AndroidHealthClinic

Mijn voedingsschema (afvallen met cardio en KT) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RJ1990

Novice
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
97kg
Hoi,

Ik ben 3/4 maanden geleden begonnen met afvallen. Ik heb dit gedaan door
dagelijks te roeien/zwemmen/fietsen en minder te eten, hierdoor ben ik nu zo'n
15kg afgevallen.

Mijn huidige stats zijn:

1.86m
107kg
21 jaar

Ik heb niet echt bepaald een doel om een x gewicht te hebben, ik wil er gewoon voor mijn gevoel goed uit zien. (maar ik denk dat ik zo'n 90-95kg zou moeten wegen) En dat betekent voor mij een strak lijf, nu heb ik nog steeds veel vet. Ik wil dit bereiken door 4x in de week een split schema te doen (kracht training) en op de 3 "Rustdagen" een uur cardio te doen (30 min roeien + 30 min fietsen)

Ik ben hier al sinds kort mee bezig en wil graag advies of ik op de goede weg ben, en waarnodig aanpassingen maken.

Ik heb me de laatste tijd bezig gehouden om een voedingsschema en trainingsschema te maken en via een vriend (die me erg veel geholpen heeft) ben ik op de volgende 2 schema's gekomen.

mijn onderhoud is 3590kcal en omdat ik wil afvallen haal ik daar 600 af, en kom ik dus op 2990

Op KT-dagen doe ik voordat ik wil trainen 30 min roeien om op te warmen, is dit goed? Of kan ik beter gelijk beginnen en na afloop 30 min cardio doen.

Zie de bijlage voor mijn voedingsschema
 

Bijlagen

  • voedingsschemaRJ.xls
    44,5 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
Aangezien je onderhoud beduidend hoger ligt dan het gemiddelde, waarop meestal 500 kcal uit gemak wordt berekend, cut je misschien beter aan de hand van -20%. Dus dat zou uitkomen dat je +-700 kcal onder onderhoud kan gaan zitten en toch 'safe zijn'. (Qua starvation, eiwittekort, etc)
30 minuten opwarmen is natuurlijk teveel van het goede. Begin met 30 minuten cardio ná je krachttraining. Als je conditie het toelaat kan je dit opvoeren naar 45 minuten of cardio toevoegen op de dagen dat je geen krachttraining hebt enzo.

Begin bij het begin, meet je progressie na 1 week. Is er geen progressie dan moet je kijken waar het fout ging. Wees eerlijk, heb je je aan je voedingsschema gehouden? Zoja, dan moet je meer cardio doen, zo nee, voeding aanpassen etc etc. Trial & error my friend.
 
ok bedankt, daar heb ik wat aan.

IK heb mijn voedingsschema erop aangepast, zit nu op 2870 wat 700 onder mijn onderhoud is.
IS het trouwens niet beter om mijn voortgang over 2 weken te kijken? Ik denk dat 1 week misschien
een te kleine sample is. Of ik moet het fout hebben
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven