AndroidHealthClinic

Mijn voedingschema,beginner! Yes or no?

Bezoekers in dit topic

Aridity

Cool Novice
Lid geworden
3 okt 2013
Berichten
52
Waardering
3
Lengte
1m74
Massa
70kg
Hallo mensen.

Ik ben pas weer begonnen met fitness,en wil het dit keer serieus aanpakken zonder wat aan te klooien. Dus kom ik hier even wat om advies vragen. Ik train nu ongeveer 3 keer per week split schema.. Mijn voedingschema is ongeveer dit.

Ontbijt:
100gr Havermout
250ml halfvolle melk
1 banaan
100gr bessen framboos (diepvries)

Middag: (na trainen)
Mass gain 140gr (600 calorieen)
200gr franse kwark

Avondeten:
150 gr broccoli
200 gr gebakken kipfilet
100gr zoete aardappelen

Tussendoortjes:
2 sneetjes volkoren tarwebrood (62gr)
30gr pindakaas.

En soms nog wat kwark voor het slapen gaan.. Ik weet het is niet bijzonder of so,maar ik hou het graag simpel. Ik ben 21 jaar,weeg 72 kilo 172 lang. Bodyfat weet ik niet.. En mijn doel is toch wel wat vet kwijt raken maar mijn spiermassa vergoten. Volgens mij zit ik nu op zo'n circa 2160 calorieen per dag ongeveer 5/600 onder m'n onderhoud. Ben ik goed bezig yes or no?? Graag tips dank jullie wel!!
 
Weet je je eiwitten? Koolhydraten? Vetten? Het lijkt me te weinig eiwit.

Als ik zo uit m'n hoofd doe. Ontbijt: 20g eiwit; mddag 32g eiwit; avond 20-25? (ik eet geen kip) + beetje kwark (20g) = 97g. Mik op 2.2 g eiwit per kilogram lichaamsgewicht voor spiermassa behoud (158g eiwit leert een snelle rekensom).

Ik zou in ieder geval een doel kiezen, nu vet verliezen of eerst spiermassa opbouwen. Tegelijkertijd doen is inefficient. Ik snap ook niet waarom je mass gain neemt als je probeert af te vallen. Zelfs bij bulken heb je dat waarschijnlijk niet nodig.
 
Weet je je eiwitten? Koolhydraten? Vetten? Het lijkt me te weinig eiwit.

Als ik zo uit m'n hoofd doe. Ontbijt: 20g eiwit; mddag 32g eiwit; avond 20-25? (ik eet geen kip) + beetje kwark (20g) = 97g. Mik op 2.2 g eiwit per kilogram lichaamsgewicht voor spiermassa behoud (158g eiwit leert een snelle rekensom).

Ik zou in ieder geval een doel kiezen, nu vet verliezen of eerst spiermassa opbouwen. Tegelijkertijd doen is inefficient. Ik snap ook niet waarom je mass gain neemt als je probeert af te vallen. Zelfs bij bulken heb je dat waarschijnlijk niet nodig.
Dank je voor je reactie! Ja ik heb voor mass gain gekozen,omdat ik wat moeite heb met veel eten,dus gebruik ik dat als maaltijd vervanger en volgens myfitnesspal zat ik die dag op 55gr vet 160gr eiwit 254gr koolydraten.. Dus lijkt me wel goed toch? Maar als ik doel op vetverlies,dan bouw ik toch sowieso spiermassa op als ik gewoon train?
 
Is op zich wel goed. Wellicht iets meer vet ten koste van koolhydraten.

Om efficient spier aan te maken moet je een positieve energiebalans nodig. Als beginner kan je wel wat spier aanmaken met een negatieve energiebalans, maar nog steeds zeer gering.

Dat je moeite hebt met 'veel' eten bij 2100kcal inclusief weight gainer (1600 excl) is eigenlijk wel een probleempje, maar dat los je nu gewoon op, dus ach.
 
Is op zich wel goed. Wellicht iets meer vet ten koste van koolhydraten.

Om efficient spier aan te maken moet je een positieve energiebalans nodig. Als beginner kan je wel wat spier aanmaken met een negatieve energiebalans, maar nog steeds zeer gering.

Dat je moeite hebt met 'veel' eten bij 2100kcal inclusief weight gainer (1600 excl) is eigenlijk wel een probleempje, maar dat los je nu gewoon op, dus ach.
Dank je! Ik zal dit gewoon voortzetten,zit althans nog maar in week 2,dus kan nog weinig zeggen over resultaten. Ik zal zien wat het me zal brengen komende maanden,en dan kan en zal ik altijd blijven aanpassen,en hopelijk kan ik in de toekomst meer vast voedsel consumeren.
 
Nog iemand,tips?
 
Heb je pics van myfitnessapp?
 
Back
Naar boven