MuscleMeat

Mijn Voedingsschema (graag feedback)

Bezoekers in dit topic

Niet per definitie. Standaard muesli zijn geplette granen met wat noten en zaden. Natuurlijker kan bijna niet. Het gaat pas mis als je cruesli's neemt waar een shitload aan suikers etc. zijn toegevoegd.
Zijn gehele reactie slaat kant nog wal, maar dat wilt hij niet horen
 
Niet per definitie. Standaard muesli zijn geplette granen met wat noten en zaden. Natuurlijker kan bijna niet. Het gaat pas mis als je cruesli's neemt waar een shitload aan suikers etc. zijn toegevoegd.
van Zoelen muesli... cheap ass... 1,49 per kg :D
Ingredienten: Volkoren tarwevlokken, volkoren havervlokken, gerstvlokken, 10% rozijnen, zonnebloempitten

en maak van die 10% rozijnen maar 1%... die moet je zoeken. :roflol:
 
van Zoelen muesli... cheap ass... 1,49 per kg :D
Ingredienten: Volkoren tarwevlokken, volkoren havervlokken, gerstvlokken, 10% rozijnen, zonnebloempitten

en maak van die 10% rozijnen maar 1%... die moet je zoeken. :roflol:
O ja, rozijnen zitten er ook in de meeste muesli's. Misschien vindt Ano_05072020 die niet clean genoeg? :dunno:
 
O ja, rozijnen zitten er ook in de meeste muesli's. Misschien vindt Ano_05072020 die niet clean genoeg? :dunno:
Je hebt ook rozijnen vrije muesli hoor. Maar dat is zeldzaam en vaak zijn het meteen creusli's. Je kan ook zelf de losse vlokken kopen en mengen. Maar dat ga je voor die prijs niet halen tenzij je meteen 10 kg maakt :D

Als je het zelf maakt kan je het ook doen met gedroogde stukjes AnAnaS :p

Zit mezelf een beetje in de weg dus ben een beetje irritant aan het doen. :o sorry...
 
O ja, rozijnen zitten er ook in de meeste muesli's. Misschien vindt Ano_05072020 die niet clean genoeg?:dunno:
Jawel hoor. In Muesli de bio variant van AH zit overigens 20 gr suiker per 57gr KHD in.
Vind ik aardig aan de hoge kant.

Ach er wordt hier zoveel over gediscussieerd dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij of zij wil.
De bottom line is Kcals in versus Kcals uit. 0 dan blijf je gelijk. hoger dan kom je aan en lager dan val je af.
En daar omheen is van alles te doen met schoon, schoner het schoonste voedsel.
Belangrijk is te beseffen dat elke lijf anders reageert op voedsel.
 
Ik heb voor muesli gekozen omdat ik dat lekkerder vindt. Zal wel even kijken of havermout met fruit lekker genoeg is. Kleine verbeterpuntjes
 
In Muesli de bio variant van AH zit overigens 20 gr suiker per 57gr KHD in.
Das veel.. :eek: de basis varianten die ik ken bevatten 6-7 gr suiker... door de rozijnen. Maar ik kijk dan naar as plain en as cheap as possible... Bio is echt (te) duur.... :(
De bottom line is Kcals in versus Kcals uit. 0 dan blijf je gelijk. hoger dan kom je aan en lager dan val je af.
:yes:
Belangrijk is te beseffen dat elke lijf anders reageert op voedsel.
Dat is het zeker. Het is voor iedereen een totaal ander plaatje. Daarom is voeding altijd afhankelijk van een volledig gebalanceerd schema. :)
Jij weet precies voor jezelf wat wel en niet kan en goed voelt. Kwestie van ervaring opbouwen. Dat moet iedereen zelf doen maar het is wel handig altijd om tips te krijgen van mensen over hun ervaringen.
Ben zelf ook wel van "schoon" eten maar mede ook door mijn eigen omstandigheden (allergieen enzo).
 
Ik heb voor muesli gekozen omdat ik dat lekkerder vindt. Zal wel even kijken of havermout met fruit lekker genoeg is. Kleine verbeterpuntjes
Die ene keer dat je een beetje muesli eet kan prima. Kijk gewoon op verpakkingen wat erin zit.
Als je havermout neemt en fruit heb je ook gewoon je koolhydraten en suikers. Er is niets mis met een beetje suiker alleen de meeste creusli's zijn wel heel erg gezoet.

Je kan ook als je van wat meer "kauwen" houdt havervlokken, roggevlokken, gerstvokken oid halen. ZIjn vaak ook maar 1-1,29 per 500 gr. Net wat meer bite dan havermout vind ik zelf. Het is ook afhankelijk van of je het koud of warm eet. Ik gooi het zef door yoghurt en kwark en lust het niet warm (kan ook niet tegen lactose ook).

Maar wat ook lekker is: yoghurt + havervlokken + banaan in plakjes erdoor. Neem wel ongezoete skyrr.. wordt geen suiker aan toegevoegd. Wat erin zit is van nature er al in net als in kwark. Wil je eens wat anders. Bij lidl heb je vruchten en vanille skyrr (1,39 per 500gr). Bevat ook zo een 9 gr eiwit per 100 gram en maar 55 kcal per 100 gram. Prima alternatief. En ja er zit wel iets van suiker in maar daar ga je ook niet dood van. Lekker te combineren met havermout of vlokken van het een of ander.

Hou je van luchtig... bij appie hebben ze gepofte tarwe. Noppes aan suiker en lekker crunchy en het weegt niets.. je eet een heel groot( voor je ogen dan) volume en het is veel lucht. Je moet gewoon eten wat je lekker vind maar er zijn zoveel verschillende dingen. :)

leuk overzichtje:
Capture.JPG
 
Das veel.. :eek: de basis varianten die ik ken bevatten 6-7 gr suiker... door de rozijnen. Maar ik kijk dan naar as plain en as cheap as possible... Bio is echt (te) duur.... :(

:yes:

Dat is het zeker. Het is voor iedereen een totaal ander plaatje. Daarom is voeding altijd afhankelijk van een volledig gebalanceerd schema. :)
Jij weet precies voor jezelf wat wel en niet kan en goed voelt. Kwestie van ervaring opbouwen. Dat moet iedereen zelf doen maar het is wel handig altijd om tips te krijgen van mensen over hun ervaringen.
Ben zelf ook wel van "schoon" eten maar mede ook door mijn eigen omstandigheden (allergieen enzo).
Nou ik ben meer autistisch op vele gebieden hahaha.
Voeding is ook wel een behoorlijk dingentje bij mij.
3 maaltijden bestaan uit rijst, kip, ketjap, sambal, en soms groenten
1 maaltijd havermout, protein, 100gr bessen of frambozen (dit zijn meer vullers want er zit niets of nauwelijks wat in)
1 maaltijd bestaat uit eieren
1 maaltijd koolvis met xxl saus
 
Nou ik ben meer autistisch op vele gebieden hahaha.
Voeding is ook wel een behoorlijk dingentje bij mij.
3 maaltijden bestaan uit rijst, kip, ketjap, sambal, en soms groenten
1 maaltijd havermout, protein, 100gr bessen of frambozen (dit zijn meer vullers want er zit niets of nauwelijks wat in)
1 maaltijd bestaat uit eieren
1 maaltijd koolvis met xxl saus
Bij mij ook wel.... uit veel overwegingen... :o

Maar ik zou daar nu een moord voor doen zo een schema... :D gezien nu alles uit "babyhapjes" bestaat... :o
Maar een lekker slobber-eitje voor kon ik nog letterlijk "slobberen" :emo:.... he ja.. het is wel Pasen he :p
 
Jawel hoor. In Muesli de bio variant van AH zit overigens 20 gr suiker per 57gr KHD in.
Vind ik aardig aan de hoge kant.

Ach er wordt hier zoveel over gediscussieerd dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij of zij wil.
De bottom line is Kcals in versus Kcals uit. 0 dan blijf je gelijk. hoger dan kom je aan en lager dan val je af.
En daar omheen is van alles te doen met schoon, schoner het schoonste voedsel.
Belangrijk is te beseffen dat elke lijf anders reageert op voedsel.
Hier ben ik het wel volledig mee eens :)
 
Ik heb zelf nu de Arla Skyr yoghurt naturel van de Albert Heijn. Lekker veel eiwitten en die 4 gram suiker fiets ik er naar school wel vanaf

Voedingswaarden
Deze waarden gelden voor het onbereide product.

SoortPer 100 Gram.
Energie269 kJ (63 kcal)
Vet0 g
Waarvan verzadigd0 g
Koolhydraten4 g
Waarvan suikers4 g
Eiwitten11 g
Zout0.14 g
 
Ik heb zelf nu de Arla Skyr yoghurt naturel van de Albert Heijn. Lekker veel eiwitten en die 4 gram suiker fiets ik er naar school wel vanaf
Maak je niet druk joh! Tenzij je een lactose-intolerantie hebt, ga je echt niet dood van 4 gram lactose. Anders mogen we straks ook geen kwark meer eten. Zit evenveel lactose in...
 
Maak je niet druk joh! Tenzij je een lactose-intolerantie hebt, ga je echt niet dood van 4 gram lactose. Anders mogen we straks ook geen kwark meer eten. Zit evenveel lactose in...

Ik maak me nergens druk om hoor
 
Als de alternatieven me niet bevallen zal ik dat ook zeker blijven doen. Alleen verbeteren kan altijd
 
Ik maak me nergens druk om hoor
Nou ja, zo kwam het op mij wel een beetje over, als je zegt: "die 4 gram suiker fiets ik er naar school wel vanaf ".
 
Nou ja, zo kwam het op mij wel een beetje over, als je zegt: "die 4 gram suiker fiets ik er naar school wel vanaf ".

Dit zei ik omdat anderen het hadden over de suikers. Van dat fietsen was meer zo van, niet zeuren want ik fiets het er wel af.
 
Wat is er mis met suiker?
Je hersenen hebben "suikers" ook nodig om te functioneren....
 
Wat is er mis met suiker?
Die discussie is hier al tig keer gevoerd toch? Er is niks mis met suikers. Wel is het verstandig om geraffineerde suikers te beperken. Lactose uit melkproducten valt daar niet onder.
 
Back
Naar boven