AndroidHealthClinic

Mijn vetpercentage inschatten en tips tijdens mijn 25+ weken cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sake1001

Novice
Lid geworden
30 jun 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
25%
Hallo allen,

Ik ben sinds maart begonnen met cutten. Mijn vetpercentage was toen ongeveer 25% volgens mijn diëtiste. De reden dat ik destijds begon met cutten, was omdat ik een sixpack wilde. Aan de foto's die ik heb toegevoegd zien jullie dat ik (nog) geen sixpack heb. Terwijl ik wel droog ben.

  • Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn sixpack (nog) niet zichtbaar is?
  • Moet ik nog droger worden voordat mijn sixpack zichtbaar wordt?
  • Zal ik leanbulken en mijn buikspieren trainen?

Volgens mijn diëtiste is mijn vetpercentage nu ongeveer 9% maar dat lijkt mij sterk.

Kunnen jullie aan de hand van de foto's van mijn lichaam een indicatie geven wat mijn vetpercentage ongeveer is. Persoonlijk denk ik dat mijn vetpercentage tussen de 12%-14% ligt.

Tips zijn welkom, alvast bedankt:hello:
 

Bijlagen

  • IMG_7485.jpg
    IMG_7485.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 357
  • InkedIMG_7486_LI.jpg
    InkedIMG_7486_LI.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 369
  • InkedIMG_7487_LI.jpg
    InkedIMG_7487_LI.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 366
  • InkedIMG_7488_LI.jpg
    InkedIMG_7488_LI.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 346
Zou ook 12-14% denken omdat ik onder 10-12% duidelijker definitie van de lagere abs verwacht.
 
Zou ook 12-14% denken omdat ik onder 10-12% duidelijker definitie van de lagere abs verwacht.
Dat is genetisch bepaald. Dit is vrij droog man, geen 12-14 denk ik.
 
Dat is genetisch bepaald. Dit is vrij droog man, geen 12-14 denk ik.
Vind het wel meevallen, schouders en borst zijn ook niet heel droog. Dat zou ik richting single digits nog eerder verwachten dan buikspieren. Als je nog geen massamonster bent is er ook maar weinig vet voor nodig om dat percentage te hebben, hier nog net 2-3kg afvallen maakt een wereld van verschil.
 
Vind het wel meevallen, schouders en borst zijn ook niet heel droog. Dat zou ik richting single digits nog eerder verwachten dan buikspieren. Als je nog geen massamonster bent is er ook maar weinig vet voor nodig om dat percentage te hebben, hier nog net 2-3kg afvallen maakt een wereld van verschil.
Zou je mij adviseren om nog droger te worden?
 
Dat is genetisch bepaald. Dit is vrij droog man, geen 12-14 denk ik.
Hij lijkt me het vet trouwens genetisch meer gelijkmatig verdeeld te hebben dan anderen die met meer dan 15% nog bovenste abs zien en het allemaal rond hun middel hebben. De ene foto zou ik ook wat lager inschatten dan de ander.

Zou je mij adviseren om nog droger te worden?
Moet doen wat je wilt man. Welk percentage het ook is, als je je buikspieren duidelijker wilt zien zul je nog een beetje vet moeten verliezen. Het ziet er voor mij nog niet zo uit dat het ongezond wordt en ik zou zeggen dat je echt niet verder moet gaan.

Je weet hoe het er uit zag toen je 1 kg zwaarder woog, als je gaat leanbulken zal het snel weer net zo worden. Is helemaal aan jou of je daarmee wilt bulken.
 
Vind het wel meevallen, schouders en borst zijn ook niet heel droog. Dat zou ik richting single digits nog eerder verwachten dan buikspieren. Als je nog geen massamonster bent is er ook maar weinig vet voor nodig om dat percentage te hebben, hier nog net 2-3kg afvallen maakt een wereld van verschil.
Kijk naar de borst in het midden op de tweede foto, vrij droog. Durf geen schatting te maken.
 
Misschien zijn de buikspieren nog niet zichtbaar omdat ze nog niet zo goed ontwikkeld zijn ?
Anders zou je toch wel iets meer definitie zien.
 
Je hebt toch wel een sixpack? Misschien buikspier oefeningen verdubbelen?
 
Ik denk 17 % of zo.
Maar het blijft een inschatting kan er ook 5 procent naast liggen...
 
Back
Naar boven