AndroidHealthClinic

Mijn verhaal (TRT tot nu toe)

Bezoekers in dit topic

*Update*
Ik dacht even een update te schrijven. (handig voor als log en ervaringen)

Inmiddels alweer een tijdje bezig en zijn mn waardes rond de 12 weken steeds gemeten.
Heb vandaag weer uitslagen ontvangen.

Oestradiol 0.16 nmol/l
Shbg 22.7 nmol/l
Testosteron 23.88 nmol/l

Heb me echt maanden top gevoeld. Merk dat ik scherp ben en beter sliep.
Ik trek 1 ml ampule op en doseer door steeds een nieuwe naald te gebruiken.
prik elke dag 0,05ml sustanon.

Maar ik merk ook dat zo eens in de paar maanden dat ik over gesstimuleert raak. Ben dan ook snel op zn naad.
Begin dan slecht te slapen.

Heb de laatste keer twee dagen overgeslagen met de gedachten om het iets te laten zakken. Ik dacht mss is het te veel.
Dit werkte om weer wat kalmer te worden maar zorgde wel dat mn slaap nog meer van slag raakte.
Val gewoon niet meer in slaap zoals het moet. Duurt echt uren. Terwijl enkele weken er voor 15 min genoeg was.
Iedere keer als ik dit heb is het een teken dat er iets niet lekker zit met de dosis/waarden.

Ik heb inmiddels insuline naalden gekocht om die te backloaden met een steady dosis.
Die maak ik klaar voor dagelijks gebruik.

Test lijkt me een mooie waarde Oest ken ik niet goed genoeg om dat te bepalen.

Ja het gaat op zich wel met doseren.
Even goed berekenen hoeveel je er in moet stoppen en opletten met het verlies in de naald.

Maar goed.. wat ik wel denk dat er gebeurt is dat het na maanden heel langzaam naar een hoger punt kruipt van de referentie schaal.
Bij mn vorige meeting zat ik over de 30 nmol/l lichamelijk merk ik dat mn spieren net wat steviger en ronder worden. Maar mentaal voelt het niet lekker.
Ik wil dat eigenlijk voorkomen.

Wat ik er van begrepen heb is dat TRT erg stimulerend kan zijn voor het centraal zenuwstelsel, vooral als DHEA en Pregnenolone heel laag zijn. In dit geval mist het brein de remmen op het niveau van neuro steroïden. Deze hormonen zijn belangrijk bij het reguleren van GABA, de neurotransmitter die je kalmeert. Best mogelijk dat dit bij jou het geval is.
Pregnenolone wordt voor zover ik weet niet getest in Europa. Dus moet je een beetje gaan experimenteren. Maar bij beide hormonen is het belangrijk om niet te hard van stapel te lopen kwa dosering. Het zijn krachtige hormonen. Start low en go slow. Begin bijvoorbeeld met 10mg en titreer dit na enkele weken op. En vooral elk hormoon op zijn tijd. Anders weet je niet welk een effect heeft. Pregnenolone bij voorkeur 's avonds omdat het een sederende werking heeft. DHEA 's morgens omdat het een energetische werking heeft.

Wat ik er van begrepen heb is dat TRT erg stimulerend kan zijn voor het centraal zenuwstelsel, vooral als DHEA en Pregnenolone heel laag zijn. In dit geval mist het brein de remmen op het niveau van neuro steroïden. Deze hormonen zijn belangrijk bij het reguleren van GABA, de neurotransmitter die je kalmeert. Best mogelijk dat dit bij jou het geval is.
Pregnenolone wordt voor zover ik weet niet getest in Europa. Dus moet je een beetje gaan experimenteren. Maar bij beide hormonen is het belangrijk om niet te hard van stapel te lopen kwa dosering. Het zijn krachtige hormonen. Start low en go slow. Begin bijvoorbeeld met 10mg en titreer dit na enkele weken op. En vooral elk hormoon op zijn tijd. Anders weet je niet welk een effect heeft. Pregnenolone bij voorkeur 's avonds omdat het een sederende werking heeft. DHEA 's morgens omdat het een energetische werking heeft.
Klinkt interessant ik ga dit eens bespreken. Ben er niet bekend mee. Bedankt!

Nou ik ben echt aan het zoeken naar een nieuwe balans.. afgelopen weken heb ik heel minimaal gedoseerd want ik merkte dat de spiegel te hoog was en mij daar niet lekker bij voel. Overdag voel je je natuurlijk top en sporten gaat dan best goed. Maar ik slaap echt helemaal ruk bij waardes hoger dan 25 a 30.

Dus om de 2 dagen injecteren en ik merk dat ik dan veel beter slaap.
Maar het effect is dan wel weer dat je snel je energie gaat missen op de dag.

Vraag me ook echt af of het niet extra lastig is met die 4 esters in sust en het niet makkelijk is om naar 1 ester te stappen.
Die prop in sust werk echt damn snel. Na een uur of 6 merk je die al. (7:00 injecteer ik en tegen een uur of 16:00 voel en merk ik het werken) Als je dan een dosis neemt met het idee dan sla ik 2 dagen over heb je 1 dag een hyped gevoel en slaap ik 3 a 4 uur.

Ik heb nog 1 ampule sust liggen voor ik weer een recept kan halen. Maar overweeg om Nebido te vragen. Langzame afgifte. 1 ester en wellicht makkelijker stabiel te houden?
(Jammer dat we geen Cypionate kunnen krijgen in NL dit lijkt mij het fijnst namelijk gezien de halfwaarde)

Nebido is erg stabiel te houden, zelfs met 1x injectie elke week.

Hoe is je hartslag ?

Schermafdruk van 2024-09-22 10-42-28.png

Bullshark Thanks. Ja gaat gelukkig goed :D zolang het niet te ver zakt of te hoog is. Echt insane hoe gevoelig ik ben voor dit gebeuren.
Waardes met zo’n min 15 en max 25 gaan bij mij best goed. Nu nog zo houden :P

Je kan ook voor Enanthaat gaan en dit bestellen bij NP Labs. Dit wordt dan aan huis geleverd. Ik heb ook begrepen van verschillende bronnen dat je bij Receptura Apotheke in Duitsland kunt bestellen. Je kan tevens kiezen om een 20% testosteron creme te laten bereiden. Dit breng je 2x daags aan het scrotum toe. Vergis je niet, dit is heel potent.

Met dit gezegd zijnde herinner me ik een podcast waarin Dave Lee vermelde dat op een bepaald moment tijdens corona de voorraad Test Enanthaat in Australie was uitgeput. Er werd toen massaal overgegaan op Sustanon met behoud van het protocol dat ze altijd gebruikten en er werden geen noemenswaardige verschillen gemeld.

Lijkt me duidelijk dat je moet overstappen op nebido.
Heb zelf de overstap naar nebido ook half jaar terug gemaakt. Mijn reden was van praktische aard (1x pw prikken is fijn).
Ik voel me er vergeleken met sustanon een stuk stabieler op. Al vond ik zelf die pieken wel lekker eigenlijk. Lijkt wat meer op het gevoel dat je krijgt van kuren.

Ja dat gevoel is heerlijk overdag. Scherp, echt een bak vol energie.

‘s nachts alleen niet zo.

Back
Naar boven