MuscleMeat

Mijn verhaaltje

Bezoekers in dit topic

Sannezz

Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m69
Hallo,

ik lees al een tijdje mee hier. Paar jaar geleden begonnen met fitness maar in de lockdown periode heel weinig uitgevoerd.
Nu weer een beetje in shape komen. Heb nooit echt serieus op voeding gelet tot een vriend van me dat wel ging doen en ik echt verbaasd was over zijn transformatie in een vrij korte tijd.
Eerst m’n voeding gaan bijhouden en kwam erachter dat ik altijd onder m’n verbruik zit. Voor mijn gevoel eet ik nu 3 keer zo veel maar zit nog steeds veel te ver onder m’n verbruik.
Mijn probleem is; ik ben slank met een laagje vet. Dus moet even anders naar training en voeding gaan kijken geloof ik. Koolhydraten iets omlaag, eiwit iets omhoog.
Nu ik weer helemaal gemotiveerd ben moet ik mezelf ook echt dwingen rust te nemen. Mijn beeld van fitness is heel erg veranderd de laatste tijd. Rust en voeding is belangrijker dan de training zelf. Echt nooit geweten. Ik was vroeger ook een cardio chick die dacht dat je zo weinig mogelijk moest eten 🙈 echt dom, ik wil geen skelet worden!
Moet nog wel wat zelfvertrouwen krijgen in de fitness. Ik voel me al snel bekeken als ik oefeningen doe. Bang dat ik het niet goed doe ofzo. Binnenkort een paar personal trainingen geboekt. Dus we gaan er lekker voor!
Groetjes!

sanne
 
Succes!
 
Goed bezig, meest effectief op de lange termijn is ook spieren voor mensen met weinig tijd/zittend werk.

Post ook vooral je onzekerheden als je dingen tegenkomt die je niet kunt plaatsen. Gevaar in hoge motivatie en een vriend die hard gaat zijn de momenten dat het niet zo gaat zoals bij anderen. Routine is vaak effectiever dan motivatie.

Bijv.
"Ik eet op onderhoud en track maar ik val niet af"
"Mijn buik lijkt dikker te worden in de spiegel"
 
Goed bezig, meest effectief op de lange termijn is ook spieren voor mensen met weinig tijd/zittend werk.

Post ook vooral je onzekerheden als je dingen tegenkomt die je niet kunt plaatsen. Gevaar in hoge motivatie en een vriend die hard gaat zijn de momenten dat het niet zo gaat zoals bij anderen. Routine is vaak effectiever dan motivatie.

Bijv.
"Ik eet op onderhoud en track maar ik val niet af"
"Mijn buik lijkt dikker te worden in de spiegel"
Tnx Chris, is helemaal waar dat routine beter is. Want juist door de motivatie wil je te snel resultaat zien.
Ik heb nu wat aanpassingen gemaakt dus resultaat gaat er sowieso komen. Maar net als dat je je niet elke dag moet wegen, ook maar niet elke dag voor de spiegel gaan staan :)
Ik heb foto’s gemaakt en volgende maand pas weer.
 
Ik heb nu wat aanpassingen gemaakt dus resultaat gaat er sowieso komen
Wat als dat niet komt? Doe je het dan fout of heb je dan wat geleerd en kun je je verbeteren door kritisch alles te herzien? Dat bedoelde ik met als de onzekerheden komen.

Goed te lezen dat je veel weetjes hebt geleerd van die vriend, misschien heb je die personal coach wel helemaal niet nodig? Scheelt je in de portemonnee ;)
 
Wat als dat niet komt? Doe je het dan fout of heb je dan wat geleerd en kun je je verbeteren door kritisch alles te herzien? Dat bedoelde ik met als de onzekerheden komen.

Goed te lezen dat je veel weetjes hebt geleerd van die vriend, misschien heb je die personal coach wel helemaal niet nodig? Scheelt je in de portemonnee ;)
Als die er niet komt en ik weet niet waarom, dan ga ik elke dag taart vreten en rotzooi, dan weet ik het zeker haha
Die personal trainingen heb ik gelukkig tegoed omdat ik al die tijd de sportschool heb doorbetaald. Dus leuke bijkomstigheid!
 
Back
Naar boven