Fitness Seller

Mijn voedingsschema van vandaag. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marjanne

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
128
Waardering
0
Dit heb ik vandaag gegeten.
Heb er wel een zware training achteraan gehad.
Graag tips en reacties.
Train nu voor wedstrijd, maar main goal is afvallen moet nog 9 kilo!



6.15:
2 volkoren crackers met Slankie kaas.
2 bekers Taxi drinken.
1 kopje muesli.
1 vitamine tablet.

10.00
3 volkoren crackers met kipfilet.
2 flesjes water.

14.30
2 volkoren crackers met kaas en komkommer.
2 bekers Taxi Drinken.

18.00
3 grote aardappelen.
2 grote scheppen rode kool.
1 snitzel
1 portie gebakken uien met champignons.
2 flesjes water.
1 flesje Aquarius.

20.00
2 bekers roosvicee multivitamine.
1 volkoren cracker met kaas.
1 stuk komkommer

Tussendoor drink ik water, taxi, roosvicee.
 
Tip 1, eet elke 3 uur wat. Dat houdt in dat je 6 maaltijden op een dag neemt. Dit houdt de stofwisseling op gang.
Tip 2, eet meer eiwitten. Kijk hier eens http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/ wat de belangen zijn van eiwitten en in welke voeding je ze kan vinden.
Tip 2, eet minder snelle suikers (taxi, roosvicee). Eet meer complexe koolhydraten (zie hier uitleg http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/) Eet wel twee stukken fruit per dag!!
Tip 3, eet minder verzadigde vetten. Vervang de crackers door havermout/brinta (ontbijt) brood/rijst (middag). Crackers bevatten in verhouding meer verzadigde vetten dan havermout/brinta/brood/rijst. Zie wederom de sticky slechte-goede-voeding-onderscheid.
Tip 4, eet de laatste maaltijd vlak voordat je naar bed gaat. Vervang de laatste maaltijd door 100-250 g kwark, met eventueel iets zoets erdoor (maar liever niet!!). Een goede bron van langzame eiwitten!
Tip 4, zoek uit hoeveel kcals, koolhydraten, eiwitten en vetten je per dag eet. Alleen dan weet je of je genoeg/te veel krijgt.
Tip 5 lees de voedingsschema's van anderen!

Hopelijk kun je wat met mijn tips. Succes in ieder geval!:grinny:
 
uhmmm, 1 probleempje ik lust geen brinta of havermout.
 
Ik vond havermout eerst ook niet lekker. Wat ik doe is mijn ontbijt 's avonds klaarmaken. Ik doe 60 of 80 g havermout met ongeveer 170 ml melk, theelepeltje appelstroop en kaneel. Zet dit afgedekt in de koelkast en doe het 's ochtends 2 min in de magnetron. HEERLIJK! Proberen waard..!
En mocht dat niet lukken, aan het volkoren brood.
 
Dat lust ik wel,
ik lust namelijk ook geen melk, Moet soms ff passen en meten met eten
 
Aj..
lust je wel magere naturel kwark? Een goede bron van eiwitten. Start de dag bv. met 2 volkoren broodjes met bv kipfilet. Met wat kwark met muesli/fruit erdoor.
 
Jawel kwark lust ik wel, ben er niet gek op, aardbeien kwark enzo wel...
ik eet best veel kipfilet, op volkoren crackers met sesamzaad
 
Mooi, kwark eten dus! ;) De naturel dan he, die fruitkwarken bevatten veel koolhydraten!!
Crackers moet je zelf weten...
En over nog over vetten, eet wel genoeg; onverzadigde een meervouding onverzadigde! Te vinden in bv. vis, noten en olie. Eet bv pindakaas op brood, eet eens een handje nootjes, eet als avondmaaltijd iets met vis, bak alles in olijfolie.
 
Vis vind ik rauwer lekkerder, zoals haring..
Mosselen vind ik ook erg lekker, was van plan om dat van de week te gaan eten...
 
Back
Naar boven