MuscleMeat

Mijn voedings schema jullie mening graag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
6.30
Tosti met kaas en salami
glas chocomelk

10.00
2 Boterhammen met vleeswaren

13.00
100gr penne
200gr gehakt
100gr groente
1liter optimel drink

15.00
toetje

18.30
Avond eten gemiddeld 700kcal

20.00
250ml kwark

22.00
Eiwit shake met 30gr rijstebloem

23.00
30Gr noten

3229 - 326 - 104 - 232
kcal - koolhy - Vet - Eiwitten
 
1. Goed dat je ook de macro's meldt;
2. Wat is je doel met dit schema?
3. Eiwit lijkt aan de hoge kant, 1,6-2x BW in gram is wsl genoeg.
 
1. Goed dat je ook de macro's meldt;
2. Wat is je doel met dit schema?
3. Eiwit lijkt aan de hoge kant, 1,6-2x BW in gram is wsl genoeg.
Lean bulk schema is het
ja van die 2 gram per kg weet ik maar als ik minder eiwitten ga eten dan moet ik meer koolhydraten nemen en krijg het nu al met moeite op.
teveel eiwitten zal toch niet ongezond zijn lijkt me ?
 
Je kan ook prima meer vetten nemen. Eiwitten (2 gr per kg BW) en vetten (ca 1 gr per kg BW) zijn vaak een minimum.
Er zijn ook zat mensen die meer aan vetten eten.

Maar meen je serieus dat je met 4 boterhammen van 6:30-13:00 vol zit?

en waarom dan bij je lunch een liter optimel? Dat is veel vulling voor weinig aan kcal.
Neem dan een beker of halve liter oid en neem er bij dat toetje wat fatsoenlijks te eten bij. Krentenbollen/mueslibollen zijn erg makkelijk weg te eten en redelijk wat KH.
 
Je kan ook prima meer vetten nemen. Eiwitten (2 gr per kg BW) en vetten (ca 1 gr per kg BW) zijn vaak een minimum.
Er zijn ook zat mensen die meer aan vetten eten.

Maar meen je serieus dat je met 4 boterhammen van 6:30-13:00 vol zit?

en waarom dan bij je lunch een liter optimel? Dat is veel vulling voor weinig aan kcal.
Neem dan een beker of halve liter oid en neem er bij dat toetje wat fatsoenlijks te eten bij. Krentenbollen/mueslibollen zijn erg makkelijk weg te eten en redelijk wat KH.
ik zit ook al op 104 vet dacht dat dat wel beetje maximale zou moeten zijn.
nee met dat pak optimel daar doe ik de hele dag over eigenlijk het is lekker en makkelijke calorieën en aardig wat eiwitten nog.
ja heb wel genoeg aan die 4 boterhammen heb wel eens met shake erbij ontbeten maar dan heb ik om 10.00 totaal geen honger meer.
 
Op zich is meer vetten niet erg. Kwaad kan het niet als je je kcal niet haalt en wel je eiwitten.
Ik zou zeggen... op de ochtend een tosti kaas salami... is redelijk vet en vet blijft langer in je maag. Dus logisch dat je niet zo snel trek krijgt erna.
Je kan ook overwegen hier juist wat lichter verteerbaar te eten zodat je wel tek hebt om 10:00.
Overweeg dan ook eens bijvoorbeeld een volle yoghurt te nemen met rijstebloem en doe er wat noten doorheen. Dat is veel lichter verteerbaar en qua kcal kom je ook een aardig eind. Eventueel voor vetten een lepel of 2 lijnzaadolie erdoor. Geen idee hoe je belegd.
2 boterhammen = ca. 150 kcal
25 gram volvette kaas (voorgesneden plak) = ca. 90 kcal
2 plakken salam = ca 20 gram = 100kcal (als je de vette variant neemt)
Is totaal maar ca. 350 kcal
glas volle chocomelk (250 ml) is ca. 200 kcal? --> 550 kcal

Maar als je nu een volle yoghurt neemt 250 ml = ca 180 kcal
50 gram rijstebloem = ca. 200 kcal
2 el lijnzaadolie (ca. 30 ml) = 270 kcal
eventueel schepje eiwit erdoor (30 gr) = 110 kcal
Dan heb je totaal ca 760 kcal en dit is in volume minder en veel lichter verteerbaar. Kan bestaat dat je dan om 10:00 wel trek hebt.

Of je kan gewoon eens kijken of je ipv die 2 boterhammen om 10:00 2 bolletjes kan nemen. 1 bolletje bevat net wat meer dan 1 boterham. Of 2 krentebollen met kaas. In vlume allemaal niet veel meer maar wel meer aan kcal. Denk ook eens aan een wrap met roomkaas/zalm of ander beleg. Een wrap eet je net zo makkeljk weg als een boterham. Of een keer pannekoeken bakken voor een paar dagen. He... het zijn wat opties die het makkelijker maken en toch ook gezond zijn.

en als je et niet red... waarom dan optimel? Je kan ook een gewone yoghurtdrank nemen dan. Je gaat echt niet dood van wat extra suiker. Het blijft toch om kcal gaan je eet soweso al gezond. Dus dat kan geen kwaad.

