XXL Nutrition

Mijn voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik heb een voedingsschema opgesteld wat voor mij makkelijk aan te houden is elke dag, de vraag is dus:
Is dit een goed gebalanceerd voedingsschema voor mijn doel te behalen?

Doel:

Recomp naar 8% vet met zoveel mogelijk spiermassa behouden

Volgens een in body test bij de sportschool én een calculator die ik had gebruikt ligt mijn onderhoud rond 3000 kcal.
Ik wil dus met 2 HIIT Trainingen per week een deficit krijgen en zodoende vet verliezen.

Advies/tips zou heel erg fijn zijn

Info:
24 jaar
1,87m
86kg
13% vetpercentage
43,1kg skeletal muscle mass
Train 3 jaar (Waarvan 1,5 jaar intensief)

Training split:
Maandag - Borst + Triceps
Dinsdag - HIIT
Woensdag - Rug + schouders
Donderdag - Benen
Vrijdag - Biceps + HIIT
Zaterdag en zondag rust

Supplementen:
XXL nutrition creatine monohydraat post workout
XXL nutrition Whey isolaat protein

1RM Compound stats:
BP = 95kg
SQ = 105kg
OHP = 60kg
Row= 90kg
DL = 120kg
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    115,7 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
in je schema zit je op 2582. misschien nog ergens iets weglaten of vervangen zodat je net onder 2500 zit. Als je VP lager word gaat je onderhoud waarschijnlijk ook nog omlaag, zeker om naar die 8% te gaan.
 
Voor de mensen dat niet goed kunnen lezen alvast herhaling: hij zegt zoveel mogelijk massa te willen behouden, dus komt niet af met ga -500 kcal of iets dergelijks :D.
 
Voor de mensen dat niet goed kunnen lezen alvast herhaling: hij zegt zoveel mogelijk massa te willen behouden, dus komt niet af met ga -500 kcal of iets dergelijks :D.
Punt is wel dat recompen van 13 naar 8% door op onderhoud te eten bijzonder lastig wordt met drie jaar trainingservaring. M.a.w. ik vraag me af of dat de meest effectieve manier is.
 
Punt is wel dat recompen van 13 naar 8% door op onderhoud te eten bijzonder lastig wordt met drie jaar trainingservaring. M.a.w. ik vraag me af of dat de meest effectieve manier is.
Aangezien er geen tijdsduur op staat (denk ik ?) kan hij het best geleidelijk aan verlagen en niet ineens richting een zware cut gaan.
 
Punt is wel dat recompen van 13 naar 8% door op onderhoud te eten bijzonder lastig wordt met drie jaar trainingservaring. M.a.w. ik vraag me af of dat de meest effectieve manier is.
Als je op onderhoud eet en gewoon HIIT/ intensief traint dan heb je toch ook een caloric deficit?
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Als je op onderhoud eet en gewoon HIIT/ intensief traint dan heb je toch ook een caloric deficit?
Beetje flauw en een definitiekwestie, maar je kunt niet tegelijkertijd op onderhoud eten en in een 'caloric deficit' zitten. Kwestie van juist taalgebruik.
 
Technisch gezien niet, het is gewoon calories in - calories out toch?

onderhoud is het het aantal kcals wat je nodig hebt om op gewicht te blijven, ga je met cardio een tekort creëren val je af en eet je dus niet op onderhoud.
 
onderhoud is het het aantal kcals wat je nodig hebt om op gewicht te blijven, ga je met cardio een tekort creëren val je af en eet je dus niet op onderhoud.
Oke, ik zal het aanpassen wanneer ik thuiskom.
In dat geval zal ik onder mijn onderhoud zitten d.m.v. cardio/HIIT
 
Op onderhoud eten bestaat ook helemaal niet, mag je nog zo correct mogelijk berekenen. blijft gewoon een indicatie om zo juist mogelijk te zitten.
Wandel je 5 minuten langer in de winkel, dan zit je ook in een deflict. allemaal muggenzifterij dus.
Mag je je neuk beurt met je vrouw ook niet vergeten mee te rekenen enzovoort..
 
is wel een heel langzaam proces zo, twee dagen per week onder onderhoud is een tekort van?
 
is wel een heel langzaam proces zo, twee dagen per week onder onderhoud is een tekort van?
Hm, ik kan vaker per week cardio doen maar ik ben bang dat ik mijn 'weightlifting' gedeelte dan tekort doe i.v.m. rust?

Of gewoon minder eten?
 
Hm, ik kan vaker per week cardio doen maar ik ben bang dat ik mijn 'weightlifting' gedeelte dan tekort doe i.v.m. rust?

Of gewoon minder eten?

Kijk het even aan. Wellicht is je onderhoud hoger. Gaat het te langzaam dan verlaag je of beweeg wat meer. Een korte cardiosessie na je wo kan geen kwaad.
 
Kijk het even aan. Wellicht is je onderhoud hoger. Gaat het te langzaam dan verlaag je of beweeg wat meer. Een korte cardiosessie na je wo kan geen kwaad.
Ga ik doen. Elke week wegen?
Btw is het niet erg dat ik veel van hetzelfde eet?
 
tdee sheet werkt wel chill vind ik
 
Back
Naar boven