Fitness Seller

Mijn voedingsschema (hard aan gewerkt) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Termohlen

Novice
Lid geworden
6 mei 2012
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Heb een hele dag hard gewerkt aan dit schema en hoop dan ook goede feedback te kunnen krijgen! Bij m'n brocoli en zalm (post workout) staan geen hoeveelheid, omdat ik zoveel groenten eet als ik maar wil en zalm zit per 1 verpakt.

Dagelijkse behoefte: 2773 kcal (3050 bulk)
Koolhydraten - 1525 kcal, 381 gram.
Eiwitten - 915 kcal, 229 gram.
Vetten - 610 kcal, 69 gram.

Reacties zijn zeker welkom.
 
Ik zie geen schema.
 
Minder eiwitten (als je hoogwaardige eiwitten binnenkrijgt, dus eieren zuivel vlees of whey, dan is 2g per kg lichaamsgewicht meer dan genoeg)
Meer vetten (verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten verhogen testosteron, wat je zou moeten willen). Ik zou aanraden minstens 30% van je dieet uit vetten te laten bestaan, en dan vooral verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten)

Ook zou ik minder groentes eten. Die bevatten veel vezels en te veel vezels verlagen testosteron. Neem gewoon een multivitamine..
 
Gek dat het schema niet is ingevoegd. Nu wel?
 

Bijlagen

  • Kcal schema bodybuilding.xls
    224,5 KB · Weergaven: 149
Zal het nog een keer zeggen, veel minder eiwitten en veel meer vetten
 
Zal het nog een keer zeggen, veel minder eiwitten en veel meer vetten
Ik heb nu grofweg de 50 - 30 - 20 aangehouden. Kan je er misschien ook bij zeggen waarom ik m'n eiwit inname zou moeten verminderen en meer vetten moet gaan eten?
 
Je moet uit gaan van je lichaamsgewicht, niet van verhoudingen.

Als je hoogwaardige eiwitten eet (eieren, zuivel, vlees of whey) is 2g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten ruim voldoende. Meer is dan zinloos, alle extra eiwitten worden dan omgezet naar koolhydraten ahw (gluconeogenese --> glucose).

Je moet meer vetten eten (naar mijn mening) omdat verzadigde en enkelvoudig onverzadige vetten testosteron verhogen. Dan zul je makkelijker spiermassa opbouwen. Ik zou persoonlijk aanbevelen om minstens 30% van je dieet uit vetten (en dan vooral verzadigde en enk. onverzadigde vetten dus) te laten bestaan. Supplementeer met visolie voor omega-3. Omega-6 zul je hoogstwaarschijnlijk sowieso al genoeg van binnenkrijgen.
 
Net even je schema gelezen maar dit is wel erg saai om weken achter elkaar te gaan eten. Ik zou het toch echt een beetje gaan varieren.
Ik zou ook gewoon de groenten vermelden met de hoeveelheden erbij.
En net als hierboven wat meer vet en minder eiwitten.
 
Net even je schema gelezen maar dit is wel erg saai om weken achter elkaar te gaan eten. Ik zou het toch echt een beetje gaan varieren.
Ik zou ook gewoon de groenten vermelden met de hoeveelheden erbij.
En net als hierboven wat meer vet en minder eiwitten.
Woon thuis, heb nog niet alle vrijheid die ik wens. Maar zou de rijst kunnen afwisselen met pasta's en de kip met koolvis/gehakt. Wat raden jullie aan kijkende naar mijn inname per dag? Hoeveel kcal/gram vet zou ik dan moeten nemen en hoeveel omlaag moeten m'n eiwitten? Neem 's ochtends een shake, uur voor de training en voor het slapen gaan i.c.m. kwark.

Bedankt voor de reacties
 
2g eiwit per kg lichaamsgewicht (wel voornl. hoogwaardige eiwitten, dus uit eieren, zuivel, vlees en/of whey)

Minstens 30% van je dieet uit vetten (voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten). Dat is dus 30% van je totale kcal inname, gedeeld door 9,3 (of 9, voor het gemak). En dan zoveel gram.

Bv: 30% van 3000 kcal is 900 kcal. 900/9 = 100g vet
 
Wauw, dan zit ik inderdaad behoorlijk laag in m'n vetten.. Eiwitten + vetten veranderen en de rest opvullen met kh. Ik ga m'n schema aanpassen en dan zet ik hem hier weer even neer! Bedankt
 
Veel te veel eiwitten zoals hier eerder gezegd .
 
Oke, heb het één en ander aangepast. Voor m'n gevoel gooi ik echt van alles door elkaar, maar dat heb je nou eenmaal met nieuwe dingen.
 

Bijlagen

  • Kcal schema bodybuilding aangepast meer vet minder eiwitten.xls
    224,5 KB · Weergaven: 56
Je hebt soms voedingswaarden staan maar geen product, zal wel whey zijn?

Ziet er prima uit zo
 
Jaa dat is m'n whey. Zou ik de zalm kunnen vervangen door kip en er dan Omega-3 bij nemen? Zalm is vrij prijzig om elke dag te eten zeg maar...
 
Kan, je kan ook vet vlees toevoegen en wat nootjes/amandelen oid weglaten
 
Heb nog even naar m'n schema gekeken en zit toch nog met een vraag. Ik heb nu pre-workout m'n whey staan, maar post-workout niet. Zal ik dit gewoon zo laten aangezien ik een goede maaltijd eet na het sporten, of kan ik beter m'n whey verplaatsen naar m'n post-workout?
 
Wat jij het prettigst vind met trainen ;)
Ik kan bijvoorbeeld niet lekker trainen met teveel geklots in mijn maag :P
 
Heb hier en daar nog wat gelezen en kwam uit op een aantal mensen die zeiden dat vetten 2 uur vóór en na de training vermeden moeten worden. Geldt dit ook voor de zalm die ik regelmatig een uur na m'n training eet?

M'n pre-workout maaltijd bevat ook vet (olijfolie door m'n rijst). 2 uur na deze maaltijd ga ik sporten. Wel of niet goed gekeurd?
 
Laatst bewerkt:
Maakt niets uit
 
Back
Naar boven