen.
Banaan eten helpt ook goed

Zo heb ik het nooit bekeken nee, m.b.t. koffie. Ik drink eigenlijk ook nooit meer stimulanten behalve soms wat thee.

Goed dat je de stap hebt genomen om met iemand te praten over je probleem!
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je dit nog niet hebt gedaan, ik heb zelf ook 1 jaartje last gehad van depressiviteit en angst aanvallen maar in mijn geval werk gerelateerd wegens verantwoordelijkheidsgevoel( ik kon de telefoon nog niet meer horen, want stel er komt slecht nieuws).

Ik ben toen met een mental coach gaan praten en al snel ging het beter en ben ik mijn levensstijl gaan aanpassen. Van 1.5l / 2l cola per dag plus 8 koppen koffie en 15kg overgewicht naar een cut schema en hardlopen. Het euforische gevoel dat sporten geeft en de resultaten die daaruit voortvloeien zijn onvoorstelbaar!

Mijn advies ga snel met een prof praten en zorg dat je weer lekker aan het sporten gaat, misschien is het wel fijn om een sport buddy te zoeken zodat deze je gemotiveerd kan houden!!!

Succes en houdt ons nog eens op de hoogte! :)

Mijn levensstijl is het niet, ik eet en drink al heel lang gezond en sport al een aardig lange tijd 4x in de week. Maar praten met iemand zou een goed idee zijn ja. :)

Precies, vooral vanwege het besef dat de angst wanen niet reëel zijn. Echte wanen bij een psychose zijn niet te corrigeren, die zijn waar voor degene die ze heeft.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 10:05 ----------

Hoe ik er mee omging; dag en nachtritme aanhouden. Regelmaat is goed voor depressies. Normale tijd op, activiteiten blijven doen ook al heb je geen zin. Die activiteiten doen om de bezigheid zelf en niet heel ambitieus zijn met bb doelen maar gewoon lekker bezig zijn. Jezelf complimenten geven voor dingen die je goed doet. Niet teveel gaan cutten, gewoon blijven eten zodat je stabiel op gewicht blijft. Sociale contacten blijven onderhouden ook al heb je er geen puf voor. Straks als het langer licht wordt gaat het vast beter ook. dit is een rottijd van het jaar. Voor mij hielp hardlopen buiten ook goed vooral in het licht.

Voor angsten; exposure is de standaard therapie. Dit kan je in gedachten doen; maak de speelfilm in je hoofd waar jij doet waar je bang voor bent.....of in het echt zoals mensen met angst voor spinnen de angst kunnen overwinnen door langzaam aan de confrontatie met dichtbij een spin zijn opzoeken en de spin aanraken uiteindelijk. Exposure doe je vaak met begeleiding van iemand in de GGZ.

Oppassen met stimulerende middelen zeker als je al weet dat het niet goed valt doe je al goed.

Dat heb ik inderdaad ook al gemerkt, dat een ritme wel helpt. Ik zit momenteel in een schoolperiode met veel vrije dagen dus mijn ritme zit er niet echt in. Maar dit gaat in februari weer veranderen dus misschien dat het me gaat helpen om weer een regelmaat te hebben. En het licht scheelt inderdaad ja, toen het nog langer licht was had ik ook minder last van mijn klachten dan nu. Bedankt

Het is een behoorlijk bekend fenomeen ( angst-en stemmingsstoornissen na xtc/speed gebruik ), maar niet onoverkoombaar.
Allereerst moet je je met deze klachten altijd melden bij je huisarts. Leg uit dat dit ontstaan is na druggebruik en laat je doorverwijzen.
Ik heb goed tot zelfs volledig herstel gezien bij mensen dmv neurofeedback en cognitieve gedragstherapie, soms wel gecombineerd met tijdelijke meds zoals betablockers ( bij paniekaanvallen ).

Anti-depressiva maakte het alleen maar erger ( de klachten ), dus ik zou je dit ook niet in de maag laten splitsen. Dat zijn sommige artsen namelijk nogal gewend te doen als iemand zich meldt met dit soort klachten. Het is daarom ook wel echt belangrijk dat je het gebruik doorgeeft, anders krijg je de verkeerde behandeling.

Het is natuurlijk een rotprobleem en ik begrijp ook echt niet wat sportmensen doe met zulke drugs, maar je ziet het tegenwoordig steeds meer van die opgeblazen apen strak van de x/keta/g.
Verder kan je nu al meteen een hoop doen om je hoofd en lijf bij elkaar te houden ( voeding/beweging ). Sterkte!

