Fitness Seller

mijn visie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Ik ben nieuw hier, dat wil zeggen dat ik nog maar een paar maanden op dit forum rondkijk en wat post. Ikzelf fitness nu al een dik jaar en ik noem het geen bodybuilding omdat ik vind dat ik pas aan bodybuilding doe als ik ook daadwerkelijk het lichaam van een bodybuilder heb. Wat voor een lichaam dat dan is weet ik niet echt, maar ik weet wel dat ik in de buurt begin te komen.

Ik ben begonnen zonder ook maar iets. Ik ben begonnen zonder kennis, gewicht en nog belangrijker; zonder zelfvertrouwen.
Ik zal dit uitleggen...

Ik ben redelijk dik geboren, maar ik heb geen enkel idee hoe dat kan want vanaf dat ik een kleine jongen was ben ik altijd al een lang, mager ventje geweest. Toen ik (betrekkelijk laat) in de puberteit kwam, veranderde er uiteraard van alles aan mijn lichaam. Zo groeide mijn tepels ook meer dan normaal, en hier ben ik dan ook meermaals (negatief) op aangesproken. Dit was de aanleiding voor mij, in combinatie met mijn veel te dunne lijf, mij heel lullig en onzeker te voelen. Zo kon ik ook geen meisje krijgen, echter ik ben er nu wel achter dat dit veel meer te maken heeft met communicatie dan met je lichaam want de meest 'lelijke' mensen die ik ken lukt het wel.


Deze onzekerheid gaf me genoeg reden om meer dan een jaar geleden te beginnen met fitnessen. En wat ik dus al eerder vertelde, zonder enige kennis. Daarom is het het eerste jaar ook allemaal heel langzaam gegaan. Echter, in dat jaar heb ik in plaats van spieren aan kennis gewonnen. De basis voor wat er op dit moment aan zit te komen: een lichaam waar ik al jaren naar verlang (naast dat van een leuk meisje dan ;)

Ik besef dat dit niet de oplossing voor mijn problemen is. Mijn ouders vinden het ook niet echt leuk dat ik aan fitness/bb doe; "Dan krijg je zo'n opgeblazen lichaam". Maar zij zien tegelijkertijd ook wel dat ik er heel veel voor mijzelf aan heb, ze zijn echter bang dat het een obsessie wordt en ik straks misschien in een opwelling aan de steroïden ga.

Dit zal ik echter nooit doen, ik ben me bewust van het feit dat de oplossing heel ergens anders ligt. En soms vraag ik me ook weleens af; hoezo problemen? Ik heb vrienden, aardige ouders en broertje, en ook op school gaat het goed (ik zit in 5 VWO en ga ook dit jaar weer makkelijk over).

Het enige wat me ontbreekt is zelfvertrouwen. Maar dat is op dit moment (hand in hand met mijn spieren) aan het groeien. Ik schaam me wel voor het feit dat ik al dik in de 17 ben en nog steeds geen vriendin heb (gehad). Maar ik ga nu vaker uit dus dat zal moeten lukken. Want zo lelijk ben ik nou ook weer niet. Binnenkort zal ik, als ik nog iets meer gegroeid ben, wat pics posten (en zonder mijn hoofd weg te gummen/knippen).

Ik weet niet of anderen ook met ongeveer dezelfde beweegredenen zijn gaan trainen, maar dit is in ieder geval mijn verhaal. Ik zal de komende tijd blijven trainen en posten (dus ook foto's!) en gaan werken aan mijn zelfvertrouwen. Je zult misschien denken na het lezen van dit artikel dat het wel mee valt met mijn onzekerheid maar dan moet je bedenken dat dit een anoniem forum is. Een stuk gemakkelijker dus voor mij. Het zou echter niet mogelijk zijn geweest (al die kennis opdoen) als er niet zulke geweldige members op het forum zaten die echt alles uitleggen en beantwoorden. Ik ben jullie daar heel dankbaar voor...
 
Waarom moet jij je onzeker voelen, niemand is tenslotte het zelfde, ik begrijp hoe jij je voel, ik ben ook niet de echt slank geweest.
Je moet het voor je zelf overwinnen en gewoon lekker gaan trainen en cardio doen, hiermee verlies je een hoop vet.
Mijn vrienden hadden vroeger ook allemaal een vriendin toen de 16 jaar waren en ik had die niet, alleen om het feit dat ik minder aantrekkelijk was omdat ik iets dikker was.
Je moet je er niet alt te druk om maken, bij was het allemaal kwijt toen ik 18 jaar was en toen kwamen echt de meiden wel en als ik nu terug kijk dan had ik zelf meer vriendinnen dan mijn vrienden, in die tijd, dus het zijn gewoon allemaal fases in je leven.

Je moet er gewoon mee omgaan en jou tijd komt echt nog wel, geloof mij
 
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij heb je het een beetje verkeerd begrepen. Ik ben juist veel te dun i.p.v. te dik, maar in weze maakt het natuurlijk niets uit: zelfde idee. In ieder geval bedankt!
 
Je vertrouwen gaat gerust groeien let maar op. Maar onthoud elk leven is anders. De enne scheert zich al op ze 12e en de andere pas als ie 16 is weetje. Je kan er niet veel aan doen. En als je nog geen vriendin hebt gehad komt dat echt wel joh. Je kan natuurlijk de kans vergoten door je zelf aantrekkelijker te maken. dus lekker jezelf zijn en als je wil aan je lichaam werken.

Je bent nog jong. En ja die dames kunnen gewoon nog wel eens kies keurig zijn. Ga er maar vanuit dat je eerste vriendin niet er voor altijd is hoor. Dus op dat gebied komen ook nog wel ups en downs en tien talle andere girls. En wij zijn hier om je in tip top shape te krijgen als je dat wil. Verder succes met alles. Oh ja de Schwarzneggers hier hebben denk ik ook nog wel genoeg versier tips :P Maar neem niet die van Oli aan. Want dan heb je allemaal mannen op je dak zitten :D
 
Ik denk dat je met een breed getraint lichaam makkelijker een vriendin krijgt dan wanneer je dik of juist heel dun bent. Ik zelf was namelijk heel erg mager en dat vinden vrouwen niet erg aantrekkelijk. Ik ben nu 10 kilo aangekomen en durf nu ondertussen in een shirt met korte mouwtjes te lopen. Ook krijg ik complimentjes van meisjes dat ik er een stuk beter uit zie.

Als ik jou was zou ik gewoon blijven trainen dan komt het vanzelf, vooral niet opgeven.
 
Heeh, bedankt voor de reactie. Ennuh iedereen met versiertips (behalve Oli dan): kom maar op! :D ;)
 
Ik had vroeger ook dezelfde probleem als jij met de wijffies.
Ik heb er ook een artikel over geschreven, je kan de artikel vinden bij de sectie artikelen.
 
kom op man, ga je zelfvertrouwen niet uit je spieren putten.
probeer te accepteren wie je bent, hoe je er ook uit ziet (wil niet zeggen dat je niet naar een mooi lichaam mag streven)

en staar je ook niet dood op het "krijgen van een vriendin" dat komt allemaal wel. denk ook niet dat zodra je er 'goed' uitziet je opeens een vriendin krijgt, daar zul je dan bedrogen uitkomen, het moet namelijk gewoon uit je zelf komen, niet uit je spieren.

probeer gewoon tevreden te zijn in veel situaties en gewoon wat praten met meisjes en ze eventueel dit vertellen zal je wel goed doen.

good luck bro!
 
wat zoutzak zegt is helemaal juist
want wanneer zie je er volgens jezelf 'goed' uit?
geloof me, als je nu geen zelfvertrouwen hebt dan zal je dat ook nooit krijgen al trainend, je zal wel beseffen dat je er beter begint uit te zien maar je zal er voor jezelf nooit goed genoeg uitzien om vrede te sluiten met je uiterlijk.
het ligt écht helemaal in je koppie hoor, maar dan ook helemaal. en van die meisjes, wees niet bang om er eens eentje aan te spreken, hoe mooi ze ook is, meestal hebben ze zich twee uur in de spiegel zitten opmaken en zelfs de mooiste zitten boordevol complexen over zichzelf! neus te lang, voeten te groot borsten te klein
je moet beseffen dat veel meisjes net zo onzeker zijn als jij, maar dit gewoon niet tonen
 
idd, ben t helemaal met zoutzak enGliderke eens. de meeste vrouwen voeln zich net zo onzeker als jij aangeeft. dit zijn niet enkel de leleijke vrouwen maar ook zeker de moie vrouwen. deze zijn in de ogen van de mannen vaak ongrijpbaar en staan dus vaak alleen aan de bar. en ja af en toe heeft er een kerel veel gezopen die er op af druft te stappen maar ja, dat kunnen ze ook niet waarderen.

het gat om datgene wat jij uitstraalt en in mindere mate hoe je eruitziet. zo hebben de meeste openingszinnen ook geen effect als je t niet spontaan aanpakt. en wat zoutzak al zegt,staar je er niet dood op. maar laat t op je afkomen. ok, weet dan wat je zegt? wannner dan en ja, tuurlijk. ik heb vele gesprekken met een maat van me gehad die daar ook erg meezit en die ging elke keer naar de stad met t idee om te scoren...maar helaas nooit gelut met als resultaat. hij zit nu enkel op zaterdagavond saai thuis en is in mijn ogen veranderd naar een minder vrolijke kerel dan dat ik m kende. is toch slecht als je dat je leven laat bepalen. tuurlijjk maakt t deel uit van je leven maar geniet ervan zoals het op je afkomt en als jij geniet van t leven en dat ook uitstraalt met t nodige zelfvertrouwen dat daarmee gepaard gaat, merken de vrouwtjes jou ook eerder op.


maar om op je artikel terug te komen, ik weet dat velen hier zoch daarin kunnen vinden en die staan allemaal positief in t leven. daar zorgt een gezonde lifestyle zeker voor en daar helpt dit forum zeker aan mee en dan groei jij ook. zowel lichamelijk als geestelijk en dan..da wordt t genieten voor je:thumb:
 
Ik was/ben ook heel mager gebouwd en nog eens klein ook. Ik werd er niet om gepest ofzo maar ik ben wel een aantal keren flink bedreigd geweest. Dit zal wel vaker voorkomen en zeker de laatste tijd maar ik kom uit een dorp en dat kwam er zelden voor.

Toch ben ik degenen die me dat geflikt hebben dankbaar.
Ik heb het er niet bij laten zitten en ben vechtsporten gaan doen.
En op mijn 14e begonnen met fitnessen om zwaarder te worden en sterker te worden.

Hierdoor zijn niet alleen mijn spieren flink gegroeid, ook mijn kennis over het lichaam, voeding en zelfvertrouwen.

Waarom ik dit neerzet? Ik kan me wel plaatsen in jouw verhaal. Grotendeels dan.

Accepteren wie je bent en hoe je eruit ziet? Maakt niet uit dat je vriendin al een vriendin hebben en jij niet? Allemaal leuk en filosofisch gezegd maar de emotie erbij is toch wat onprettiger. Ik hoop voor je dat je dus veel mag leren om zo snel mogelijk op een verantwoorde manier, je lichaam zodanig groeit en je zelfvertrouwen daarnaast ook. Maar geen kapsones krijgen ;) en vooral ook denken hoe je eerst was en trots op jezelf zijn wat je bereikt hebt.



Nou dit was eigenlijk meer een stukje voor op de verveelloze zaterdagavond maargoed ik bedoel het goed! En dat rijmt.

Succes!!
 
Nou ik ben anders ontzettend dankbaar voor jullie reactie's! THANKS A LOT!
 
hello hello, jah ik kom weer een half jaar later, maar kom, heb niet onmiddelijk probleempjes met meisjes ofzo, enkel heb ik wel het probleem dat ik weggewaaid word :-| ben namelijk groot en mager 1.97m ofzo en was 63kg nu euhm 69 lol nyway, morgen dus 75 :D, kzou zeggen die meisjes jah kweenie hoor, eerste wat mensen doen s kijken naar het uiterlijk omdat het karakter namelijk niet op iemands gezicht geschreven staat..., maar 70% van de meisjes kijken niet naar uiterlijk, geloof mij.., want een groot deel van de knap meisjes die ik ken hebben al rare liefdes gehad, waarvan je zou denken uit welke vuilbak ze die gehaald heeft, gewoon blijven fitnessen en jezelf zijn bij wie ook, btw: altijd makkelijk om vriendin te zoeken op internet(klinkt raar maar s gewoon zo)... daar leer je iemand kennen op het karakter..., goodluck ciao
 
Dude, je kunt nog lang genoeg met een vrouw leuke dingen doen, daar zou ik mij echt geen zorgen over maken. Ik had ook pas mijn eerste echte vriendinnetje toen ik 19 was en ik heb nu al dik 4.5 jaar een relatie (wel met een andere inmiddels).

Gewoon jezelf blijven, lekker trainen, komt het allemaal in orde.
 
Hey Boogie! Maak je niet druk man! Hoe ik je hier ken van het forum ben je een goede kerel! En als die meiskes wat ouder worden gaan ze zich niet meer dood staren op uiterlijk maar is innerlijk toch wel wat belangrijker! Ben gewoon aardig, ben jezelf en de rest komt vanzelf.

En BB kan een hele goede manier zijn om je zelfvertrouwen wat op te krikken, en hierdoor kom je meestal ook wat vlotter over. Je moet niet verwachten dat je plots een horde geile dames achter je aan krijgt, maar als je je beter voelt dan straal je dat toch wel uit.
 
Wel grappig dat mijn dooie artikel weer tot leven komt! Bedankt voor jullie reacties, ik zat net ff in een dip maar jullie posts doen me zeker goed! Ik heb echt zin om volgende mezelf helemaal te vernietigen in de gym ;)
En jullie hebben zeker gelijk dat ik me niet zo druk moet maken (komt vanzelf wel). Ik merk trouwens wel dat de meiskes al mn trainingsarbeid waarderen ;)
 
Ik heb dit hele topic doorgelezen en ik voel me me wel beter als ik dit allemaal lees (hoe stom het ook klinkt :) ) .
 
Toen ik een paar maanden geleden begon met fitnessen/powerliften had ik ook problemen met overgewicht. nu heb ik netjes 8% ;)
 
Maare... waar blijven die pics nou?
 
Maakt allemaal niet uit jongen. Ben 17 en heb een geruime tijd een vriendin gehad (ook de enigste). Na een tijdje had ik het ook wel weer gezien. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Vriendinnen zijn op onze leeftijd meer een status symbool dan een levens maatj, iemand waar je echt iets aan hebt. Geniet gewoon lekker van het vrijgezellen, uitgaan en met je maten stappen en zo. Alles op zijn tijd.
Maar toch succes ermee.
 
Back
Naar boven