Hoe maak je je lunch klaar? alles gewoon kaal? Waarom niet wat saus erbij? Beetje ketchup smaakt er prima bij. Ook lekker is het gewoon koud te eten en dan wat dressing maken van een goede mayo met wat yoghurt en kerriepoeder. Je moet gewoon gek en lekker denken.
Ik flikker bijna overal sweet chilisaus overheen. :roflol:
Doe eens raar.. pasta met gebakken shoarma en groenten erdoorheen en dan wat knoflooksaus. Je kan het zo lekker maken als je wil.
Eet je het koud. Doe er eens een appeltje doorheen of wat perzikken uit blik in parten.

Of een andere.. doe een schijf ananas tussen je tosti. Of bak een keer een eitje en doe die erbij (of gekookt) of neem voor die 2 boterhammen van 10:00 een gekookt eitje (of 2) mee. Een gekookt eitje vult nauwelijks en toch weer 80 kcal en lekker en gezond.
Combineer je avondkwark met de noten en wat honing erbij. Of neem griekse (volle) yohurt ipv kwark.

Denk in oplossingen. Er is zoveel mogelijk en het hoeft niet moeilijk te zijn. :)

*ratel ratel ratel * sorry :o
 
Op zich is meer vetten niet erg. Kwaad kan het niet als je je kcal niet haalt en wel je eiwitten.
Ik zou zeggen... op de ochtend een tosti kaas salami... is redelijk vet en vet blijft langer in je maag. Dus logisch dat je niet zo snel trek krijgt erna.
Je kan ook overwegen hier juist wat lichter verteerbaar te eten zodat je wel tek hebt om 10:00.
Overweeg dan ook eens bijvoorbeeld een volle yoghurt te nemen met rijstebloem en doe er wat noten doorheen. Dat is veel lichter verteerbaar en qua kcal kom je ook een aardig eind. Eventueel voor vetten een lepel of 2 lijnzaadolie erdoor. Geen idee hoe je belegd.
2 boterhammen = ca. 150 kcal
25 gram volvette kaas (voorgesneden plak) = ca. 90 kcal
2 plakken salam = ca 20 gram = 100kcal (als je de vette variant neemt)
Is totaal maar ca. 350 kcal
glas volle chocomelk (250 ml) is ca. 200 kcal? --> 550 kcal

Maar als je nu een volle yoghurt neemt 250 ml = ca 180 kcal
50 gram rijstebloem = ca. 200 kcal
2 el lijnzaadolie (ca. 30 ml) = 270 kcal
eventueel schepje eiwit erdoor (30 gr) = 110 kcal
Dan heb je totaal ca 760 kcal en dit is in volume minder en veel lichter verteerbaar. Kan bestaat dat je dan om 10:00 wel trek hebt.

Of je kan gewoon eens kijken of je ipv die 2 boterhammen om 10:00 2 bolletjes kan nemen. 1 bolletje bevat net wat meer dan 1 boterham. Of 2 krentebollen met kaas. In vlume allemaal niet veel meer maar wel meer aan kcal. Denk ook eens aan een wrap met roomkaas/zalm of ander beleg. Een wrap eet je net zo makkeljk weg als een boterham. Of een keer pannekoeken bakken voor een paar dagen. He... het zijn wat opties die het makkelijker maken en toch ook gezond zijn.

en als je et niet red... waarom dan optimel? Je kan ook een gewone yoghurtdrank nemen dan. Je gaat echt niet dood van wat extra suiker. Het blijft toch om kcal gaan je eet soweso al gezond. Dus dat kan geen kwaad.

Hoe maak je je lunch klaar? alles gewoon kaal? Waarom niet wat saus erbij? Beetje ketchup smaakt er prima bij. Ook lekker is het gewoon koud te eten en dan wat dressing maken van een goede mayo met wat yoghurt en kerriepoeder. Je moet gewoon gek en lekker denken.
Ik flikker bijna overal sweet chilisaus overheen. :roflol:
Doe eens raar.. pasta met gebakken shoarma en groenten erdoorheen en dan wat knoflooksaus. Je kan het zo lekker maken als je wil.
Eet je het koud. Doe er eens een appeltje doorheen of wat perzikken uit blik in parten.

Of een andere.. doe een schijf ananas tussen je tosti. Of bak een keer een eitje en doe die erbij (of gekookt) of neem voor die 2 boterhammen van 10:00 een gekookt eitje (of 2) mee. Een gekookt eitje vult nauwelijks en toch weer 80 kcal en lekker en gezond.
Combineer je avondkwark met de noten en wat honing erbij. Of neem griekse (volle) yohurt ipv kwark.

Denk in oplossingen. Er is zoveel mogelijk en het hoeft niet moeilijk te zijn. :)

*ratel ratel ratel * sorry :o
ja ik denk dat ik gewoon paar melkbroodjes om 15.00 erbij eet dan heb ik wel even genoeg calorieën en mocht ik nog meer nodig hebben dan zoek ik even door jou suggesties haha.
nee die pasta die ik altijd met wat tomatensaus en kruiden en ook wel chilisaus noem maar op soort van bolognese .
thx voor de info
 
Back
Naar boven