Ja ik wou het gewoon een keer proberen en het beviel wel een paar keer, maar ik stond nooit strak ofzo. :p Altijd maar heel weinig behalve die laatste keer dan...

Ik ben ook bij de dokter geweest en heb hem verteld wat ik had gebruikt en wat mijn klachten waren.(echter niet de psychische klachten toendertijd omdat ik nog niet wist dat ik dat had) Maar hij liet dus bloed afnemen en hier bleek niks bijzonders uit te komen, ik weet overigens niet wat hij getest heeft.

Wellicht toxicologisch/t-waarden/lever? Je moet wel mondig worden he, als je niet weet waarop je bloed getest wordt dan weet je ook niet wat je moet vragen en hoe je conclusies trekt uit resultaten.
Bloedcontrole is standaard bij huisartsen, zeker als je niet verteld dat je psychische klachten zijn ontstaan na het gebruik. Als de klachten ernstig genoeg voor je zijn dat het onacceptabel is, dan loont het echt om terug te gaan en het probleem nog een keer, maar dan volledig voor te leggen.

En drugs gebruiken is drugs gebruiken, weinig of veel. Niet iedereen komt daar ongeschonden vanaf. Het kan vervuild zijn geweest of zeer toxisch ( al is dat het sowieso ) of de hoeveelheid was zodanig dat je schade hebt opgelopen.
Heb je al geprobeerd om een tijdje 5-HTP te slikken? Verder kun je qua voeding ook nog veel bananen, chocola ( puur ) en kikkererwten eten. In melk zit geloof ik ook wat tryptofaan

Ja daar heb je gelijk in, maar zou het nu nog zin hebben om bloed te laten testen? Ik ben inmiddels al bijna 7 maanden verder na mijn laatste drugsgebruik. Dit was overigens 2x 200mg 4fmp, ja stom weet ik.

Maar ik slik nu al 2,5 maand sint janskruid van een goed merk en sinds deze week neem ik er ook magnesium citraat bij en ik moet zeggen dat het wel helpt. :) Ik heb in november ook al 5 htp geprobeerd, maar op de een of andere manier voelde ik me alleen maar depressiever daardoor.

Nee, ik bedoelde meer dat je toen had moeten vragen wat hij getest heeft en waarom. Bloedtesten doen ze altijd om dingen uit te sluiten, je kunt namelijk ook psychische problemen krijgen van slecht functionerende organen.

Verder moet je doen wat voor je werkt, als dit voor je werkt is het prima toch? Voor paniek/angstklachten had ik zelf erg veel baat bij mindfulness trainingen. Vond het eerst iets voor zweverige dozen, maar dat is het dus totaal niet. Heeft me mentaal echt sterk gemaakt en helpt me nog steeds weleens door periodes dat ik wat 'minder' functioneer. Al ben ik een slecht voorbeeld want ik wil altijd in alles perfect zijn ^_^
Het hielp mij in elk geval door paniek/angst-aanvallen en ik kan beter geconcentreerd/gefocussed in het 'nu' zijn. Het helpt enorm om structureel hoofd van bijzaken te onderscheiden en daar ook naar te leven. Misschien iets voor jou, het is toegankelijk en overal te doen.

Het is misschien heel simpel, laat alle stimulerende middelen weg en je houd een lichaam over dat gewoon "normaal" reageert. Geen suikers (geraffineerde), geen Koffie, cola, drugs en alchohol en sigaretten, en je zult zien dat je snel weer de oude bent. mocht je na dit alles nog steeds niet meer de oude zijn, kun je altijd nog naar alternatieven zoeken. Mensen zoeken soms door angst te snel naar middelen om maar weer snel "beter" te zijn. Als je bang bent voor pijnlijke emotie's, en altijd maar vlucht voor iets wat heel natuurlijk is, dan leer je hier ook niet mee omgaan. Als je geduld hebt, is het net als met wonden, die hebben tijd nodig om te helen.een Mens is heel goed in staat te incasseren en zich aan te passen.

Ook in een bepaalde eiwit shakes zitten soms kunstmatige kleur, smaak en zoetstoffen, die zijn ook niet altijd goed voor je lichaam. Neem, als je hier gevoelig voor bent, gewoon een Natural smaak. daar zit geen toevoeging in.

Vertrouw op jezelf!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven